Telefon
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-10 19:28

Hej NG

Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf.

Hilsen
Bjarne

Fra : Ole C

Dato : 25-12-10 20:48

bsn skrev blandt andet:

> Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
> computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf.
>
> Hilsen
> Bjarne

Tjoe - med et Skype-abonnement kan du ringe til "almindelige" telefoner og
bruge computerens indbyggede mikrofon og de indbyggede højttalere til det.
Men de fleste trådløse telefoner kan også fungere uden brug af hænder (og
måske også mobiltelefoner?) - og det er da noget nemmere...

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-10 20:53

Ole C wrote:

> Tjoe - med et Skype-abonnement kan du ringe til "almindelige"
> telefoner og bruge computerens indbyggede mikrofon

hvor er den indbygget?

Fra : Ole C

Dato : 25-12-10 21:39

Just skrev blandt andet:

> hvor er den indbygget?

På alle nyere bærbare er der indbygget en mikrofon - og et webkamera,
iøvrigt. Ellers kan den slags købes "i løs vægt".
Men igen: det er da bøvlet at skulle have fat i en computer, hvis formålet
bare er at føre en handsfree telefonsamtale....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-10 12:05

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev

> [...]
> Men de fleste trådløse telefoner kan også fungere uden brug af hænder (og
> måske også mobiltelefoner?) - og det er da noget nemmere...

Tak for svar...
Hvad med folk(kunder), som ikke har Skype, kan de ringe til mig...???
Bjarne

Fra : F.Syndergaard

Dato : 25-12-10 22:05

"bsn" <bsn_snabela_oncable_dot_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
> computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf.

Jeg kan varmt anbefale at køre over Skype.
Har købt et headset til små penge og efterhånden som mere og mere foregår på
computeren er det meget comfortabelt at have begge hænder fri og med en god
lydkvalitet sidde og kigge på skærmen mens man taler med
hospital / kommune / skat / firmaer .......venner.
På mange af siderne er der et Skypenummer som man bare trykker på
så ringes nummeret op.
Sammen med venner / børn kan man tale sammen med video og se hinanden på
skærmen.
Og det er gratis at ringe mellem to Skypenumre. Og meget rimelig pris til
andre.
Man kan overføre penge til sin Skypekonto med sit dankortnummer.
Og nej jeg er ikke ansat ved Skype.
Men her er for en gangs skyld noget der bare VIRKER.
--
MVH.
Finni

Fra : Kurd

Dato : 25-12-10 22:18

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og nej jeg er ikke ansat ved Skype.
> Men her er for en gangs skyld noget der bare VIRKER.

Hvorfor skriver du "comfortabelt"?

Fra : F.Syndergaard

Dato : 25-12-10 22:46

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i en meddelelse

> "F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skriver du "comfortabelt"?

Jeg kan åbenbart ikke stave

Fra : Max

Dato : 25-12-10 22:58

Hej Finni

> Jeg kan åbenbart ikke stave

Det betyder jo heller ikke noget, man kan
jo sagtens forstå det :)

Max

Fra : Fynbo

Dato : 26-12-10 08:53

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skriver du "comfortabelt"?

Hvorfor gør du???

Flueknepperi.

Fynbo

Fra : F.Syndergaard

Dato : 26-12-10 19:55

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> Hvorfor gør du???
>
> Flueknepperi.
>

> Fynbo
For at eventuelle idioter skulle have noget at spørge om.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-10 12:07

Fra : Leif Neland

Dato : 26-12-10 12:29

Den 25-12-2010 19:27, bsn skrev:
> Hej NG
>
> Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
> computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf.

Hvis du får et abonnement fra et ip-telefoniselskab, kan du bruge
højttaler og mikrofon, hvis det er indbygget i din laptop.
Ellers kan du bruge et headset, enten til det indbyggede lydkort, eller
til et headset med lydkort; f.ex. har ALDI/medion et "Gamerheadset" med
USB-tilslutning.

Fordelen med at bruge et ip-telefoniselskab frem for skypes
hjemmebryggede system er, at du automatisk får et rigtigt telefonnummer,
du kan ringes op på, og du ikke skal købe ekstra abonnement på skypein/out.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-10 14:11

"Leif Neland" skrev
Den 25-12-2010 19:27, bsn skrev:
> [...]

du kan ringes op på, og du ikke skal købe ekstra abonnement på skypein/out.

