Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nvidia 3D-vision og Quadro grafikkort
Fra : Hauge

Dato : 26-12-10 18:42

Hejsa

Jeg har 3D video-kamera fra Panasonic og 3D vision fra Nvidia, men vil
gerne redigere disse videos..

Som det er nu, har jeg Nvidia Gforce grafikkort der fint kan frembringe
3D på min skærm og projektor, det har også udgange til 2 monitorer på én
gang, det er jo også smart.. Men.. Jeg kan ikke få den til at køre 3D på
den ene udgang, mens jeg roder på den anden skærm, og sådan skal det
også være, efter hvad jeg kan finde ud af.

Nu er det så jeg har rodet rundt efter Nvidia's Quadro-kort.
http://www.nvidia.co.uk/object/qplex_svs_overview_uk.html

Jeg kan ikke finde ud af om ét af disse kort, hvis nogen overhovedet,
kan køre 3D-vision på én udgang, mens det kører 2D på en anden udgang..
Jeg læser det i hvert fald som om at det burde, men jeg kan jo nemt have
misforstået noget.

Og om det 3D-vision jeg har i forvejen kan bruges på Quadro-kortet, da
de jo kalder det 3D-vison-PRO. Det ville jo være rart ikke at skulle
købe en ny 3D-transmitter, bare for at kunne gøre det, når nu der
allerede er 3 sæt af den alm. udgave på lager.

Jeg har absolut ikke brug for at kunne spille på den computer, men vil
meget gerne at kortet har Cuda, og må gerne være til rimelig pris.

Håber på at der er nogen der kan lede mig på rette spor, for lige nu
synes jeg at jeg er låst fast, hvis det da ikke er fordi jeg er blevet
blind, men så er 3D jo ikke så meget bevendt

Mvh Hauge

Fra : Michael Weber

Dato : 30-12-10 19:04

Den 26-12-2010 18:42, Hauge skrev:
> [...]
> den ene udgang, mens jeg roder på den anden skærm, og sådan skal det
> også være, efter hvad jeg kan finde ud af.

Det mener jeg også jeg har læst et eller andet sted at det skal være
rigtigt. Det er enten eller.

> [...]
> kan køre 3D-vision på én udgang, mens det kører 2D på en anden udgang..
> Jeg læser det i hvert fald som om at det burde, men jeg kan jo nemt have

Måske Quadro Plex serien understøtter det?!

> [...]
> købe en ny 3D-transmitter, bare for at kunne gøre det, når nu der
> allerede er 3 sæt af den alm. udgave på lager.

"The Pro glasses differ from the consumer version in using a radio
interface rather than an infrared channel for transmitting control
signals. This expands the coverage and makes it possible to use multiple
transmitters connected to different workstations within a single room."
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/nvidia-quadro-5000_3.html

"Will 3D Vision still be supported on Quadro boards?
Yes, 3D Vision and 3D Vision Pro will still be supported on Quadro boards."
http://www3.pny.com/3D-Vision-Pro-P2939C450.aspx

> [...]
> synes jeg at jeg er låst fast, hvis det da ikke er fordi jeg er blevet
> blind, men så er 3D jo ikke så meget bevendt

Jeg tror at hvis du vil have 3D og 2D på én gang, skal du over i noget
virtualisering baseret på Intel VT-x eller AMD-V teknologierne.
Jeg har dog ingen erfaring med disse.

Hvis du beslutter dig for et Quadro-kort, må du da gerne lige skrive
tilbage om, hvad du synes om det.

Mvh.
Michael

Fra : Michael Weber

Dato : 30-12-10 19:15

Den 30-12-2010 19:04, Michael Weber skrev:

> Det mener jeg også jeg har læst et eller andet sted at det skal være
> rigtigt. Det er enten eller.

Og så alligevel (under "Individual workspace"):
"> Work with multiple 2D or 3D panels from one
Quadro graphics board "

http://www.nvidia.co.uk/object/3d-vision-professional-users-uk.html

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 19:35

Den 30-12-2010 19:15, Michael Weber skrev:
> Og så alligevel (under "Individual workspace"):
> "> Work with multiple 2D or 3D panels from one
> Quadro graphics board "

Tak igen, jeg glæder mig til at prøve :)

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 19:34

Hej Michael
> [...]
> signals. This expands the coverage and makes it possible to use multiple
> transmitters connected to different workstations within a single room."

Fedt, tak, det har jeg ikke kunnet finde :)

> "Will 3D Vision still be supported on Quadro boards?
> Yes, 3D Vision and 3D Vision Pro will still be supported on Quadro boards."
> http://www3.pny.com/3D-Vision-Pro-P2939C450.aspx

Lige så fedt ;)

> Hvis du beslutter dig for et Quadro-kort, må du da gerne lige skrive
> tilbage om, hvad du synes om det.

Bestilte i sidste uge det her:
http://www.shg.dk/Grafikkort/PNY-QUADRO-FX-380-256MB-2223579.html

Men som altid, så passer SHGs leveringstider som ind i helvede, så 1
time efter jeg kørte der forbi i dag, fik jeg en SMS om at det var klar
til afhentning.. Nå, men det blir så efter nytår, når det ikke i morgen.

Tak for fint svar.

Mvh Hauge