MC branchen piver
Fra : CL

Dato : 17-01-11 05:28

Fra : S.B.

Dato : 18-01-11 17:56

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i en meddelelse
news:4d33c563$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.fyens.dk/article/1768379:Bil--baad--camping--MC-salg-falder-fortsat
> Carsten Larsen

Så længe det er 70% dyre at købe det her i landet som i udlandet, så er de
selv lidt skyld i det
Hvis jeg skal give 4200 kr for den samme hjem som jeg kan købe i DE til 2900
kr. så er jeg så meget jyde at jeg vælger den billigste løsning.
Formoder ham i Tyskland også tjener på at sælge mig den, så hans indkøbspris
er jo noget under hans udsalgspris, vil sige at de danske forhandler tager
en ret god avance på deres produkter.

Men har altid været en dansk forhandler mentalitet, er bedre at sælge en
agurk og tjene 10 kr., end det er at sælge 10 agurker og tjene 2 kr. pr stk.

Var forskellen en 10 - 15% fra udlandet handlede jeg gerne her i landet, men
som det er nu, så gør jeg altså ikke.
forøvrigt sjovt, at få 6 kg. sendt fra Sjælland, det er dyre som at få 11
kg. sendt fra Tyskland.

Søren

Fra : Hekto

Dato : 18-01-11 12:00

On Jan 18, 5:56 pm, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> [...]
> som det er nu, så gør jeg altså ikke.
> forøvrigt sjovt, at få 6 kg. sendt fra Sjælland, det er dyre som at få 11

Sådan er det jo og agere på et lille lokalt marked. Motorcykelmarkedet
og -tilbehør er jo ikke et marked der retfærdiggør at man hjemtager et
stort lager. Det kan man så bare være ligeglad med, og lade sig
'globalisere'. Det eneste man ikke rigtigt kan globalisere er den
lokale service. Så hvis ikke vi holder liv i den lille købmand, så får
vi senere problemer når vi 'lige skal' have lappet et dæk i en fart
inden weekenden, eller have et nyt koblingskabel o.s.v. Så hjælper det
ihvertfald ikke at motorcyklisterne piver.

--

/Hekto

Fra : S.B.

Dato : 18-01-11 21:23

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

inden weekenden, eller have et nyt koblingskabel o.s.v. Så hjælper det
ihvertfald ikke at motorcyklisterne piver.

De behøver heller ikke hjemtage et stort sortiment, de kan have en af hver
ting, og når man så har fundet det man skal bruge, så kommer det med posten
2 dage efter, kan jeg godt leve med.
Teoretisk kunne de så selv købe det ved Louis og så få det sendt til dig,
køber de nok der, kan de sikkert handle sig til yderlige rabatter.

Kørte jeg min bil til SMC en fredag, fordi min kobling var gået, skulle jeg
heller ikke forvente den var klar inden weekenden, de ligger heller ikke
inde med alle reservedele, rent faktisk tog det 3 dage at få skiftet
slavecylinderen da den gik på Audien.

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-11 14:09

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg heller ikke forvente den var klar inden weekenden, de ligger heller
> ikke inde med alle reservedele, rent faktisk tog det 3 dage at få skiftet

Det er så fordi værkstedet har været nogle dovne svin - de skaffer
reservedele hjem fra dag til dag fra HL eller B (kan ikke huske) - og der er
vist også noget med et centrallager i HH.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : S.B.

Dato : 19-01-11 17:49

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reservedele hjem fra dag til dag fra HL eller B (kan ikke huske) - og der
> er vist også noget med et centrallager i HH.

