Hvor mange af jer kører i det her vejr ?
Fra : Per

Dato : 20-12-10 08:11

Hej NG !

Hvor mange af jer skribenter kører MC her i snevejret ?

Jeg så et par knallerter på en snefyldt vej - og de kunne næsten ikke køre.
De skøjtede rundt, selvom hastigheden var meget lav.

SÅ jeg tænkte om vi har nogen i gruppen, der konsekvent kører, selvom masser
af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De andre år har
flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

Bruger I fx. knopdæk til fornøjelsen ?

Julehilsen fra Per

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-12-10 12:10

Den 20-12-2010 08:11, Per skrev:
> [...]
> masser af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De
> andre år har flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

ja jeg køre godt nok kun scooter men jeg køre da well trækker nogen
steder men ellers jo jo

Fra : Kim Hansen

Dato : 20-12-10 16:18

>Hvor mange af jer skribenter kører MC her i snevejret ?

Jeg kører da hver dag på min gamle xt 550

> [...]
>af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De andre år har
>flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

Sne kan være sjovt at køre i bare man tænker sig om.

>Bruger I fx. knopdæk til fornøjelsen ?

Jeg bruger grovmønstrede dæk, hvor jeg kun har 14psi i bagdækket mod
normalt 21. Og så holder jeg mig under 100km/t
Mvh Kim Hansen

Fra : Carsten Matzon

Dato : 20-12-10 16:50

On 20-12-2010 16:18, Kim Hansen wrote:

> Jeg bruger grovmønstrede dæk, hvor jeg kun har 14psi i bagdækket mod
> normalt 21. Og så holder jeg mig under 100km/t

Kan du stå fast?, nu tænker jeg når det er glat og sådan.

--
Carsten

Fra : S.B.

Dato : 20-12-10 17:44

"Carsten Matzon" <fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du stå fast?, nu tænker jeg når det er glat og sådan.
>

> --
> Carsten

Kører også scooter, men den kan løbe lidt mere end 30 km/t
Har grovmønstrede dæk på, og ret sjovt rundt i svingene, der kan man lege
speedway kører, selv om folk kigger .
Er lidt hårdt for termostøvlerne, men skidt, det er prisen værd på et par
nye.
Bare ikke bruge forbremsen andet end lige lægge den til, et blokeret
forhjul, det styrer ikke ret godt
ren is, det er der imod noget scheisse at komme ud på

Er jo ikke så galt at tumle en 60 kg. scooter, vejer jo intet i forhold til
den GW jeg kører på om sommeren.

Søren

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-12-10 13:12

On Mon, 20 Dec 2010 16:50:09 +0100, Carsten Matzon
<fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Kan du stå fast?, nu tænker jeg når det er glat og sådan.

Er lige kommet hjem, og det kneb på de små veje.
op af bakke i 2 gear lidt over tomgang og hjulet fedtede bare
rundt, men jeg kom op. Så på de små veje går det ikke
stærkere end max 50 og fuld koncentration.
Det kunne være fint med en bedre gummiblanding til
vinterkørsel. Mon ikke der laves vinterdæk til mc, jeg tænker
på at i mange af østlandene må der da findes noget,med
alt den sne de har. Jeg kører på Heidenau.

Mvh Kim

Fra : Kim Hansen

Dato : 26-12-10 09:15

Hej.

Vi havde nogle julegaver der skulle leveres i fredags, og det var ikke
vejr til bilen, så jeg startede Yamaha'en op, Jeg var godt pakket ind
og tanktasken var fyldt med gaver, så afsted gik det ( langsomt )
Jeg manglede ca en ½km da blev sne'en så høj og fast at jeg bare
kunne stå af mc'en, den blev bare stående
Så jeg måtte trække den ud, aldrig har den lille været så tung.

De fik ikke deres julegaver før i går.

Det var kun en tur på små 5km, men jeg kom længere end jeg ville have
gjort i bilen.

