mysql / postgresql
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-01-11 09:49

Jeg kigger på postgresql men synes ikke deres dokumentation er helt så
ekseptionel som de påstår.

Hvordan laver man fx en "load data local infile" (CSV) i postgresql?

/Bjarne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-01-11 10:38

On Thu, 13 Jan 2011 09:48:35 +0100, Bjarne Jensen
<bjarne.b.jensen@gmail.com> wrote:

>Jeg kigger på postgresql men synes ikke deres dokumentation er helt så
>ekseptionel som de påstår.

Det syntes jeg nu nok - f.eks kan jeg da finde den .... kan aldrig finde
et link til noget dokumentation når jeg går ind på mysql.com (men det er
nok bare mig .....)

>Hvordan laver man fx en "load data local infile" (CSV) i postgresql?

Se på COPY: http://www.postgresql.org/docs/9.0/interactive/sql-copy.html
- den kommer i hvert fald tæt på.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-01-11 11:23

Tak!

Det er jo nok et spørgsmål om vane (og tankegang). Jeg kan godt få øje
på en sammenhæng mellem "copy" og import af data men "load data infile"
er næsten klart sprog for mig (ikke data-prof).

/Bjarne