Tak for svar...

Jeg har IP telefoni fra Yousee...
Jeg har mikrofon og højttalere tilkoblet lydkort i min stationære...
Har du et link, hvor der er hjælp at hente til opsætning af dit
forslag...???

Bjarne

Fra : Leif Neland

Dato : 26-12-10 15:34

> Jeg har IP telefoni fra Yousee...
> Jeg har mikrofon og højttalere tilkoblet lydkort i min stationære...
> Har du et link, hvor der er hjælp at hente til opsætning af dit
> forslag...???

Det er jo spørgsmålet, om man kan kalde det ip-telefoni, hvis det bare
er en kasse, der har et stik, hvor man kan tilslutte sine gammeldags
telefoner.

Så længe det er TDC's kasse og man ikke kan sætte andet udstyr på i
stedet, så er det for kunden ligegyldigt om der er separat kobber til
TDC's central, om der er en fremskudt central på hjørnet af vejen, om
der køres digitalt ip til boksen, og det så konverteres til analog,
eller der sidder en sytråd forbundet til en transducer.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-10 17:33

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev

> Det er jo spørgsmålet, om man kan kalde det ip-telefoni, hvis det bare er
> en kasse, der har et stik, hvor man kan tilslutte sine gammeldags
> telefoner.

IP telefonien sidder i modemet...
Der kan ikke umiddelbart tilsluttes "gammeldags" telefoner...
Jeg har så fået en tekniker til at tilslutte IP telefonien fra modemet, ud i
mit gamle telefonnet...

Dette er lidt sort snak for mig...)

Bjarne

Fra : Mendoza

Dato : 26-12-10 17:43

"bsn" wrote in message

> [...]

> køres digitalt ip til boksen, og det så konverteres til analog, eller der
> sidder en sytråd forbundet til en transducer.

Også for mig... men det lyder spændende!

Fra : Henning

Dato : 26-12-10 19:13

>IP telefonien sidder i modemet...
>Der kan ikke umiddelbart tilsluttes "gammeldags" telefoner...

Vrøvl, selvfølgelig kan der det. Jeg bruger på 4 år og tredie selskab
mine gode gamle B&O telefoner. Du trækker en ledning fra modemet ned i
nærmeste telefonvægstik, og vola er hele huset på.

Fra : Ole C

Dato : 26-12-10 19:14

Leif Neland skrev blandt andet:

> [...]
> der køres digitalt ip til boksen, og det så konverteres til analog,
> eller der sidder en sytråd forbundet til en transducer.

Gud ved om det er relevant for OP, hvis han alene vil opnå at "man kan have

Fra : Leif Neland

Dato : 27-12-10 00:36

Den 26-12-2010 19:13, Ole C skrev:

> Gud ved om det er relevant for OP, hvis han alene vil opnå at "man kan
> have begge hænder fri, når man taler i tlf."

Min pointe er, at har man "rigtig" ip-telefoni, kan man installere en
softphone på sin pc, og tale via et headset.

Har man kun en kasse fra f.ex. TDC eller Fullrate, hvor man sætter sin
almindelige telefon i, har man ikke den frihed til selv at sætte en
soft- eller hard-phone til; så er det kunden ligegyldig, hvorledes
telefonien kommer frem til det stik.

Leif

Fra : Ole C

Dato : 27-12-10 00:54

> [...]

> almindelige telefon i, har man ikke den frihed til selv at sætte en
> soft- eller hard-phone til; så er det kunden ligegyldig, hvorledes

Det forstod jeg godt - men det har bare ikke ret meget med det oprindelige
spørgsmål at gøre...

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 27-12-10 14:16

Den 27-12-2010 00:53, Ole C skrev:

> Det forstod jeg godt - men det har bare ikke ret meget med det
> oprindelige spørgsmål at gøre...

Det har det da.

Den oprindelige spørger siger han har telefoni via Yousee.

Hvortil jeg påoeger, at så længe man ikke kan koble sit eget
ip-telefoniudstyr til, men kun gammeldags analogtelefoner, kan det ikke
bruges til en softphone på pc'ens højttaler/mikrofon eller headseat.

