DR på rhythmbox?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 09-01-11 11:58

Kan man, og i givet fald hvordan, få rhythmbox under ubuntu 10.10 til at
spille DRs radiokanaler som fx mms://wmscr1.dr.dk/e02ch01m ?
Jeg får bare "Couldn't start playback" / "Could not connect to streaming
server".

/Bjarne

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-01-11 12:03

Bjarne Jensen wrote:
> [...]
> spille DRs radiokanaler som fx mms://wmscr1.dr.dk/e02ch01m ?
> Jeg får bare "Couldn't start playback" / "Could not connect to streaming

Ved det ikke, men både VLC og Amarok spiller DR fint.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-01-11 12:38

Den 09-01-2011 11:57, Bjarne Jensen skrev:
> Kan man, og i givet fald hvordan, få rhythmbox under ubuntu
> 10.10 til at spille DRs radiokanaler som fx
> mms://wmscr1.dr.dk/e02ch01m ?

Rhythmbox har åbenbart et problem med protokollen, det
virker, hvis du udskifter mms med http, altså:
http://wmscr1.dr.dk/e02ch01m

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 09-01-11 20:04

On 2011-01-09 12:37, Kim Ludvigsen wrote:
<zipped>
Tak!

/Bjarne

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-01-11 12:40

On Sun, 09 Jan 2011 11:57:56 +0100, Bjarne Jensen wrote:

> Kan man, og i givet fald hvordan, få rhythmbox under ubuntu 10.10 til at
> spille DRs radiokanaler som fx mms://wmscr1.dr.dk/e02ch01m ?

Hvis du går ind på denne side:

http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp

så kan du højreklikke på linkene og kopiere adresserne til de forskellige
kanaler i de forskellige kvaliteter. Fx er adressen til P1 i Høj kvalitet

http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p1_128.asx

I rhytmbox opretter du så en "ny internet-radiostation" og indsætter
adressen. Efterfølgende kan du redigere navnet og angive genre.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 09-01-11 20:04

On 2011-01-09 12:40, Thomas Jensen wrote:

<zipped>

Tak!

/Bjarne