frostskader?
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 12:50

Jeg har haft en flamingokasse med låg stående på terrassen hen over
vinteren -
På et tidspunkt måtte jeg konstatere, at alle grønt og frugt var
gennemfrosset.
Her i formiddag slkulle jeg så rydde lidt op - .
Kartoflerne og rødbederne, salaterne mm ser noget hjemfaldne ud, så det er
altsammen kasseret og smidt i komposten

Der er ingen tvivl om at alt har været gennemfrosset - jeg tog en bid af det
ene af æblerne - de fejler tilsyneladende intet - der er både madæbler og
alm spiseæbler.
Imidlertid står jeg med flere kilo æbler - burde jeg ikke kunne bruge dem
til noget æblegrød?

Hvad ville I stille op med persillerødder - tåler de frost?

MVH Leonard

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 17-01-11 15:34

"Firstname Lastname" <None> skrev i meddelelsen
> [...]
> til noget æblegrød?
>
> Hvad ville I stille op med persillerødder - tåler de frost?

Hvis æblerne ikke er rådne endnu kan du nok lave grød af dem.
Jeg ved ikke med persillerødder, de kan godt tåle lidt frost men hvor frosne
dine er ved jeg jo af gode grunde ikke.
Gulerødder f.eks. fryser meget hurtigt men kan godt bruges efter lidt frost.
M.a.o. prøv dig frem.

Steen.