Kan også være fordi de ikke har tid, tror ikke de bare står og venter nede
ved porten på jeg skal komme og få lavet min bil, er næsten sikker på de har
andre booket andre ind

Fra : Armand

Dato : 23-02-11 14:59

Den 19-01-2011 17:48, S.B. skrev:

> Kan også være fordi de ikke har tid, tror ikke de bare står og venter nede
> ved porten på jeg skal komme og få lavet min bil, er næsten sikker på de har
> andre booket andre ind

OT (fire hjul):

Jeg har for nyligt haft mit første akut-behov med bilen: Startvægring.
Selvom det var midt i decembers snehelvede, hvor der stod rigeligt med
buler at arbejde med da vi smed 'Gøjten af fejebladet hen på aftenen,
tog man bilen ind allerede næste formiddag (efter at nøglen var blevet
afleveret) og udskiftede et utæt brændstofrør og gav sig endda tid til
at efter-ringe om hvorvidt de ikke lige skulle give bilen den i grunden
fornødne service.
Eftersom jeg bruger bilen dagligt til arbejde i nabobyen, var jeg meget
glad for dén ekspeditionstid. Men nu kan jeg forstå at jeg skal være
mere end det

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 22-02-11 22:40

Den 18-01-2011 19:59, Hekto skrev:

> Sådan er det jo og agere på et lille lokalt marked. Motorcykelmarkedet
> og -tilbehør er jo ikke et marked der retfærdiggør at man hjemtager et
> stort lager.

Måske nok; men Når det danske prisleje stort set svarer til at
forhandleren selv køber sagerne hjem og videresælger med grundig
fortjeneste kan det godt smerte min tegnebog :-|
Det er nok ikke helt som beskrevet ovenfor, men så snarere at den danske
importør ikke kan aftage så store mængder at han får nogensomhelst rabat
fra fabrikanten - Og når så både hán og forhandleren skal fede den, så
skál det jo komme til at koste :-|

Tilsyneladende har vi, i forhold til vore EU-naboer, et unikt
importør/grossist -begreb herhjemme. og det er dén profit-tradition der
med internet-købsmulighederne står for fald :-|

> [...]
> inden weekenden, eller have et nyt koblingskabel o.s.v. Så hjælper det
> ihvertfald ikke at motorcyklisterne piver.

Dé der måtte lukke er i mine øjne forretningsdrivende der har glemt at
drive forretning og ikke fatter at kunderne har fået kollossale
muligheder for selv at søge andre sælgere.

Hvad angår 'lige at skaffe et koblings-kabel en sen fredag', så mistede
jég tålmodigheden med min nærmeste forhandler efter at jeg i længere tid
havde været fast aftager af blinklys (!) og på et tidspunkt kraftigt
havde opfordret ham til at bestille "rigeligt" hjem, så han havde dem
som hyldevare næste gang at Ninja'en lod sig lokke af Newton.
Da dét skete ganske kort efter kørte jeg til forhandleren for at score
et af dém, men det skulle vise sig at han ikke havde taget min slet
skjulte opfordring op, for som han sagde: 'Der kommer jo stumper hver
fredag, og du kan få dem allerede i overmorgen hvis du lægger en 50'er i
forsendelse'
Hvad tænker manden på? Hvis jeg har et akut behov har jeg da ikke tid
til at vente hverken til næste uge, endsige et par dage :-|
Jeg kunne også være forudseende og selv købe rigeligt med de sprøde
blinklygter så jeg havde en buffer mens nye lå i bestilling; men dém får
man jo ikke rabat på - Det vil sige at dén avance manden lægger på for
bl.a. at dække lageromkostninger skal jég betale fuldtud for selv at
lave mig et lager - Tosset tankegang !!

Ninjaen er fra før jeg for alvor fik internet, men enden på dén historie
blev at jeg søgte mod en ka'l jeg havde mødt, der velvilligt solgte og
forsendte af Max's (det var vist endda førend 'MC-Nøglen' blev
almindelig tilgængelig) produkter, og de to blinklys tilsammen med et
koblingsgreb, der bukkede ved samme lejlighed, og fire tøndrør sammen
med et oliefilter til et forstående hjemme-service, kostede ved ham
mindre incl. forsendelse, end to originale blinklygter hidtil havde
kostet mig ved 'min lokale købmand'.
Følgelig blev indtelefonering af resevedelsordrer fra "Max'-pusheren"
måden jég efterfølgende forsynede mig med gængse reserve og slid -dele
hvorved jeg som sådan var i startskoene til at udnytte internettets
muligheder senerehen.

