ubuntu 1000mhz server
Fra : Kim \(8950\)

Dato : 01-01-11 16:04

Hejsa NG

Da jeg nu har muligheden for indenfor kort tid at benytte eks. ubuntu server
som game server søger jeg hjælp eller guide til hvordan man kan lave kernel
til min. 1000 mhz.

Da jeg gerne vil have alle mine steam kunder over på linux i starten af
2011.

Håber der er en haj der kan hjælpe eller guide mig, da det er mega mange år
siden jeg har roden med *nix og er lidt blank på det område.

Mvh.
Kim (8950)

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-01-11 16:20

On Sat, 1 Jan 2011 16:04:10 +0100, Kim wrote:

> søger jeg hjælp eller guide til hvordan man kan lave kernel til min.
> 1000 mhz.

Kan du uddybe hvad dette at "lave kernel til min. 1000 mhz" skal betyde?

De almindelige kerner kører fint på mine forskellige dimser (2.6 GHz,
2.5 GHz, 1.6 Ghz, 1.4 GHz, 600 MHz, 266 Mhz), uden at jeg har lavet dem
specielt .

Mvh.

--
"Accept the mystery!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kim \(8950\)

Dato : 01-01-11 16:38

"Adam "Sjøgren"" <asjo@koldfront.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De almindelige kerner kører fint på mine forskellige dimser (2.6 GHz,
> 2.5 GHz, 1.6 Ghz, 1.4 GHz, 600 MHz, 266 Mhz), uden at jeg har lavet dem
for at få eks. Counter Strike : Source til at køre 1000 FPS har jeg læst mig
frem til at server kernel skal manuelt konfigurers
ifølge denne her artikle
http://wiki.fragaholics.de/index.php/EN:Linux_Kernel_Optimization

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-01-11 16:35

Kim \(8950\) wrote:

> Da jeg nu har muligheden for indenfor kort tid at benytte eks. ubuntu
> server som game server søger jeg hjælp eller guide til hvordan man kan
> lave kernel til min. 1000 mhz.

Ubuntu kerner har været tickless i flere år, hvis det er det som du mener?

--
Jesper Lund

Fra : Kim \(8950\)

Dato : 01-01-11 19:48

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Ubuntu kerner har været tickless i flere år, hvis det er det som du mener?

Hmm okay så skal jeg lige have testet det, så vender jeg tilbage hvis mine
evner ikke rækker

Tak for hjælpen ;)

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-01-11 16:46

On Sat, 1 Jan 2011 16:37:47 +0100, Kim wrote:

> for at få eks. Counter Strike : Source til at køre 1000 FPS har jeg læst mig
> frem til at server kernel skal manuelt konfigurers

mhz er ret forskelligt fra FPS?

> ifølge denne her artikle
> http://wiki.fragaholics.de/index.php/EN:Linux_Kernel_Optimization

Det ligner en opskrift?