Markant hastighedsfald på TelmoreADSL
Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 04-01-11 19:58

Jeg er telmore-adslkunde til 199/md (6mbit).

På det sidste er der sket 2 ting som bekymrer mig
1- Telmore har meddelt at de ikke tager nye kunder på ADSL. De satser fremover på
mobilbredbånd.
2- Hastigheden er blevet markant ringere. -sådan at den er flere sekunder om at skifte
fra et link til en anden. Selve downloadhast er OK.

Skal jeg skifte til Fullrate? (Måske har TDC øget kapaciteten hos Fullrate på bekostning
af Telmore)

Jeg stoler ikke rigtigt på mobilbredbånd, da jeg forventer myldretidsproblemer, når der
snart kører en million smartphones på må og få i DK....

Fra : Henrik Larsson

Dato : 04-01-11 20:02

> 2- Hastigheden er blevet markant ringere. -sådan at den er flere sekunder om at skifte
> fra et link til en anden. Selve downloadhast er OK.

Kan være et problem med DNS serveren, prøv at benytte Googles på 8.8.8.8
i stedet for den du får af Telmore.

Mvh Henrik

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 04-01-11 20:48

> Kan være et problem med DNS serveren, prøv at benytte Googles på 8.8.8.8
> i stedet for den du får af Telmore.
>
> Mvh Henrik

Undskyld, men jeg mangler lidt træning i den slags.
Hvad skal jeg klikke på i Windows XP /IE8 for at skifte DNS til 8.8.8.8 ?

Fra : Mcwm

Dato : 04-01-11 20:58

Den 04-01-2011 20:48, Paul-J 2660Brøndby skrev:
> Undskyld, men jeg mangler lidt træning i den slags.
> Hvad skal jeg klikke på i Windows XP /IE8 for at skifte DNS til 8.8.8.8 ?

http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/internet/faq.php?id=25540

Venligst
Mcwm

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 07-01-11 17:51

"Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse

> Kan være et problem med DNS serveren, prøv at benytte Googles på 8.8.8.8 i stedet for
> den du får af Telmore.
>
> Mvh Henrik

Har prøvet 8.8.8.8 og -ja- det giver en markant forbedring.
Tak for tippet

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-01-11 20:53

Den 07-01-2011 17:50, Paul-J 2660Brøndby skrev:
> Har prøvet 8.8.8.8 og -ja- det giver en markant forbedring.
> Tak for tippet

Du kan så bruge 8.8.4.4 som sekundær DNS...

- Chano Andersen

Fra : Jean

Dato : 04-01-11 21:05

Paul skrev:
> 2- Hastigheden er blevet markant ringere. -sådan at den er flere sekunder
> om at skifte fra et link til en anden. Selve downloadhast er OK.

Så tyder det på et lokalt problem på din PC... så prøv eventuelt en anden PC
på forbindelsen, og se om oplevelsen er den samme.

Mvh Jean.

Fra : Mcwm

Dato : 04-01-11 22:20

Den 04-01-2011 19:57, Paul-J 2660Brøndby skrev:
> [...]
> 2- Hastigheden er blevet markant ringere. -sådan at den er flere sekunder om at skifte
> fra et link til en anden. Selve downloadhast er OK.

I fald du bruger disse som DNS-servere 194.239.134.83 og 193.162.153.164
i din nuværende opsætning, må jeg give Jean delvist ret, i det
svartiderne på disse servere, ser fine ud. Med delvist mener jeg, at
problemet ikke udelukkende behøver ligge på din PC, men kan ligge mange
andre steder. Fx i din eller Telmores hardware/software.

Forsøg i første omgang - som tidligere foreslået - med en anden
DNS-server. Det er ikke sikkert det ændrer noget, men så er det forsøgt
og udelukket.

Venligst
Mcwm

Fra : Dennis Boutrup

Dato : 05-01-11 21:29

"Paul-J 2660Brøndby" <getpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at skifte fra et link til en anden. Selve downloadhast er OK.
>
> Skal jeg skifte til Fullrate? (Måske har TDC øget kapaciteten hos Fullrate

Det tror jeg ikke du behøver være bange for.
Det lugter af Telmore bare har købt Bredbånd Basic af TDC Wholesale og
sælger det under sit eget navn.
Så er trafikken aldrig inde og vende Telmore selv og der er derfor ingen
grund til at favorisere nogen.

Det er nok mere sandsynligt at det er din PC og/eller kobber forbindelse ud
til dig.
Hvis din forbindelsen ligger tæt på det maksimale skal der ikke meget
fugt/frost eller andet til før det går helt galt.
Det vil typisk opleves som udfald eller reduceret hastighed (fordi udstyret
trainer til lavere hastighed).

Prøv med en anden PC dernæst fejlmeld linien.

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : Mcwm

Dato : 05-01-11 21:45

Den 05-01-2011 21:28, Dennis Boutrup skrev:
> [...]
> fugt/frost eller andet til før det går helt galt.
> Det vil typisk opleves som udfald eller reduceret hastighed (fordi udstyret

OP oplyser at dowmload-hastigheden intet fejler. Det er blot når nye
sider åbnes

Venligst
Mcwm