Men hvis er skylden? Og er jeg en sabotør af 'den lokale købmand'?

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 23-02-11 05:09

On 22 Feb., 22:39, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Klip! ... en hel masse der sådan set er rigtigt nok.
>
> Men hvis er skylden? Og er jeg en sabot r af 'den lokale k bmand'?
>
> --
> Armand.

Ikke alle forhandlere er lige vågne, det kan vi sagtens blive enige
om. Deres kunder er også blevet mere bevidste om priser, service og
leveringstider.

Det jeg opponerer imod er at man går ned og prøver hjelmen nede om
hjørnet og så bestiller den i udlandet for at spare et marginalt
beløb. Jeg plæderer ikke for at vi skal holde liv i grossister og
mellemhandlere. Hvis ikke vi holder liv i de forhandlere der leverer
en god service og har et hæderligt prisniveau, så er vi henvist til
nettet, DHL og deraf følgende leveringstider.

Armand ... du kunne jo eventuelt selv have et lille lager af blinklys,
når det nu er så vigtigt for dig at smide med knallerten og derefter
forny dem på rekordtid?
Hvorfor skal forhandleren belaste sin kassekredit ved at have et
større antal på lager? Det er iøvrigt et almindeligt kendt problem -
at lager koster penge der skal forrentes. Så det skal også lægges til
prisen - især hvis der ikke er det store gennemtræk i lageret.

--

/Hekto

Fra : Hekto

Dato : 23-02-11 06:26

On 23 Feb., 13:46, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]
>
> Der findes jo ogs st rrelsesguides der kan bruges til det meste
> bekl dning med mindre man har en meget underlig form ;)
>
> Man kan s diskutere om det er rimeligt at man er tvangsindlagt til
> at k be hos en forhandler bare fordi man m ske uvidende om det h je
> danske prisniveau pr ver lidt forskelligt, for derefter at v lge en
> helt anden l sning - m ske endda et helt andet m rke.
>
> // Hans
> --
> Dnepr K750 der n sten er klar til syn :) *t f t f t f*
> Og fuck vejret fordi det bliver ved med at forhindre mig i at f sidevognsbevis!

Det kan faktisk lade sig gøre at sælge udstyr til konkurrencedygtige
priser herhjemme. Der er en forhandler her i København der dels sælger
til rimelige priser; men som også giver an ganske pæn rabat hvis man
f.eks. køber det hele (hjelm, fragt, handsker m.m.) Der er tale om
mærkevarer.

--

/Hekto

Fra : Hekto

Dato : 24-02-11 03:45

On 23 Feb., 20:50, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> Du beh ver da ikke hemmeligholde hvem det er... det er jo ikke
> stblokken det her :)
>
> // Hans

motoduc.dk

Nogen er dog følsomme over for 'reklame'.

--

/Hekto

Fra : Hekto

Dato : 24-02-11 03:47

On 23 Feb., 14:59, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> Selvom det var midt i decembers snehelvede, hvor der stod rigeligt med
> buler at arbejde med da vi smed 'G jten af fejebladet hen p aftenen,
> tog man bilen ind allerede n ste formiddag (efter at n glen var blevet
> afleveret) og udskiftede et ut t br ndstofr r og gav sig endda tid til
> at efter-ringe om hvorvidt de ikke lige skulle give bilen den i grunden
> forn dne service.
> Eftersom jeg bruger bilen dagligt til arbejde i nabobyen, var jeg meget
> glad for d n ekspeditionstid. Men nu kan jeg forst at jeg skal v re

Ja ... herover havde man vel fået at vide at der var tid om 14 dage!
Dog er der da nogle værksteder der leverer en ordentlig service, som
den du nævner.