I dag ser det fint ud til en lille tur, blå himmel og sol, mon det er
foråret der er kommet
Optimisten er ikke frosset ihjel endnu

Mvh Kim

Godt nytår.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-12-10 19:22

Den 20-12-2010 08:11, Per skrev:
> [...]
> masser af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De
> andre år har flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

Jeg kører hver dag på arbejde uanset vejret på en Geely Grand Puma.
Ganske alm. dæk.
Dens største fare for mig synes jeg er, at bilisterne kører alt for tæt
på, når de indhenter en.
At man skulle vælte er selvfølgelig ikke så godt, men så bagefter blive
kørt over er da endnu værre.
Derfor gør jeg sommetider holdt i vejkanten for at få bilerne til at
overhale.

Hilsen Matthias

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 20-12-10 19:33

"Per" skrev i > Hej NG !

> [...]
> masser af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De
> andre år har flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

*************************

Jeg kører hver dag, men kun by-kørsel, og kun ca. 2 km hver vej.

Sym 125 (scooter) med standard dæk - som dog har et rimeligt mønster.

Skal lige hjælpes lidt i gang, hvis det går op af - så kan det være for
glat - men man kører jo efter forholdene

/Jens S., Esbjerg

SYM 125, GS 500

Fra : Knud Dam

Dato : 20-12-10 22:22

> Hej NG !
>
> Hvor mange af jer skribenter kører MC her i snevejret ?

Jeg kører ikke, når der er is på vejen. Det har jeg ikke evner til ......

; - )

KD

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-12-10 23:12

Kørte tidligere uanset vejret - men er blevet for gammel

Kører dog uanset årstid og temperatur, hvis bare vejene er fri for is og
sne.

Kim Olsen
Lifan 250-4
Honda Shadow
BMW R26

Fra : Anders Majland

Dato : 21-12-10 13:07

> Kørte tidligere uanset vejret - men er blevet for gammel

Ditto - er nu også meget rart at kunne drikke kaffe og høre radio på
transport-pendler-kilometrene...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-10 17:14

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Kører MZ med sidevogn. Har lige monteret et Heidenau K 66 på baghulet i dag.
Nu kan den også sætte igang selvom det er meget glat.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : J W Nielsen

Dato : 21-12-10 18:12

Fra : J W Nielsen

Dato : 21-12-10 18:22

> Hvor mange af jer skribenter kører MC her i snevejret ?

Hej Per...

Ja, jeg gør ihvertfald ikke. BMW'en står og hygger sig i garagen...

Men jeg har lige været på arbejde i Finland, hvor temperaturen lå mellem
minus 28-21...
I Oulu (oppe i bunden af den Botniske bugt) møder jeg en gut på en 250 ccm
crosser med pigdæk i minus 26 grader...
Jeg siger bare RESPEKT !!!

Mvh og god jul
Jørgen

Fra : TWL

Dato : 22-12-10 21:32

Per wrote:
> [...]
> masser af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De
> andre år har flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

Jeg tager bussen hvis vejret er for skidt, men det blir' man sku'
hurtigt træt af.

Så hvis ikke det kommer til at sne i nat regner jeg med at være på mz
igen i morgen.

God jul

Thomas

Fra : dots

Dato : 23-12-10 16:59

> [...]
> masser af sne ? - Nu er det jo ikke blot kulden, der er "fjenden". De
> andre år har flere skribenter tilkendegivet, at de kører hele året....

Hej Per

Jeg kører dagligt.
Komplet indesneet, her har ingen biler været siden Falck sad fast i forsøg
på at trække en 4x4 ud fra gårdspladsen...
men russer sørger da for at vi ikke mangler noget
Den kører på standard russer terrændæk, nedslidt på 3. års helårsbrug.

