Linux- installation Mint
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 19-12-10 20:21

Forsøger at installere ovenstående (for at kigge på Linux) og er nået til
partitioneringen af et bart stykke harddisk. Det er jeg så nået næsten
igennem, og jeg har angivet
/home som "start", men nu vil den have en "rodfil" angivet!
Hvad gør jeg - er der nogen, der kan hjælpe her?
Venlig hilsen - Jørgen

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 20-12-10 22:17

Jørgen Knudsen wrote:
> [...]
> næsten igennem, og jeg har angivet
> /home som "start", men nu vil den have en "rodfil" angivet!
> Hvad gør jeg - er der nogen, der kan hjælpe her?
Det er sikkert rod-filesystem der mangler.
Rod-filesystem (mountpoint) er /.
Du har angivet /home som "start". Hvad mener du med det?.
Din såkaldte "start" skal nok sættes til /.
/home giver i hvert fald ingen mening.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Doobie

Dato : 23-12-10 06:50

On 19-12-2010 20:20, Jørgen Knudsen wrote:
> [...]
> næsten igennem, og jeg har angivet
> /home som "start", men nu vil den have en "rodfil" angivet!
> Hvad gør jeg - er der nogen, der kan hjælpe her?
Hvorfor ikke hente en anden distribution. Ubuntu er nemmere