Grafikkort til spil til ca. 500 kr.
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-11 22:53

Jeg skal rep. en pc, hvor grafikkortet Geforce 8600GT med 512 mb er stået
af.
Den bruges bl.a. til spil, så grafikkortet skal minimum være lige så godt,
men selvfølgelig "best value for money".
Samtidig har de ikke behov for det seneste nye og ønsker bare noget
rimeligt, hvis det kan fåes til omkring 500 kr.
Interfacet er pcie-x16 i en hp computer.

Kurt

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-01-11 23:17

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message
> [...]
> rimeligt, hvis det kan fåes til omkring 500 kr.
> Interfacet er pcie-x16 i en hp computer.

Tja umiddelbar ville jeg foreslå et ATI kort (amd) omkring størrelse 5570,
men jeg kan se at der også er kommet et Nvidia GT430, til næsten samme pris.
Kender det ikke, men google ved garanteret mere end jeg gør.

Bjarne K.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-11 23:56

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i meddelelsen

> [...]
> men jeg kan se at der også er kommet et Nvidia GT430, til næsten samme
> pris. Kender det ikke, men google ved garanteret mere end jeg gør.

Tak for forslagene - selv om de umiddelbart ligger lidt over prismæssigt.
Jeg kan se, at dem som evt. er til at betale alle er pcie2.
Vil de bare clocke ned, hvis de kommer i en pcie-x16 port? Hvor meget
performance mister de i forhold til f.eks. et ægte pcie-x16 kort. Her tænker
jeg på om et neddroslet gt430 med pcie2 vil køre bedre en f.eks. et 220gt
med pcie-x16?

Kurt
Kurt

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-01-11 03:28

> [...]
> performance mister de i forhold til f.eks. et ægte pcie-x16 kort. Her
> tænker jeg på om et neddroslet gt430 med pcie2 vil køre bedre en f.eks. et

Mon ikke du vil kunne finde et af kortene til omkring en plovman på
edbpriser. (har ikke checket)

Alle kort er pci-e x16 indstikskort , men versionen kan være forskellig.
(Afhængig af hvor gammelt dit motherboard er)

Check eventuelt dette vedrørende pci-e versioner.
http://www.youtube.com/watch?v=j3Vdn0WF5k8

Når vi taler om kort i denne klasse, betyder det vist ikke så meget om det
er pci-e ver. 1.1, 2 eller 2.1

MVH--

Bjarne K.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-11 13:25

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=j3Vdn0WF5k8
>
> Når vi taler om kort i denne klasse, betyder det vist ikke så meget om det

Ok- tak. Han giver jo et klart svar. Det giver jo nogle flere muligheder,
snår de alle er kompatible, så jeg må ind og gennemse udvalget til ca. 500
kr.

Kurt