Julehilsen dots
Dnepr MT16 2WD sneskrumlet

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 23-12-10 18:12

Den 23-12-2010 16:59, dots skrev:

> men russer sørger da for at vi ikke mangler noget
> Den kører på standard russer terrændæk, nedslidt på 3. års helårsbrug.
>
> Julehilsen dots
> Dnepr MT16 2WD sneskrumlet

Hvordan virket dit 2 hjuls træk?
Er der differentiale på som på en bil og kan du låse det eller hur?
Hilsen Matthias

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-12-10 22:03

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan virket dit 2 hjuls træk?
> Er der differentiale på som på en bil og kan du låse det eller hur?
> Hilsen Matthias

Hehe jeg skulle også lige se hvordan det virkede, kunne ikke lige forstå
hvordan en "gammel russer" kunne have 2wd.. ved at f.eks. Yamaha har lavet
noget 2wd hvor forhjulet trækker ved hjælp af hydraulik, men at det vist nok
var for tungt... og så er det fordi den har sidevogn på :)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19849&ipc=71892&xl=true

Fed maskine synes jeg, kunne sgu godt tænke mig een selv :)

Mvh Anders

Fra : dots

Dato : 23-12-10 22:46

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19849&ipc=71892&xl=true
>
> Fed maskine synes jeg, kunne sgu godt tænke mig een selv :)

Jamen det er jo lige præcis min bette cykel du har fundet dér

dots/Dorte

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 30-12-10 23:59

Hej
Dots er ikke den eneste der kører russer på denne tid
kørte 60 km idag
motorvej landevej og by trafik
og det er ikke så koldt endnu at choker er et krav, den skal bare lige
tippes lidt så er der liv
hilsen Hattemager

Fra : Per

Dato : 23-12-10 21:04

dots wrote:
> [...]
> men russer sørger da for at vi ikke mangler noget
> Den kører på standard russer terrændæk, nedslidt på 3. års helårsbrug.

Tak for svar allesammen - vi har godt nok nogle vinter-entiusiaster her i
gruppen

God Jul.

Mvh. Per

Fra : Cykellapper

Dato : 23-12-10 21:15

Per wrote:
> Hej NG !
>
> Hvor mange af jer skribenter kører MC her i snevejret ?

Ville gerne, men der er is i tændingslås og gaskabel på min R65GS.

Er dog ved at konstuere en brændeovn til teltet til næste vintertræf....

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Armand

Dato : 25-12-10 18:33

Den 23-12-2010 21:15, Cykellapper skrev:

> Er dog ved at konstuere en brændeovn til teltet til næste vintertræf....

Pas for guds skyld på kulilte-døden =

--
Armand.
(der har kammerater med 'near-miss' med grill i kassevogn)

Fra : Cykellapper

Dato : 25-12-10 22:30

Armand wrote:

> Pas for guds skyld på kulilte-døden =

Skorsten er kodeordet

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Armand

Dato : 26-12-10 03:12

Den 25-12-2010 22:30, Cykellapper skrev:

> Skorsten er kodeordet

En skorsten kræver tilgang af frisk luft og dét kan give en utilsigtet
gennemtræk af luft med ude-temperatur i det beskedne rumfang som et telt
udgør :-/

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 26-12-10 09:43

Se vintertræf billeder på www.sidevogne.dk
www.mchojbjerg.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-10 15:27

Den 26-12-2010 09:42, Jørn skrev:

> "Armand"<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Se vintertræf billeder på www.sidevogne.dk
> www.mchojbjerg.dk

Tjaeh :-/
Jeg ser da et stort grønt telt indefra, hvor teltdugen nærmest ser ud
til at kunne vacuum-pakke beboerne hvis ikke det var for skrå-stængerne :-/

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 26-12-10 21:00

> [...]
> Jeg ser da et stort grønt telt indefra, hvor teltdugen nærmest ser ud til
> at kunne vacuum-pakke beboerne hvis ikke det var for skrå-stængerne :-/

Ja, de er smarte de telte med stænger, så de kan holde sig oprejst,
Armand.....tøhøøøøøøøø.
Jørn

Fra : tdnevmo@gmail.com

Dato : 26-12-10 09:57

Hehe, jeg har sådan en elmotorcykelscooter jeg kører rundt på. Det går
sku fint nok, men de tkunne blive bedre med et par vinterdæk :)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-12-10 08:32

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

> Tak for svar allesammen - vi har godt nok nogle vinter-entiusiaster
> her i gruppen

Min Yamaha er for længst pakket væk for vinteren, men kl. 6.15 i morges
hørte jeg gadens helårs-motorcyklist starte Nimbussen og køre på
arbejde. Det synes jeg er imponerende!

