JSON XS på Ubuntu vil ikke
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-12-10 21:19

Jeg har en Hardy Ubuntu server og vil gerne have libjson-xs-perl ind.

Den er ikke i nogle af mine repos men jeg fandt den her:

https://launchpad.net/~mjeanson/+archive/backports/+build/1972211

Når jeg henter amd64.deb versionen ned og forsøger at installere den med
dpkg siger den:

root@server# apt-get install json.deb
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package json.deb
root@server1# ll json.deb
-rw-r--r-- 1 root root 82K 2010-09-24 05:43 json.deb

Er der ikke et repos hvor jeg kan installere den fra så jeg får opdateringer
med?

Eller nogen ide om hvordan jeg får den der ind?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-12-10 21:38

On 29-12-2010 21:18, Jesper Hedegaard wrote:

> Når jeg henter amd64.deb versionen ned og forsøger at installere den med
> dpkg siger den:

Er det ikke en i386 version du skal bruge?

Karl Erik http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Jens Henrik Leonhard~

Dato : 29-12-10 23:31

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
>
> https://launchpad.net/~mjeanson/+archive/backports/+build/1972211
>
> Når jeg henter amd64.deb versionen ned og forsøger at installere den med

Du har jo hentet den så brug dpkg -i i stedet for apt-get.

/Jens Henrik

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-12-10 23:34

> Du har jo hentet den så brug dpkg -i i stedet for apt-get.

root@server# dpkg -i json.deb
Selecting previously deselected package libjson-xs-perl.
(Reading database ... 40632 files and directories currently installed.)
Unpacking libjson-xs-perl (from json.deb) ...
Setting up libjson-xs-perl (2.231-1~hardy1) ...

EJ

Tak