Sony Ericson
Fra : Lars

Dato : 14-01-11 15:57

Hej

Hvad er det jeg skal trykke på telefonen for at se hvad model min
telefon er?

Noget i retning af: *12345* Et eller andet???
Jeg ønsker bare at se hvad model/type min telefon er?

på forhånd tak
Lars

Fra : Laziter

Dato : 15-01-11 01:20

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> telefon er?
>
> Noget i retning af: *12345* Et eller andet???
> Jeg ønsker bare at se hvad model/type min telefon er?

Pil batteriet ud og se hvad der står under det.
Der findes en kode der hedder *0000#, men den plejer kun at vise software
versionen på telefonen.
Om den så virker på SE telefoner ved jeg ikke, den virker i hvert fald ikke
på SE W395.

Mvh
Benjamin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-11 08:58

Laziter skrev:

> [...]
> versionen på telefonen.
> Om den så virker på SE telefoner ved jeg ikke, den virker i hvert fald ikke

Min SE K700 prøvede at kontakte teleudbyderen, men det afbrød
jeg.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 15-01-11 09:43

Hej Bertel

> Min SE K700 prøvede at kontakte teleudbyderen, men det afbrød
> jeg.

Nok fordi den rigtige kode er *#0000#

Den fortæller firmvareversion, telefon model og firma.

Men ofte kan man ikke bruge telefon model til noget
da det kan være f.eks. Nokia's interne nummer der
oplyses. Min telefon siger RM-37 og det er altså en
Nokia 6610i

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-11 09:56

Max skrev:

> Nok fordi den rigtige kode er *#0000#

Der sker det samme.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 15-01-11 10:06

Hej Bertel

> Der sker det samme.

Hvad sker der så når du taster *#06# ?

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-11 10:30

Max skrev:

> Hvad sker der så når du taster *#06# ?

Så kan jeg se IMEI-nummeret.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 15-01-11 10:42

Hej Bertel

> Så kan jeg se IMEI-nummeret.

Sært at den virker når den anden ikke gør.

Max

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-01-11 19:38

Den 15-01-2011 10:41, Max skrev:
> Hej Bertel

> Sært at den virker når den anden ikke gør.

Egentligt ikke. *#0000# er nokia specifik.

På mange se modeller kan man se det ved at holde en af volumen tasterne
nede i et stykke tid. Husker dog ikke om det er op eller ned.

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-11 22:45

Chano Andersen skrev:

> På mange se modeller kan man se det ved at holde en af volumen tasterne
> nede i et stykke tid. Husker dog ikke om det er op eller ned.

På min fortæller den mig bare at taleopkald ikke er aktiveret
(begge knapper).

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 15-01-11 22:48

Hej Chano

> Egentligt ikke. *#0000# er nokia specifik.

Ok, jeg var faktisk ikke klar over at nogle
af koderne var firmaspecifike.

Max

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 15-01-11 10:12

"Lars" skrev i meddelelsen

Hej

Hvad er det jeg skal trykke på telefonen for at se hvad model min
telefon er?

prøv her.

http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr

PH

Fra : borje@hotmail.com

Dato : 15-01-11 11:36

On Fri, 14 Jan 2011 14:57:19 -0800 (PST), Lars <lkj002@hotmail.com>
wrote:
> [...]
>telefon er?
>
>Noget i retning af: *12345* Et eller andet???
>Jeg ønsker bare at se hvad model/type min telefon er?

Pröv o kige i service menuen

> * < < * < *

hvor < og > er højre og venstre

Fra : Lars

Dato : 15-01-11 07:47

Ok.. Telefonen kommer op med det her nummer
352610080567936

når jeg skiver *#06#

Når jeg søger på nummert, på den side der er nævnt tidligere her
så kender den ikke telefonen.. Nummeret er rigtigt.

Nogen der kan hjælpe her?

Lars

Fra : Leif Neland

Dato : 15-01-11 16:24

Den 15-01-2011 15:47, Lars skrev:
> [...]
>
> Når jeg søger på nummert, på den side der er nævnt tidligere her
> så kender den ikke telefonen.. Nummeret er rigtigt.

Den eneste chance for at nogen kender det nr, er hvis din telefon er
stjålet og den retmæssige ejer har skrevet nummeret på sin hjemmeside

*#06# giver telefonens IMEI-nr, dens "stelnummer".

Leif

Fra : Max

Dato : 15-01-11 16:46

Hej Lars

> [...]
>
> Når jeg søger på nummert, på den side der er nævnt tidligere her
> så kender den ikke telefonen.. Nummeret er rigtigt.

I forbindelse med at jeg sælger noget software til telefoner
har jeg en licensserver jeg kan spørge om info der høre
til IMEI nummeret, og den siger at der ikke er opgivet
noget modelnummer på det IMEI nummer du oplyser.

Hvor har du din telefon fra, det er vel ikke en parrallel
importeret kopi du har købt ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-11 16:28

[...]

Tryk "Indstillinger"
Tryk derefter "Telefonens status"

Så skriver den telefonens model og telefonnummer.
Har en K800

Hilsen Åge

Fra : Lars

Dato : 15-01-11 09:45

> I forbindelse med at jeg s lger noget software til telefoner
> har jeg en licensserver jeg kan sp rge om info der h re
> til IMEI nummeret, og den siger at der ikke er opgivet
> noget modelnummer p det IMEI nummer du oplyser.
>
> Hvor har du din telefon fra, det er vel ikke en parrallel
> importeret kopi du har k bt ?
>
> --
> Mvh
> Max

Jeg har det rigtige her.. Tror jeg lavede en fejl før.
358145031858583
Kan du få noget ud af det nummer

Lars

Fra : Max

Dato : 15-01-11 18:37

Hej Lars

> Jeg har det rigtige her.. Tror jeg lavede en fejl før.
> 358145031858583
> Kan du få noget ud af det nummer

Jeg får denne melding

- Phone Model: Unknown model (Unknown UI)

Max

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 15-01-11 18:08

Du kan også prøve dette lille program, hvis du har imei.

http://www.tothepc.com/archives/check-mobile-brand-model-region-from-imei/

PH