Årets nytårsmenu?
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-12-10 15:52

Vores er ikke på plads endnu - forhåbentligt bliver vi enige i aften, så der
i morgen kan handles til en 3-retters menu til 9 personer .

Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Fister

Dato : 29-12-10 19:28

After serious thinking Jeppe Vestergaard wrote :
> Vores er ikke på plads endnu - forhåbentligt bliver vi enige i aften, så der
> i morgen kan handles til en 3-retters menu til 9 personer .

> Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Den klassiske Rejecocktail (den skal bare være der, her) med
hjemmedressing osv.
Lammekroner med Rosmarinsauce og smørstegte kartofler.
Is, med is, og is (vi elsker is).
En flaske Amarone, til mig, konen drikker Cola.
Godt nytår.
Kai

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-12-10 19:10

"Fister" <But@but.but> skrev i meddelelsen

> hjemmedressing osv.

Kan du diske op med en opskrift. eller er det en "tømkøleskabet" dressing ?

Bjarne K.

Fra : Fister

Dato : 01-01-11 10:18

Bjarne K. wrote :

> "Fister" <But@but.but> skrev i meddelelsen

> Kan du diske op med en opskrift. eller er det en "tømkøleskabet" dressing ?

Ja, jeg skal lige blive klar i hovedet
Kai

Fra : Fister

Dato : 01-01-11 16:19

Bjarne K. laid this down on his screen :

> "Fister" <But@but.but> skrev i meddelelsen

> Kan du diske op med en opskrift. eller er det en "tømkøleskabet" dressing ?

Jeg bruger altid græsk 10% yogurt til dressinger og rørte sovse.
En stor klat af det.
En lille klat HP sauce.
5-6 gange så stor en klat ketchup.
Salt+peber.
Det er stort set det, men så kan man gå lidt videre.
Når nu det er til rejer, fik den også lidt citron.
For at gøre den lidt flydende fik den en tår fløde.
Jeg finhakkede en smule agurk (uden kerner) og lidt sød rød peberfrugt,
for at give den lidt knas/bid.
Smag til med fingrene, og husk at gem lidt til maden
Kai

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-01-11 01:46

> [...]
> for at give den lidt knas/bid.
> Smag til med fingrene, og husk at gem lidt til maden

OK tak, Det vil jeg prøve.

Jeg plejer også at lave en med græsk 10% yogurt. Resten er dog ret
improviseret.
Har bl.a. prøvet med sennep og Chili sauce og lidt Citron.

Min favorit til rejer solo, er dog coctail sauce. Ikke til at opdrive i det
jydske, men måske man skulle prøve om der findes en opskrift "på Google"

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 19:29

> Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Lidt småkedeligt, men lækkert...
Vi skal have lidt røget laks - hjemtaget fra Norge - rogn - og lidt dressing
på syrnet fløde og dild, desuden nogle store grønlandske rejer.

Hovedretten består af oksemørbrad, karljohanner fra efteråret,
ovnbagte/glaserede rodfrugter - persillerod, rødbede og kålrabi -
Frisk frugt til dessert -
Vinene - noget fra kælderen - rødvinen er en kraftig sag fra den sydlige
Rhonedal...
Hvidvinen ligger ikke helt fast endnu - enten en pinot gris eller en
gewurztraminer.

Det e r trods alt bare fruen og jeg - så det bliver ikke det helt vilde.

Hen på aftenen dryseer vi ind hos forskellige venner - og så henunder midnat
hjem og en skål - og så til køjs -
Middagsgæster den 1. januar, så vi skal ikke være alt for bumlede.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 29-12-10 15:33

On 29 Dec., 15:51, "Jeppe Vestergaard" <thism...@isfake.com> wrote:

> Hvad er status hos I andre - er menuen p plads?

I det småbørnsramte hjem har konen og jeg besluttet, at vi skal sove
os ind i det nye år (hvis ungerne tillader det), så middagen kommer
til at afspejle dette. Dog har jeg besluttet, at jeg skal rejse til et
hemmeligt sted og købe nogle umanerligt store bøffer skåret af en
oksefilet, der er så moden, at den kan kravle, og så sort, at man
kunne tage den for koks, og så spiser vi dem med en omgang
hjemmegjorte fritter. Jeg laver måske en béarnaise til mig selv og så
en bordelaise til konen (og til at stænke i min béarnaise). Hvem gider
grønsager til sådan en omgang? ;)

Og så naturligvis asti og kransekage på spanske mandler - men det
bliver sikkert snarere kl. 22 end kl. 24.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ole Helms

Dato : 30-12-10 20:38

On Wed, 29 Dec 2010 15:51:43 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<thismail@isfake.com> wrote:

>Vores er ikke på plads endnu - forhåbentligt bliver vi enige i aften, så der
>i morgen kan handles til en 3-retters menu til 9 personer .
>
>Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Avokado med rejer
Pandestegt krondyrmørbrad med svampe og råstegte aspargeskartofler
Efter midnat: Hummer
Krimsect og en rødvin jeg endnu ikke har valgt.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Hauge

Dato : 31-12-10 11:35

Hej
Den 29-12-2010 15:51, Jeppe Vestergaard skrev:
> Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Her bliver det:

Hjemmelavet sushi til forret.

