Printproblemer under Kubuntu 10.10
Fra : Henry Vest

Dato : 23-12-10 15:02

Jeg har installeret Kubuntu 10.10 på en pc. Nu kan jeg ikke få min printer
(Brother HL-1430) til at virke. Jeg installerer printeren. NÃ¥r jeg nu vil
printe, så sker der følgende:
1) printeren spytter én side ud med noget tilfældig tekst og skriver derfor
blanke sider ud i det uendelige (eller i hvert fald til der ikke er mere
papir ...)
2) skærmen fryser med et tilfældigt skærmbillede og der er kun én ting at
gøre: genstarte pc'en ved at slukke og tænde.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre? Det skal siges at min printer har
virket upåklageligt med Kubuntu 10.04 og tidligere versioner af Kubuntu. Dog
ikke på den samme pc.

--
Henry Vest

Fra : Frank Damgaard

Dato : 23-12-10 21:01

Den 23-12-2010 15:02, Henry Vest skrev:
> [...]
> virket upåklageligt med Kubuntu 10.04 og tidligere versioner af Kubuntu. Dog

http://www.openprinting.org/printer/Brother/Brother-HL-1430

anbefaler driveren hl-1250 (er i ubuntu)

så check at udkskriftshåndtering bruger denne, eller en af de andre
anbefalede drivere. System->Printing/udskriftshåndtering

OBS
Brother HL-1435 kan kun bruges som papirvægt,
det er en anden printer en HL-1430

Fra : Henry Vest

Dato : 24-12-10 08:07

Frank Damgaard wrote:

> anbefaler driveren hl-1250 (er i ubuntu)
>
> så check at udkskriftshåndtering bruger denne, eller en af de andre
> anbefalede drivere. System->Printing/udskriftshåndtering

Nu har jeg prøvet at skifte til hl-1250. Og en lille forbedring er der da:
nu udskrives der kun én blank side. Men pc'en fryser stadig fast og må
genstartes!

--
Henry Vest

Fra : Jan Birk

Dato : 24-12-10 10:00

> 1) printeren spytter én side ud med noget tilfældig tekst og skriver derfor
> blanke sider ud i det uendelige (eller i hvert fald til der ikke er mere
> papir ...)

Kommer der slet ikke noget på siderne, eller kommer der eet tegn og så
en ny side med endnu eet tegn?

/Jan

Fra : Henry Vest

Dato : 27-12-10 22:44

Jan Birk wrote:
> Kommer der slet ikke noget på siderne, eller kommer der eet tegn og så
> en ny side med endnu eet tegn?
>
> /Jan

Sidste test giver bare én blank side.

--
Henry Vest

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-12-10 14:24

On Thu, 23 Dec 2010 15:02:28 +0100, Henry wrote:

> 2) skærmen fryser med et tilfældigt skærmbillede og der er kun én ting at
> gøre: genstarte pc'en ved at slukke og tænde.

Lyder som om det er pc'en der er noget galt med. Har du prøvet printeren
på en anden maskine der kører 10.10, eller har du prøvet memcheck86?

Mvh.

Adam

--
"Accept the mystery!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 27-12-10 22:45

Adam Sjøgren wrote:

> Lyder som om det er pc'en der er noget galt med. Har du prøvet printeren
> på en anden maskine der kører 10.10, eller har du prøvet memcheck86?

Har ikke prøvet det du foreslår, men det vil jeg gøre nu. Får dog først tid
til det i det nye år.

--
Henry Vest

Fra : jk

Dato : 25-12-10 21:26

On Thu, 23 Dec 2010 15:02:28 +0100, Henry Vest <henryvest@gmail.com>
wrote:

>Jeg har installeret Kubuntu 10.10 på en pc. Nu kan jeg ikke få min printer
>(Brother HL-1430) til at virke. Jeg installerer printeren. Når jeg nu vil
>printe, så sker der følgende:

Man plejer at starte med at udskrive Testside. Hvordan går det ?

Hvordan er printeren tilsluttet ? usb, parallelport eller
netværksprinter ?
for det gør en forskel i CUPS.
10.10 kan ialfald printe.

mvh

John

Fra : Henry Vest

Dato : 27-12-10 22:46

jk wrote:

> Man plejer at starte med at udskrive Testside. Hvordan går det ?

Det giver én blank side.

> Hvordan er printeren tilsluttet ? usb, parallelport eller
> netværksprinter ?

Parallelport.