Så kan man i stedet, som i en anden tråd her, foreslå en trådløs
dect-telefon og et dect-headset. Så slipper man også for at tænde PC'en
for at tale håndfrit.

Leif

Fra : Ole C

Dato : 27-12-10 14:51

Som er - citat:
"Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf."

> Det har det da.

Såe....

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 27-12-10 21:21

Den 27-12-2010 14:50, Ole C skrev:

> Som er - citat:
> "Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
> computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf."

> Såe....

Ok, hvis du skal være så firkantet, så er spørgsmålet NEJ.
A: Man kan ikke tilslutte en telefon til en computer, da der yderst
sjældent er et FXO-interface i almindelige computere til at slutte en
telefon til.
B: At man slutter telefonen til computeren bliver den ikke mere håndfri
end hvis telefonen er sluttet til stikket i væggen.

Men igen, hvis man har ip-telefoni, hvor man selv kan vælge hvilket
udstyr man kan tilslutte, kan man bruge et headset til en softphone.

Kommer telefonien derimod ud af udbyderens stik, uanset om det er skruet
i væggen, eller sidder i udbyderens modem/router, kan man ikke bruge den
telefoni. Med mindre man sætter et FXS-interface i pc'en, og finder det
rigtige software.
Vil man stadig bruge det telefonnummer, må man anskaffe sig en trådet
eller trådløs telefon med headset.

Den oprindelige spørger har telefoni via yousee, og det er ikke
ip-telefoni, hvor man selv kan vælge udstyr, det er bare telefoni, der
terminerer som almindelig analog telefoni; hvor det er kunden
ligegyldigt hvordan det havner der.

Leif

Fra : Ole C

Dato : 27-12-10 22:23

> [...]
> ip-telefoni, hvor man selv kan vælge udstyr, det er bare telefoni, der
> terminerer som almindelig analog telefoni; hvor det er kunden

Jeg tvivler på at OP synes du har givet ham et svar han kan bruge til
noget.....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-10 08:43

"bsn" <bsn_snabela_oncable_dot_dk> skrev
> Hej NG
>
> Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
> computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf.

Tråden er blevet lidt mudret...
Kan det lade sig gøre med mit setup, at få tlf. tilsluttet pc...???

Bjarne

Fra : jk

Dato : 27-12-10 13:08

On Mon, 27 Dec 2010 08:43:10 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>"bsn" <bsn_snabela_oncable_dot_dk> skrev

>Tråden er blevet lidt mudret...
>Kan det lade sig gøre med mit setup, at få tlf. tilsluttet pc...???

Man plejer at bruge et headset til det, du vil. Det kan være en bøjle
eller en ørehænger.

Batteritiden kan selvfølgelig være et problem.

mvh

John

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 03-01-11 08:15

Den 25-12-2010 19:27, bsn skrev:
> [...]
>
> Kan det ikke lade sig gøre, at tilslutte og benytte en telefon til en
> computer, så man kan have begge hænder fri, når man taler i tlf.

Det ser ikke ud til, at du nogensinde helt har fået svar på dit spørgsmål.

Med Skype kan du købe et dansk telefonnummer, der virker som et
almindeligt fastnetnummer, når folk ringer til dig. Det koster ikke så
meget. Du kan også købe f.eks. et amerikansk telefonnummer, hvis du har
kunder i andre lande. Og du kan købe et abonnement til fri tale til
fastnettelefoner i et land.

Du kan både bruge Skype fra din PC med headset - og fra særlige
Skypetelefoner.

Da TDC satte opkaldsafgiften op på IP-telefoni, købte jeg en Dualphone,
som er tilsluttet telefonstik og router og kan ringe både Skype og TDC i
fin kvalitet.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 13:23

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det ser ikke ud til, at du nogensinde helt har fået svar på dit spørgsmål.

Tak for svar
Godt observeret...)

> [...]
> fastnettelefoner i et land.
>
> Du kan både bruge Skype fra din PC med headset

Kan vel egentlig bare bruge de tilsluttede højttalere...???

mvh
din navnebroder
Bjarne S. Nielsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-01-11 14:09

Efter mange tanker skrev bsn:
> Kan vel egentlig bare bruge de tilsluttede højttalere...?

....samt en mikrofon :)

Hans
www.zofiaoghans.dk