FJ 1100
Fra : Jens P.

Dato : 11-01-11 22:33

Jeg skal se på to forskellige Fj'ere om nogle få dage.

Det er hhv. en 84'er med 91.000 km på klokken og en 85'er med 51.000 km bag
sig.

Er der noget specielt, jeg bør være opmærksom på, med de to frøkener? Her
tænker jeg naturligvis på såvel motor som stel.

Pfh. tak, og god vinter til alle.

/Jens

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-01-11 06:35

> Det er hhv. en 84'er med 91.000 km på klokken og en 85'er med 51.000
> km bag sig.

Olieforbrug, 2.gear og vibrationer. Km er lige meget når de er så gamle.
At en touring maskine fra 1985 kun har gået 51.000km er ikke rigtigt.
Det kører man på to sæson'er på sådan en motorvejsdamper.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : S.B.

Dato : 15-01-11 23:01

"Jens Jacob Bager Jensen" <jens@bager.info> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Tysk import - garanteret
Meget normalt at speedometeret er trillet baglæns for at få "dumme danskere"
til at hoppe på de ikke har kørt mere.
Lyder alt for usansynlig at en FJ1100 i snit har trillet 2000 km om året.

Søren

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 13-01-11 08:59

Hej
On Tue, 11 Jan 2011 22:32:34 +0100, "Jens P." <ask_me@not_valid.com> wrote:

> [...]
>
>Er der noget specielt, jeg bør være opmærksom på, med de to frøkener? Her
>tænker jeg naturligvis på såvel motor som stel.
Motorgang ved kold motor, der kan være knastkæde-støj.
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Jens P.

Dato : 23-01-11 21:58

........Motorgang ved kold motor, der kan være knastkæde-støj.

Jeg kom afsted, og fik set på de to maskiner. Den ene gik jeg ret hurtigt
fra, men 85'eren trak virkelig i mig.
Den gik uden mindste mislyd, havde ingen synlige tegn på misrøgt, ingen rust
nogen steder, selv lakken var pæn og der var ingen våde pletter på gulvet.

Og alligevel valgte jeg anderledes.

Jeg endte med en XJ 900 fra '84, der har 62.000 på klokken. Maskinen har
kørt i Dk, og er virkelig blevet passet og plejet.
Så der står stadig en FJ 1100, i ganske pæn stand, dernede i Horsens.

Vi ses derude.

/S

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 24-01-11 11:56

Hej
On Sun, 23 Jan 2011 21:58:17 +0100, "Jens P." <ask_me@not_valid.com> wrote:

> [...]
>kørt i Dk, og er virkelig blevet passet og plejet.
>Så der står stadig en FJ 1100, i ganske pæn stand, dernede i Horsens.
Tillykke, fin maskine, jeg kørte uden problemer mange km. på min '92'er.