Debian postinstall error
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-12-10 13:31

Jeg har bygget en Debian pakke og lagt en postinstall fil ind.
Ved installering får jeg:

dpkg (subprocess): unable to execute installed post-installation script: No
such file or directory
dpkg: error processing ABC (--configure):
subprocess installed post-installation script returned error exit status 2

ABC er pakkenavnet.

Hvordan får jeg dpkg til at være mere verbose og fortælle mig _hvor_ den
fejl opstår og _hvilken_ fil den mener der ikke findes?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-12-10 15:38

On Tue, 28 Dec 2010 13:31:14 +0100, Jesper wrote:

> [...]

> Hvordan får jeg dpkg til at være mere verbose og fortælle mig _hvor_ den
> fejl opstår og _hvilken_ fil den mener der ikke findes?

Ved at ændre dit postinstall script til at skrive (mere) debug info ud?

Mvh.

--
"Accept the mystery!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-12-10 17:03

> Ved at ændre dit postinstall script til at skrive (mere) debug info ud?

Det er selvf en oplagt mulighed

man fortæller nemlig ikke noget om verbosity for dpkg.
Men det er måske ikke dpkg der kører postinstall? er det en af de der dh_*
drenge?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-12-10 17:22

On Tue, 28 Dec 2010 17:02:59 +0100, Jesper wrote:

> Det er selvf en oplagt mulighed

Det lyder for mig som den nemmeste mulighed.

> man fortæller nemlig ikke noget om verbosity for dpkg.
> Men det er måske ikke dpkg der kører postinstall? er det en af de der dh_*
> drenge?

Under alle omstændigheder er det svært for hvad-det-nu-end-er at skrive
mere om hvad der sker i dit script end hvad det selv skriver ud og
returværdien...

,

Adam