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : jens s

Dato : 29-12-10 02:47

når sneen og isen er væk, så kommer MZ'en ud og kører igen, men gider
ikke i dette vejr.
frosten gør ingenting, men sne og is. nej tak.

Jens S
BMW K1200S - 2007
MZ 125 ETZ - 1994

Fra : Kim Hansen

Dato : 07-01-11 22:09

Hej

Så er jeg færdig med at køre et stk tid. væltede ved middagstid.
Kørte på en fin og ryddet vej med ca 60km i timen, rundt i et blødt
sving, så var der bare is over hele vejen. Av av. Brækket ribben og en
knogle revet af ved skulderen. Skal ind til en skulder specialist og
have undersøgt om den skal opereres. Bortset fra det var det jo et
rigtigt fint vejr at køre tur i. Yamaha'en har det umiddeltbart bedre
end mig.
Så pas på de "tørre" veje også.

Mvh Kim

Fra : TWL

Dato : 07-01-11 22:18

Kim Hansen wrote:

> [...]
> have undersøgt om den skal opereres. Bortset fra det var det jo et
> rigtigt fint vejr at køre tur i. Yamaha'en har det umiddeltbart bedre

Føj da, så må vi jo håbe du er klar når vejret bliver bedre.

God bedring.

Mvh Thomas

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 07-01-11 22:42

"Kim Hansen" >
> [...]
> have undersøgt om den skal opereres. Bortset fra det var det jo et
> rigtigt fint vejr at køre tur i. Yamaha'en har det umiddeltbart bedre

***************************
Ret vildt i dag.

Jeg troede også pludselig jeg var punkteret, for blot at opdage at jeg kørte
på ren is.

Huh ha, det gav et ben ud til hver side, og nedsat fart.

Jens S., Esbjerg
SYM til vinterbrug

Fra : Carsten Matzon

Dato : 08-01-11 11:12

On 07-01-2011 22:09, Kim Hansen wrote:

> Så er jeg færdig med at køre et stk tid. væltede ved middagstid.

Det må have og gør sikkert stadigt ondt. Prøvede det selv for 2 år siden
dog på scooter. Øv bøv. God bedring!!

--
Carsten

Fra : Knud Dam

Dato : 08-01-11 12:02

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have undersøgt om den skal opereres. Bortset fra det var det jo et
> rigtigt fint vejr at køre tur i. Yamaha'en har det umiddeltbart bedre

Hej Kim !

ØV og rigtig go' bedring !

Jeg havde besluttet, ikke at køre, når det er frostvejr; men sidste week-end
var jeg alligevel ude at trille lidt både lørdag og søndag, og det gik sådan
set også rigtigt godt, indtil søndag sidst på eftermiddagen.

Jeg var i Faaborg og var godt klar over, at det var begyndt at fryse, med
alligevel røg jeg på r.... med ca. 40-50 km/t.

Under svag acceleration gled baghjulet, og selvom jeg straks slap gassen, så
lykkedes det mig ikke at få hold på den.

Noget smeltevand var frosset, og det var ren is.

Jeg fik højre ben ind under GS'eren; men heldigvis skete der ikke noget
alvorligt. GS'eren fik lidt ridser på styrende, motordæksel og udstødning,
jeg fik en øm ankel.

Så beslutningen med, at jeg ikke skal køre i frostvejr, den fik jeg lige
genopfrisket !

; - )

KD