--
/Hekto

Fra : Anders Majland

Dato : 24-02-11 13:24

> Ja ... herover havde man vel fået at vide at der var tid om 14 dage!

Det er ikke geografisk bestemt
- antager at du med herover mener en af øerne i modsætning til fastlandet
som kim befinder sig på ...

Jeg fik samme besked da jeg i 2007 stod med en fabriksny bil hvor
kondensvandet fra aircon'en røg ind i bilen således at der stod blankt vand
i bunden over gulvtæppet når jeg løftede extra måtterne ....

> Dog er der da nogle værksteder der leverer en ordentlig service, som
> den du nævner.

Og dem skal der værnes om....

/A

Fra : Casper

Dato : 18-01-11 11:51

On Jan 17, 5:28 am, CL <F...@FFF.FF> wrote:
> http://www.fyens.dk/article/1768379:Bil--baad--camping--MC-salg-falde...
> Carsten Larsen

Nu er ved at flytte hjem (bor i Holland), og sammenligner derfor
forskellige priser, og var ved at få mig et hjerteanfald da jeg så
værkstedspriserne, lige nu giver jeg €200-350 for et service, og der
bliver stillet en MC til rådighed (gratis) mens de har min.
Forretningerne har åbent til kl. 9 om fredagen (i sommerhalvåret -
nogen steder hele året), og der er åbent fra 9 - 17 på lørdage. Man få
på fornemmelsen at de Danske forhandlere egentlig ikke rigtig gider at
have kunder.

Desuden er der en ting jeg ikke forstår, mange forhandlere reklamere
med at man må få lov til at prøve køre dyret i 20 minutter, jo tak og
jeg skal investere et par hundrede tusinde kroner på baggrund af 20
minutter - nej tak.

Når jeg har været i Danmark har jeg været inde i et par butikker, og
det eneste man ser er et muggent ansigt som lige kommer ud af
baglokalet, og så forsvinder igen, ingen interesse i at være lidt
kunder mindet. Så jeg kan godt forstå at der er mange som gør deres
bedste for ikke at komme disse steder.

Med de priser jeg få ved min lokale tøjforhandler kan det bedre betale
sig for mig (når jeg engang får mig taget sammen til at flytte hjem)
at købe mit tøj i Holland og få det sendt, betydelig bedre service.....

Jeg forstår ikke at forhandlerene ikke kan finde ud af at motorcykler
er noget mange gerne vil have, men samtidig er det ikke (for mange) et
primært køretøj, derfor skal det være nemt at have, dvs. man skal ikke
tage fri fra arbejde for at købe sådan en ting, og man skal behandles
venligt og med respekt.

Casper

Fra : Per

Dato : 19-01-11 06:34

Casper wrote:

> Nu er ved at flytte hjem (bor i Holland), og sammenligner derfor
> forskellige priser, og var ved at fa mig et hjerteanfald da jeg sa
> varkstedspriserne, lige nu giver jeg ?200-350 for et service, og der
> bliver stillet en MC til radighed (gratis) mens de har min.
> Forretningerne har abent til kl. 9 om fredagen (i sommerhalvaret -
> nogen steder hele aret), og der er abent fra 9 - 17 pa lordage. Man fa
> pa fornemmelsen at de Danske forhandlere egentlig ikke rigtig gider at
> have kunder.

Du har fat i noget der. Mange danske forhandlere kunne lare noget af
Holland, som jo er meget sammenlignligt med Danmark.

> Desuden er der en ting jeg ikke forstar, mange forhandlere reklamere
> med at man ma fa lov til at prove kore dyret i 20 minutter, jo tak og
> jeg skal investere et par hundrede tusinde kroner pa baggrund af 20
> minutter - nej tak.

OG det er forst inden for de senere par ar, at man har kunne fa lov til en
provetur !!! Ja du laste rigtigt - det var slet ikke kotyme og narmest
umuligt for 8-10 ar siden.

