Test program
Fra : Erik Poulsen

Dato : 10-01-11 23:54

Hejsa NG

Hvilke programmer vil i anbefale til test af pc'er for hardware fejl?

På forhånd tak
ERik

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-01-11 00:55

Erik Poulsen skrev:

> Hvilke programmer vil i anbefale til test af pc'er
> for hardware fejl?

Søg efter den nyeste version af Hiren's Boot CD!

Det er det bedste redskab til virkelig mange ting.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : .Kody

Dato : 12-01-11 15:25

Erik Poulsen sendte dette med sin computer:
> Hejsa NG
>
> Hvilke programmer vil i anbefale til test af pc'er for hardware fejl?
>
> På forhånd tak
> ERik

Prøv at søg på "BurnIn". Det er programmer, som stresser en PC for at
fremprovokere en fejl.

..Kody

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 12-01-11 15:40

On 12-01-2011 15:24, .Kody wrote:
> Erik Poulsen sendte dette med sin computer:

> Prøv at søg på "BurnIn". Det er programmer, som stresser en PC for at
> fremprovokere en fejl.
>
> .Kody

Her er den en link:

http://www.passmark.com/products/bit.htm

Fra : jk

Dato : 12-01-11 16:04

On Mon, 10 Jan 2011 23:54:00 +0100, "Erik Poulsen"
<egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote:

>Hejsa NG
>
>Hvilke programmer vil i anbefale til test af pc'er for hardware fejl?

Hardware svigt kan ske ved overophedning.

Noget af det eneste jeg bruger er program til overvågning af CPU
temperatur. Normalt kan det downloades fra bundkort leverandørens
hjemmeside, f.eks. asusprobe. Ikke for at overvåge konstant, men for
at observere, hvor det ligger på en varm dag under load. De fleste
CPU'er kan tåle max. 70 grader, men det er nærliggende at dimensionere
kølingen, så den max. er omkring 50.
Der findes tilsvarende programmer for GPU (grafikkort).
CPU Load program kan downloades.
Til spil siger det sig selv: spil.

HDTach til benchmark for harddisk.

mvh