trådløst internet
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 07-01-11 10:51

Trådløst internet med Windows 7 og Ubuntu 10.04 på samme harddisk.
Hvad gør man?
Jørgen Knudsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-11 11:03

On Fri, 07 Jan 2011 10:50:39 +0100, Jørgen Knudsen wrote:

> Trådløst internet med Windows 7 og Ubuntu 10.04 på samme harddisk. Hvad
> gør man?
> Jørgen Knudsen

Installerer. Vælger trådløst netværk. Indtaster password.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : jk

Dato : 07-01-11 12:52

On Fri, 7 Jan 2011 10:50:39 +0100, Jørgen Knudsen
<ejknudsen@essbredbaand.dk> wrote:

>Trådløst internet med Windows 7 og Ubuntu 10.04 på samme harddisk.
>Hvad gør man?

Du starter med med windows7 at lave noget fri plads på harddisken.

Det gør du ved at højreklikke på 'denne computer' ikon, vælge
Administrer.
Så vælger du Diskmanager.

Så beder du om at få minimeret windows7 partitionen.

Når du herved har fået 10-50 Gb frit, så booter du på en ubuntu CD.
Altså booter, evt. styret med bios bootmenu.

Så installerer du ubuntu ved siden af.

Så får du en tekstbaseret bootmenu fra ubuntu med win7 og ubuntu på.

At få trådløs til at virke med ubuntu er jo nok et meget lille
problem. Du kan teste først, om der en ko på isen med en ubuntu live
CD, uden at installere noget.

mvh

John

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 13-01-11 16:28

"Jørgen Knudsen" skrev i meddelelsen

Trådløst internet med Windows 7 og Ubuntu 10.04 på samme harddisk.
Hvad gør man?
Jørgen Knudsen

Efter gode råd og studeren i diverse forumer fandt jeg ud af, at ved visse
trådløse netværkskort skal man sørge for kabelforbindelse under installation
af Linux.
Det gjorde sig ihvertfald gældende i mit tilfælde.
Tak til alle involverede.
venlig hilsen Jørgen

Fra : jk

Dato : 14-01-11 10:50

On Thu, 13 Jan 2011 16:28:22 +0100, Jørgen Knudsen
> [...]

>af Linux.
>Det gjorde sig ihvertfald gældende i mit tilfælde.

Ja, det er klart at proprietary drivers for såvel grafik som wifi ikke
kan hentes uden internetforbindelse.
Også sprogpakker og diverse opdateringer under installationen
installeres så også bedst over kabel (med nogle hardware
konstellationer).

Men du stillede da ikke det spørgsmål oprindeligt, at installation var
problemet.

mvh

John