I bilbranchen far man gaver, er med i lodtrakninger og konkurrencer, hvis
bare man gider at provekore en bil, der ofte koster mere end en MC !!???

Jo - de kunne lare rigtig meget - MC-forhandlerne.

> Nar jeg har varet i Danmark har jeg varet inde i et par butikker, og
> det eneste man ser er et muggent ansigt som lige kommer ud af
> baglokalet, og sa forsvinder igen, ingen interesse i at vare lidt
> kunder mindet. Sa jeg kan godt forsta at der er mange som gor deres
> bedste for ikke at komme disse steder.

Sadan er det vist i stort set alle brancher - danskerne er ikke sarlige
venlige. Tag fx. til Sverige - her far du en helt anden service.

> Med de priser jeg fa ved min lokale tojforhandler kan det bedre betale
> sig for mig (nar jeg engang far mig taget sammen til at flytte hjem)
> at kobe mit toj i Holland og fa det sendt, betydelig bedre service....

Jamen sa er der ikke noget at sige til at du og andre gore det !

/ Per

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 19-01-11 08:20

Det er præcis af de årsager, at jeg handler praktisk talt alt mit
udstyr mm i Tyskland.

Alle mine service de sidset 4 gange er lavet i Flensborg. Selv iregnet
en fridag, benzin og hvad har vi, er det billigere for mig, at køre fra
Odense til Flensborg.
Servicen er så meget bedre der end her.

Jeg kører gerne til Hamborg og handler i primært louis. Og kigger og
handler i alle de andre i samme område.

Betyder det så, at forhandlerne herhjemmme dør, og jeg ikke kan få
fikset min cykel op til weekenden, hvilket jeg garanteret ikke kan
alligevel, så er det fint med mig. Jeg sætter service og priser over
alt andet. Og her har de danske forhandlere meget at lære, hvis nogen
spørge r mig.

Sidst jeg skulle have service, nye dæk og kædekit blev Bruun Larsen
spurgt. Alt i alt et oversalg på ca 4500, mener jeg det var. Og Bruun
larsen har aldrig holdt deres overslag. De er altid blevet dyrere. Og
det kunne blive udført 4 uger efter.
Kontaktede forhandler i Flensborg, overslag sagde 3200. Og jeg kunne få
det lavet den kommende fredag. Og jeg kunne låne en cykel imens.

Far er ikke sur. Far er skuffet!

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-01-11 09:45

> [...]
> Kontaktede forhandler i Flensborg, overslag sagde 3200. Og jeg kunne få
> det lavet den kommende fredag. Og jeg kunne låne en cykel imens.

Egentlig havde jeg lovet mig selv at jeg ikke ville blande mig i denne
diskussion, men jeg kan ikke lade være alligevel.
Det er meget tydeligt at de fleste skribenter i denne tråd ikke er
selvstændige. I danmark er der afgifter på ALT, afgifter som er mindst det
dobbelte at hvad de er i andre EU lande. Hvis bare man sælger et eneste
batteri skal der betales 2.500,- kr om året i afgift (også selvom du sælger
små fødselsdagskort med musik i)
Renovation: Har du en virksomhed med f.eks spildolie skal du betale ekstra.
Har du en virksomhed med EL-skrot skal du betale ekstra. osv. osv.
Hvis ikke kunderne skal betale dette i sidste ende, hvem skal så??? Derfor
skal der være større avance på en vare i danmark.
Det står selvfølgelig en frit for om man vil handle i danmark eller på
nettet i tyskland, men man skal bare tænke på at de danske forretninger ikke
kan overleve uden kunder og at du så ikke lige kan hente et samleled til den
kæde du har købt på nettet.

