fullrate og gammelt udstyr
Fra : Per H

Dato : 17-01-11 21:43

Jeg har Telmore pt, men akter at skifte til Fullrate 20/1 Men kan jeg
bruge mit nuværende udstyr hvor jeg har en trådløs router til min
bærbare pc (2éren)
Jeg syntes ikke jeg vil betale for trådløst alene når kun min ene pc
er trådløst, og jeg evt kan benytte min egen router. men så kommer
fastnettet måske i klemme?

per

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-01-11 22:50

Per H wrote:

> Jeg har Telmore pt, men akter at skifte til Fullrate 20/1 Men kan jeg
> bruge mit nuværende udstyr hvor jeg har en trådløs router til min
> bærbare pc (2éren)

Ja, vælg deres standard Zyxel router og konfigurer din egen router som
access point (deaktiver dens DHCP funktion er nok). Forbind LAN porten på
Fullrate routeren med en af de 4 LAN porte på din nuværende (trådløse)
router. De tre andre LAN porte kan du bruge til egne PC'ere og det samme
gælder det trådløse. Telefonfunktionen på Fullrate routeren berøres ikke
af dette.

--
Jesper Lund

Fra : Per H

Dato : 08-02-11 19:38

On 17 Jan 2011 21:49:35 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Ja, vælg deres standard Zyxel router og konfigurer din egen router som
>access point (deaktiver dens DHCP funktion er nok).

Ved du hvor jeg gør det når jeg har en Netgear 54 Mbps wireless router
WGR 614 v 6

Jeg har prøvet at slå det fra, men der kommer bare hak i den af sig
selv, senere.

per

Fra : Ole C

Dato : 08-02-11 20:05

Per H skrev blandt andet:

> Ved du hvor jeg gør det når jeg har en Netgear 54 Mbps wireless router
> WGR 614 v 6
>
> Jeg har prøvet at slå det fra, men der kommer bare hak i den af sig
> selv, senere.

Mon ikke du har glemt at gemme indstillingen ved at trykke på Apply?

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 17-01-11 23:15

Per H skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg syntes ikke jeg vil betale for trådløst alene når kun min ene pc
> er trådløst, og jeg evt kan benytte min egen router. men så kommer

Er netop skiftet fra Telmore til Fullrate ligesom du agter - blandt andet på
grund af prisen.
Jeg regnede så også med at kunne lægge min egen router på hylden, da
tilbudet jeg udnyttede også inkluderede en trådløs Zyxel-router. Men ak, så
snart jeg satte kryptering på den, mistede den med jævne mellemrum
forbindelsen. Og da Fullrate-folkene virkede sært rådvilde og heller ikke
tilbød en ombytning af routeren, lukkede jeg for dens trådløse del og bruger
nu i stedet min gamle D-Link som Access Point - sådan som du har fået
opskriften på i et andet indlæg.
Det fungerer til gengæld fremragende.
I øvrigt er Fullrates telefon-takster heller ikke imponerende lave, så jeg
fortsætter med mit ip-telefonabonnement hos Telsome.

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-01-11 08:13

Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg syntes ikke jeg vil betale for trådløst alene når kun min ene pc
> er trådløst, og jeg evt kan benytte min egen router. men så kommer

Du glemmer jo fuldstændig at nævne hvilken router du har.

Fullrate anvender som så mange andre DSL udbydere et DSL modem for at du
kan få forbindelse til omverdenen.

I Fullrates tilfælde leverer de en router med dette modem indbygget.

Hvis du selv har en router med ADSL2+ modem bør der ikke være nogle
problemer i at anvende den istedet for Fullrates.
Har du en "alm" ethernet-2-ethernet router, har du stadig brug for modem.
Her kan du tilslutte din egen router til Fullrates router.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per H

Dato : 18-01-11 20:23

On 18 Jan 2011 07:12:47 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

>Du glemmer jo fuldstændig at nævne hvilken router du har.

Det er nu ikke noget jeg glemmer, da jeg ikke er klar over
nødvendigheden.

Men det er en Netgear vgr 614

Og det er den jeg gerne vil fortsætte med at benytte.

per

Fra : Sørensen

Dato : 18-01-11 18:31

"Per H" <> skrev ..
> [...]
> ene pc
> er trådløst, og jeg evt kan benytte min egen router. men så

Burde ikke være noget problem, det koster nok 200 kr. ekstra i
strøm pr. år med den ekstra kasse, men er det ikke 400 De tager
for en trådløs router, så der går vel et par år inden det giver
underskud.

vh.
Sørensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-01-11 19:54

Sørensen wrote:

> Burde ikke være noget problem, det koster nok 200 kr. ekstra i strøm pr.
> år med den ekstra kasse, men er det ikke 400 De tager for en trådløs
> router, så der går vel et par år inden det giver underskud.

Den Netgear WGR614 router, som man fik smidt i hovedet hos Telmore for et
par år siden (jeg fik en i foråret 2009) bruger 3-4 Watt, og det bliver
ikke til mere end ca 75 kr/år. Jeg har målt strømforbruget med et
Spar'o'meter. Fullrate routeren uden wifi bruger formentlig lidt mindre
strøm end den med wifi (jeg er ikke Fullrate kunde, så dette er en
formodning, ikke en måling).

--
Jesper Lund