LAN HD hopper 80% ned i hastighed. Hjælp u~
Fra : Max Bjævermose

Dato : 01-01-11 09:39

Når jeg tilslutter min eksterne LAN disk ( Western Digital Woald Edition 2
TB ) direkte til min Bærbare så overføre den filer med Ca 16 Mb/Sec ( Fin
Fin )
Men tilslutter jeg den en min Routers udgange til Net, så vil den kun
overfør med 2.5 Mb/sec
Det skal lige siges at min internet hastighed er på 15/15 på både via Kabel
og genne samme router som evt driller trådløst.
Har prøvet at køre udenom min LAN fordeler/switz så den er direkte i
Routerens. Men det er samme problem.
Jeg tror problemet kan være i routerens hastighed som er et Telgin fra
Profiber,, men den holder aligevel ikke rigtig vand for slukker jeg routeren
og kun lader switsen klare mit net så kan hastigheden aligevel ikke komme
over 2.5 Mb/sec. Og har jo prøvet både gennem kun Router og bagefter kun
gennem switsen.
Så måske skal noget med hastighed ændres enten et sted på Pcén eller min WD
Woald Edition NAS LAN disk ?

Hmm En DVD film tager 8 timer om at blive flyttet med mit netværk, men
kobles den eksterne HD Lan disk direkte til min pc er den kun knap 4 mintter
om det.

Ved nogen hvad der kan vær galt som driller mig, så hører jeg gerne.
Har prøvet med deaktiverede firewall og ingen virusbeskyttelse, så her
ligger fejlen heller ikke.

Mvh MH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-11 09:47

Max Bjævermose skrev:

> Men tilslutter jeg den en min Routers udgange til Net, så vil den kun
> overfør med 2.5 Mb/sec

Kan du ikke låne en anden router og prøve med? Jeg har også
Profiber, og jeg droppede den medleverede (Linksys WRP 400)
router efter nogle hastighedsmålinger. Nu bruger jeg min egen
Linksys WRT54GL som ikke har problemer med en 15/15 trådløst. Til
februar vil det vise sig om den kan klare en 30/30.

--
Bertel

Fra : Hans Jørgen Jakobse~

Dato : 01-01-11 11:26

On Sat, 1 Jan 2011 09:38:57 +0100, Max Bjævermose wrote:

> [...]
> gennem switsen.
> Så måske skal noget med hastighed ændres enten et sted på Pcén eller min WD

Det kan være half/full duplex problemer mellem NAS/PC switch. Er der nogen porte
der er låst?

Jeg går ud fra at "16 Mb/Sec" i virklighedden er "16 MB/Sec" B for Byte. Dvs
at der køres over 100Mbit/sec. Så NAS til PC kan køre Gigabit!?
Hvor hurtigt kan switchen køre?

Forkerte kabler kan føre til at porthastighedden bliver lavere.
/hjj

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-11 12:28

On Sat, 1 Jan 2011 09:38:57 +0100, Max Bjævermose <www@www.www> wrote:

> [...]
>Fin )
>Men tilslutter jeg den en min Routers udgange til Net, så vil den kun

Der må være et problem i netforbindelsen mellem router og din PC.

Det er vel ikke sådan at PC'en kører trådløst netværk ? Trådløst
netværk er meget langsommere end kablet, så det vil kunne forklare
problemet.

Hvis forbindelsen er fuldt kablet så check at alle kører maksimal
hastighed 100 / 1000 mbit og ikke kun 10 mbit. dvs check LED's på
LAN-disk, router, swicth etc samt status for LAN-forbindelserne på
dine computere....

Fra : Max Bjævermose

Dato : 01-01-11 14:26

Hej

Tak for de mange gode svar.
Jeg har nu testet med en anden Router. og kun brugt den til trafik. Det
hjalp ikke noget. ( altså slet ingen Switz ))
Så til ham med "forkerte kabler" UHA der blev jeg bange !!!!
Men med det kabel jeg havde testet den til at kunnne køre 12 MB/Sekund ""
Info fra Windialogboks"" viser den også kun de her Ca 2.5 MB/Sekund.. Så der
kan jeg heldigvis indtil videre udelukke kablerne. Da dette kabel med fuld
kabelbåret klarede de 12 MB/Sekundet

Men jo PCén jeg upper til disken fra viser netop de 2.5 MB/Sekundet og
12MB/Sekumdet med kabel
Så er jeg da kommet så vidt, og de andre test i skriver til mig. Dem¨jeg nok
have en til at hjælpe mig med, men hvis hastigheden kun kan ligge
2.5MB/Sekundet trådløs, så er det jo der den ligger, og selv om det er en
stor foreskel hvor ca 10MB/Sek går tabt så er det vel kke så meget at gøre
ved det.
Men hvorfor kan den så Downloade med 20 MB og Uppe med 18 Mbit ? Trådløst
altså målr på nettet med TDC´s Hstighedstest.