Det må sgu også være frustrerende som MC forhandler og se alle mulige komme
rendende for at prøve tøj og udstyr, vel vidende at de går direkte hjem og
bestiller det på nettet.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-11 10:16

On Wed, 19 Jan 2011 09:44:43 +0100, Henrik Jensen wrote:

> Egentlig havde jeg lovet mig selv at jeg ikke ville blande mig i denne
> diskussion,
<mega snip>
> Det må sgu også være frustrerende som MC forhandler og se alle mulige komme
> rendende for at prøve tøj og udstyr, vel vidende at de går direkte hjem og
> bestiller det på nettet.

Hvor køber du printerpatroner ?

Skal jeg "synge" en lang sang om en for mange år siden lukket
kontormaskineforretning, som hovedsageligt skulle leve af små selvstændige
erhvervsdrivende ?

Jeg har efterfølgende betalt min gæld, og er kommet videre i mit liv, det
synes jeg også de danske mc-forretninger skulle........

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-01-11 18:36

Den 19-01-2011 09:44, Henrik Jensen skrev:

> [...]
> rendende for at prøve tøj og udstyr, vel vidende at de går direkte hjem og

Hmm interessant..

Og i tyskland, Holland, England (det er der jeg handler) der kan man
fuldstændig gratis komma af med sit affald, det være sig batterier,
spildolie m.v.???

Dårlig undskyldning! De omkostninger har de også i de andre lande.
Det er registrerings afgift, samt forskellen i moms Ca. 10 procentpoint
(ikke procent!)
Det afstedkommer ikke 1,5 - 2 x på salgsprisen.

Det sagt, handler jeg faktisk også i Danmark, og jeg kører oven i købet
50 km for at komme til den forhandler _jeg_ har tillid til
Når der er lå langt til en forhandler jeg har tillid til, skyldes det
først og fremmest, at det er lykkes de fleste af dem der er tættere på
at træde mig over tæerne, enten ved ikke at overholde aftaler, eller ved
at være deciderede ubehøvlede!
Og det min ven - det er det, der tager livet af de danske forhandlere...

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-01-11 08:00

Det var faktisk ikke så meget priserner, jeg klagede over.
Selvom jeg da tager en besparelse med, når der ikke er længere til
grænsen.
Det var servicen. Service betyder ALT i min verden.
Jeg vil behandles ordenligt.
Og jeg vil have lige så hurtigt servicetid, som jeg har i tyskland.

Ud over det, burde nogen forsøge at ændrer alle de åndsvage afgifter,
som gør Danmark så dyr. Specielt i disse dage, hvor man ellers bare
køber det på nettet.

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : S.B.

Dato : 19-01-11 18:01

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:4d369036$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Best Regards / Venlig hilsen
> Michael Vilhelmsen
> This is an automatic signature of MesNews.

Nu er jeg så, så heldig så Danmarks bedste GoldWing mekker bor ude i det
jyske landskab, uden en stor dyr udstilling, med fliser til 800 pr. m2 på
gulvet, og værktøj der hjænger i snorlige orden på en dyr værktøjstavle, en
receptionist til at skrive MC ind, og en værkføre til at forklare hvorfor
det blev så dyrt som det gjorde.
Hans "udstilling" er nærmste en overdækket terasse med termoglas i (trods
alt) og SF sten på gulvet, Er slet ikke så fin så Nelleman og Co. ville lade
ham være Honda forhandler, selv om de godt ved hvor de skal henvende sig
hvis de selv har problemer med de GoldWing de har inde til rep.
Den timeløn jeg skal betale ved ham er ca. det halve af hvad det ville koste
at køre den til f.eks Friis i Horsens.

Men fint skal det være, og kun kunderne til at betale, for at man har en
Fancy butik
Min MC er ligeglad med om den skal trilles ind over et betongulv for at
komme til liften, eller den kører på fliser, har før kørt på grusveje, så
klarer nok også et betongulv der ikke står som det var malet i går.

