indsæt-selv-det-bedste-udtryk-her forwardi~
Fra : Martin [TMM]

Dato : 27-12-10 22:16

Hej

Jeg er på jagt efter et program/tool/util der kan noget der ligner det her:
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d intern_ip --dport xyz -j DNAT
--to ekstern_ip:xyz

Hvor intern_ip er ip på netkort1, der samtidig er det eneste netkort i
min (virtuelle) maskine, og ekstern_ip er ip-adressen på min egen
adsl-linje.
Ovenstående linje er ikke virksom, men kun ment som illustration af hvad
jeg er ude efter.

Det kommer til at køre på en virtuel maskine jeg ikke selv har fysisk
adgang til at putte et netkort mere i, ej heller mulighed for VPN.
Derfor er mine muligheder for at løse opgaven med iptables ikke så nem.
Jeg kan i hvert fald ikke lige gennemskue hvordan det skal kunne gøres.

Derfor var mine tanker i retning af noget connection-proxy. altså at jeg
opretter forbindelse til a.b.c.d, og at maskinen med a.b.c.d forwarder
min forbindelse til b.c.d.e, men med NAT-lign egenskaber, så svaret også
kommer tilbage via a.b.c.d.
Kan det lade sig gøre, og/eller findes der noget til det?
Jeg har googlet mig både gul og grøn, men er ikke kommet nærmere noget
brugbart.

Anden/bedre forklaring gives gerne, hvis det er opklarende for en løsning.

Mvh
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 28-12-10 15:53

Hej
On 27-12-2010 22:15, Martin [TMM] wrote:
> Kan det lade sig gøre, og/eller findes der noget til det?

Tcpproxy var svaret på mine bønner.
Det kan det jeg skal bruge.

Mvh
Martin