Sous-Vide oksemørbrad der får 8 timer ved 60 grader, så den er rosa til
rød, med tilbehør.
Er aldrig pøvet før, med mørbrad, så det bliver lidt spændende..

Og så hjemmelavet flødeis til dessert, vanilje og chokolade.

Godt nytår.

Mvh Hauge

Fra : H@nsen

Dato : 31-12-10 14:34

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er aldrig pøvet før, med mørbrad, så det bliver lidt spændende..
>

> Og så hjemmelavet flødeis til dessert, vanilje og chokolade.

Laksecarpaccio

Karamelliseret andebryst med æble/chilichutney

Chokoladepannecotta med bærkompot

Det meste kan laves i forvejen og jeg er lige nu færdig med desserten.
Topping til laksen bestående af en flødeskum iblandet selleri, ingefær og
æble er der gang i nu så det skal bare lige anrettes når vi skal spise.
æble/chilichutneyen kan også laves i forvejen, og anrettes på lidt rucola
sammen med andebrysterne der bare skal pensles inden de skal på panden i et
kvarters tid.

Nemt og lækkert.

godt nytår

Fra : Hauge

Dato : 02-01-11 10:24

Hej
Den 31-12-2010 11:34, Hauge skrev:

> Sous-Vide oksemørbrad der får 8 timer ved 60 grader, så den er rosa til
> rød, med tilbehør.
> Er aldrig pøvet før, med mørbrad, så det bliver lidt spændende..

Mums, har aldrig oplevet så smørmør en mørbrad, var lyserød hele vejen
igennem med svag stegekant, så den var 100% perfekt. Der blev også spist
meget mere end forventet ;)

Prøvede for første gang også helt hjemmelavet bearnaise-sovs, den blev
også en success, og den var ikke lavet på essens, men på hvidvinsedikke,
forårsløg og frisk estragon.. Ingen af gæsterne havde prøvet ægte før,
så det var lidt et sats.

Uha den var go', omend den stadig er mig lidt fed, men sådan er der jo
så meget, nu skal der så eksperimenteres med at lave en smags-ens udgave
med mindre smør, i håb om at det er muligt, altså til dagligdags-brug,
til fritterne ;)

Mvh Hauge

Fra : Fister

Dato : 02-01-11 11:05

on 1/2/2011, Hauge supposed :
> [...]

> meget, nu skal der så eksperimenteres med at lave en smags-ens udgave med
> mindre smør, i håb om at det er muligt, altså til dagligdags-brug, til

Har man først lavet den selv, er der ingen vej tilbage. Det smager
fantastisk!
Kai

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 31-12-10 15:49

Den 29/12/10 15.51, Jeppe Vestergaard skrev:
> Vores er ikke på plads endnu - forhåbentligt bliver vi enige i aften, så der
> i morgen kan handles til en 3-retters menu til 9 personer .
>
> Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Det er da blasfemi at servere og indtage andet end grønlangkål, slagter
Nielsens kålpølser, hamburgerryg og brune kartofler....

--

Løber hastigt i bombeskjul og ønsker alle et godt nytår...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hauge

Dato : 31-12-10 17:20

Den 31-12-2010 15:49, Andreas Møller Hansen skrev:
> Det er da blasfemi at servere og indtage andet end grønlangkål, slagter
> Nielsens kålpølser, hamburgerryg og brune kartofler....

Det småger fandme osse godt

Godt nytår

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 31-12-10 17:25

Hej Jeppe

> Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Ja, nu kan gæsterne bare komme.

Forret er limemarinerede kammuslinger med stegte
grønne asparges og ostesovs.

Hovedret er oksemørbrad med gratineret kartoffelmos,
svampesovs og søde slikærter.

Dessert er creme brule med lidt hjemmelavet kage
og frisk frugt.

Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-12-10 19:29

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> der i morgen kan handles til en 3-retters menu til 9 personer .
>
> Hvad er status hos I andre - er menuen på plads?

Rejer med coctail sauce (konen vil heller en salat med rejer)

Fondue med okse, gris og svamp mm. Det giver også sådan en "dejlig" lugt i
hele huset i morgen.

Is med is (kan også godt lide is)

Bjarne K.