Søren

Fra : Casper

Dato : 19-01-11 07:39

On Jan 19, 9:44 am, "Henrik Jensen" <s...@s.dk> wrote:
> [...]
> kan overleve uden kunder og at du så ikke lige kan hente et samleled til den

Du har ret, der er nogle ting som gør det urimeligt for danske
selvstændige, men det kan stadigvæk ikke undskylde den elendige
service man kan blive snyt af med. får. En af de måder man har løst
problemet med lang fredags og lørdags åbent i Holland er at de fleste
steder har lukket om mandagen. Jeg tror faktisk at der ville være
penge i at have åbent til 8 eller 9 om fredage, hvor man kan bestille
dæk skifte (og andre små ting), men der er ikke (undskyld hvis det
følgende er urimligt) nogen i Danmark som egentlig vii arbejde efter
kl. 4 på en fredag, eller efter 2 på en lørdag (Jeg er oprindelig fra
Randers hvor alle butikker lukke kl. 2 lørdag eftermidag).

> Det må sgu også være frustrerende som MC forhandler og se alle mulige komme
> rendende for at prøve tøj og udstyr, vel vidende at de går direkte hjem og
> bestiller det på nettet.

Jeg går til min lokale forhander (Rotterdam) med et link eller et navn
på noget jeg vil have, hvis de kan skaffe det hjem køber jeg det der -
nogle gange skal jeg vente i noget tid (optil 6 uger), men jeg får
lokal service, og har et sted at bokke mig hvis der er problemer (de
skifter glædelige lynlåse i mit tøj, og sender til reperation unden
mukken).

Jeg tror ikke på at ting skal gøres billig, alle ved at god service
koster lidt ekstra, men hvis man får lov til at betale for en service
der ikke findes, så går man et andet sted hen, og idag er internettet
et godt alternativ.

Casper

Fra : Casper

Dato : 20-01-11 01:38

On Jan 19, 6:36 pm, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Den 19-01-2011 09:44, Henrik Jensen skrev:
> Og i tyskland, Holland, England (det er der jeg handler) der kan man
> fuldst ndig gratis komma af med sit affald, det v re sig batterier,
> spildolie m.v.???

Ikke helt rigtigt, man betaler for det, men det er en del af skatten
(lokal skat). Jeg tror det pt. er ca €90 om året per husstand,
forretninger betaler noget mere.

Casper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-02-11 13:46

Hekto wrote:
> [...]
> en god service og har et hæderligt prisniveau, så er vi henvist til
> nettet, DHL og deraf følgende leveringstider.

Det har jo alle dage været dårlig stil at prøve varer i en butik for
derefter at købe dem på nettet..

Der findes jo også alternativer, hvis man har en styrthjelm fra et
mærke i forvejen kan man f.eks være nogenlunde sikker på at en anden
model fra samme mærke har nogenlunde samme størrelse, og man kan jo
vænne sig til meget mht. pasform..

Der findes jo også størrelsesguides der kan bruges til det meste
beklædning med mindre man har en meget underlig form ;)

Man kan så diskutere om det er rimeligt at man er tvangsindlagt til
at købe hos en forhandler bare fordi man måske uvidende om det høje
danske prisniveau prøver lidt forskelligt, for derefter at vælge en
helt anden løsning - måske endda et helt andet mærke.

// Hans
--
Dnepr K750 der næsten er klar til syn :) *tøf tøf tøf*
Og fuck vejret fordi det bliver ved med at forhindre mig i at få sidevognsbevis!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-02-11 20:51

Hekto wrote:
> [...]
> til rimelige priser; men som også giver an ganske pæn rabat hvis man
> f.eks. køber det hele (hjelm, fragt, handsker m.m.) Der er tale om

Du behøver da ikke hemmeligholde hvem det er... det er jo ikke
østblokken det her :)

// Hans

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-02-11 17:54

Hekto <hektoblast@gmail.com> writes:

> motoduc.dk
>
> Nogen er dog følsomme over for 'reklame'.

Havde det været motoduc, som havde selv postet det, ville jeg nok have
anset det for reklame, men når det er en privatist som skriver det, syns
jeg det er helt OK.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)