mysql: Access denied
Fra : Kurt G

Dato : 07-01-11 12:54

Jeg ved ikke, om det er rette sted, da der også indgår php-kode, men jeg
forsøger!

Jeg bruger en mysql database, som jeg (forsøger at) tilgår via noget
PHP-program.

mysql_connect("your.hostaddress.com", "username", "password") or
die(mysql_error()) ;
mysql_select_db("Database_Name") or die(mysql_error()) ;

Den første linie giver ikke nogen fejlmelding, men den anden linie skriver:
"Access denied for user 'xxx%' to database 'MOEDER'"

Jeg har ingen problemer med at tilgå data via sitets phpadmin.

Jeg mener ikke, at jeg har password på nogen af tabellerne!

Nogen forslag?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 07-01-11 13:06

Jeg manglede et "@" i fejlmeldingen, det skal være således:

Fra : Krabsen

Dato : 07-01-11 13:29

Den 07-01-2011 12:54, Kurt G skrev:
> [...]
>
> Jeg har ingen problemer med at tilgå data via sitets phpadmin.
>
> Jeg mener ikke, at jeg har password på nogen af tabellerne!

Du har nu nok password på _databasen_..

og hvis syntaks er som skrevet, ja så prøver du at logge på med
brugernavn: _username_ og password: _password_.
og det er nok _ikke_ rigtigt , så start med at checke dem via
kontrolpanelet på dit webhotel.

Syntaks burde være noget i retning af:

"
$db_name="MOEDER";
$db_user="brugernavnet";
$db_password="passwordet";
if (!mysql_pconnect("localhost", "$db_user", "$db_password")) {
   print mysql_error()."\n";
   die("Kunne ikke få forbindelse til databasen.\n");
}
mysql_select_db("$db_name") or die("Kunne ikke logge på $db_name\n");
"

Fra : Kurt G

Dato : 07-01-11 13:46

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

> Du har nu nok password på _databasen_..
Ja, det er rigtigt!

> og hvis syntaks er som skrevet, ja så prøver du at logge på med
> brugernavn: _username_ og password: _password_.
> og det er nok _ikke_ rigtigt , så start med at checke dem via
> kontrolpanelet på dit webhotel.

Og der har du igen ret: jeg har brugt tabelnavnet og ikke databasenavnet!
Hvor dumt.

> [...]
> }
> mysql_select_db("$db_name") or die("Kunne ikke logge på $db_name\n");

Tak for hjælpen!
Kurt