Hvis i ikke er træt af mig vil jeg gerne arbejd videre.
Men med en ting af gangen af jeres udemærkede foreslag

Mvh Morten

Fra : Jesper

Dato : 02-01-11 14:43

Den 01-01-2011 14:25, Max Bjævermose skrev:

> [...]
> Men hvorfor kan den så Downloade med 20 MB og Uppe med 18 Mbit ?
> Trådløst altså målr på nettet med TDC´s Hstighedstest.

Det passer jo også meget fint, hvis du kan downloade med 20mb fra
internettet, skal det nok passe med 2,5MB på dit lan, det er jo noget
bedre end en 20mb linie.

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-11 14:59

Jesper skrev:

> Det passer jo også meget fint, hvis du kan downloade med 20mb fra
> internettet, skal det nok passe med 2,5MB på dit lan, det er jo noget
> bedre end en 20mb linie.

Det går just op for mig at MH sikkert kører omkring internettet
når han bruger det trådløse net til sin eksterne harddisk. Det
ville forklare den hastighed han opnår.

På et 100 Mbit lan kan han forvente noget i retning af 12-13
Mbit/s.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-01-11 19:52

> Det går just op for mig at MH sikkert kører omkring internettet
> når han bruger det trådløse net til sin eksterne harddisk. Det
> ville forklare den hastighed han opnår.

Eller også er det bare fordi det trådløse net yder optimalt, nemlig ca.
20 mbit for et 802.11g net.

Mine erfaringer med trådløst netværk er i hvert fald, at man ALDRIG
opnår mere end ca. 20 mbit på et 802.11g net, uanset afstand til
routeren. Hvis man vil have højere hastigheder trådløst, så skal man
over på 802.11n, eller man skal droppe det trådløse, og køre kablet i
stedet.

- Chano Andersen

Fra : Jesper

Dato : 03-01-11 08:03

Den 02-01-2011 19:51, Chano Andersen skrev:
> [...]

> routeren. Hvis man vil have højere hastigheder trådløst, så skal man
> over på 802.11n, eller man skal droppe det trådløse, og køre kablet i

Det har du da fuldstændig ret i

Mvh

Jesper

Fra : Max Bjævermose

Dato : 07-01-11 03:14

Men vil det sige jeg trådløs ikke kan regne med højere hastighed end de 2.5
?
Feks en image eller ghost fil tager min 9 timer, men kun en time med kablet
i ?
Undskyld,mine naive spørgsmål men jeg er total dum på dette område
Fatter ikke jeg trådløs kan arbejde på internettet med 20/20 mbit men kun
2.5 når jeg flytter data over på netværksdisken
Men sættes kabel i direkte fra pc til netværksdisken så er hastigheden jo
meget højere menlig på omkring 13 mbit
Og vil en 802.11n virkelig løse problemet mon?

Mvh MH

Fra : Jesper

Dato : 07-01-11 13:37

Den 07-01-2011 03:14, Max Bjævermose skrev:
> [...]
> jo meget højere menlig på omkring 13 mbit
> Og vil en 802.11n virkelig løse problemet mon?

Hej igen

En 20 mbit internet forbindelse, kører også (kun) med ca. 2,5 mbyte, og
det kun hvis den er helt 100% 20mbit og ikke som mange adsl
forbindelser, kun omkring 16-17 mbit, når du så smider et kabel på kan
du komme op på 13 mbyte og ikke mbit!! hvilket også siger at din 100mbit
lan kører perfekt
Jeg tror du tager fejl af mbit og mbyte.
Jeg har et 802.11n her hjemme og det kan godt levere fuldt ud til min
50mbit linie, hvilket er ca. 6 mbyte, ved ikke om det kan mere.

Mvh

Jesper

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-01-11 15:02

Den 01-01-2011 09:38, Max Bjævermose skrev:
> Når jeg tilslutter min eksterne LAN disk ( Western Digital Woald Edition
> 2 TB ) direkte til min Bærbare så overføre den filer med Ca 16 Mb/Sec (
> Fin Fin )
bare for klarhedens skyld:
med "direkte" mener du via netstikket, og ikke med et evt. USB?

> [...]
> bagefter kun gennem switsen.
> Så måske skal noget med hastighed ændres enten et sted på Pcén eller min

og du fortæller at det er med samme kabel i PCen.
Har du testet med et andet på NASen?
- kontrolleret netkortindstillingen på NaSen?
//finn

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-01-11 15:16

> På et 100 Mbit lan kan han forvente noget i retning af 12-13
> Mbit/s.

Jeg ville forvente at man på et 100Mbit/s lan kan trækken en 100Mbit/s

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 02-01-11 15:31

Den 02-01-2011 15:16, Thomas S. Iversen skrev:

> Jeg ville forvente at man på et 100Mbit/s lan kan trækken en 100Mbit/s
>
> Thomas

Jeps, = ca. 12-13 Mbytes/s

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-11 18:51

Thomas S. Iversen skrev:

> [...]

Æv! Jeg skriver ellers netop "Mbit" og "Mbyte" for at undgå
misforståelser, og så skrev jeg det forkerte.

--
Bertel