Valg af KVM switch?
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-10 18:50

Er blevet lidt i tvivl om, hvorvidt denne KVM switch lever op til mine
krav?
Trendnet TK 209 K
<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=306738&tn=ProductDetailsAssessments>

Ud over skærmen skal den kunne switche et tastatur med PS/2 stik og en
trådløs USB mus. (Eller PS/2 versionen af både tastatur og mus).

Umiddelbart ser det ud, som om switchen giver disse muligheder, men jeg er
lidt i tvivl.

Nogen, der har erfaring med denne - eller som kan anbefale et andet
produkt?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : ABJ

Dato : 22-12-10 22:00

"Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk" skrev i meddelelsen
> [...]
> lidt i tvivl.
>
> Nogen, der har erfaring med denne - eller som kan anbefale et andet

Kan den skifte digital skærmsignal?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-12-10 17:14
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-10 23:17

Den 22/12-2010 klokken 22:00, skrev
"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
i <4d1266e5$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Kan den skifte digital skærmsignal?

Det omtaler de ikke, så det kan den sikkert ikke

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-12-10 23:50

> [...]
> lidt i tvivl.
>
> Nogen, der har erfaring med denne - eller som kan anbefale et andet

Den er godt nok forvirrende, for hvis man ser på specifikationerne skriver
de også noget om ps2, men man kan ikke se det nærmere nogen steder.
Her er vist en ok beskrivelse - hvor man også viser hvad der er på de
skjulte sider af dimsen:
http://www.trendnet-shoppen.dk/specs.asp?473
og her fremgår det helt klart, at der ikke er ps2 stik. Den er beregnet til
usb interface. Jeg er endnu ikke stødt på en switch som både har ps2 og usb,
men derved ikke sagt, at de ikke findes, men de må så være sjældne.
PS 2 er jo ikke specielt fremtidssikret, så hvis jeg var dig, ville jeg nok
i stedet skifte tastaturet eller bruge en konverter fra ps2 til usb til dit
tastatur.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 11:42

Den 22/12-2010 klokken 23:49, skrev
"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk>
i <4d128076$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]
> sjældne. PS 2 er jo ikke specielt fremtidssikret, så hvis jeg var dig,
> ville jeg nok i stedet skifte tastaturet eller bruge en konverter fra

Hej Kurt,
mange tak for linket.
Ja, dér fremgår det jo klart, at den ikke har PS/2

Nå, pyt. Jeg ser lige, at jeg allerede bruger en PS/2 til USB konverter
til mit gode gamle IBM tastatur på min gamle pc, så ikke noget problem.

Egentlig pudsigt, men tastatur og mus på min nyeste Medion (fra omk. marts
i år) er begge med PS/2! De har nok gjort samme erfaring som mig, at deres
trådløse versioner ikke er holdbare.
(Jeg har haft 3 stk. der 'døde' indenfor et år)

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-12-10 17:12