DRM beskyttet lydbog
Fra : Martin Heller

Dato : 19-12-10 17:50

Jeg har downloaded en lydbog gennem mit bibliotek. Bogen består af 25
WMA filer.

Hvis jeg forsøger at afspille filerne med mplayer får jeg blot nogle
bib-lyde og følgende besked:

Playing DEL01.WMA.
ASF file format detected.
DRM License URL:
http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=wmdrm&pver=2&os=win&sbp=newclient
This file has been encumbered with DRM encryption, it will not play in
MPlayer!
[asfheader] Audio stream found, -aid 1

Findes der en afspiller til Linux (Kubuntu), der er i stand til at
afspille DRM-beskyttede WMA-lydfiler?

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 00:10

> Findes der en afspiller til Linux (Kubuntu), der er i stand til at
> afspille DRM-beskyttede WMA-lydfiler?

Nope.

Glem det. Glem disse "frie" sager fra biblioteker og internet-services der er klistret ind i DRM. Det er ikke Linux-venligt og du kan lige så godt vænne dig til at leve uden

--
// Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-12-10 13:09

Martin [6000] wrote:

> Glem det. Glem disse "frie" sager fra biblioteker og internet-services der er klistret ind i DRM. Det er ikke Linux-venligt og du kan lige så godt vænne dig til at leve uden

Ja desværre. Men der den mulighed at boote op i en Windows i fx
virtualbox og ordne det der. Jeg plejer at fjerne beskyttelsen med Total
Recorder (et suverænt program der er grund nok til at holde fast i en
virtuel Windows lidt endnu

Jeg ved ikke om der findes andre programmer der kan fjerne DRM.

Martin

Fra : Max

Dato : 20-12-10 13:54

Hej Martin

> Jeg ved ikke om der findes andre programmer der kan fjerne DRM.

Protected Music Converter 1.7
http://www.wma-mp3.com/

Max

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-12-10 14:17

Max wrote:

> Protected Music Converter 1.7
> http://www.wma-mp3.com/

Spændende. Må hente prøveversionen.

Har du prøvet om den fungerer?

Fra : Max

Dato : 20-12-10 14:24

Hej Martin

> Spændende. Må hente prøveversionen.
>
> Har du prøvet om den fungerer?

Jeg kunne aldrig finde på at anbefale et program
som jeg ikke havde testet. Ja, det virker bare.

Max

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-12-10 20:06

Max wrote:

> Jeg kunne aldrig finde på at anbefale et program
> som jeg ikke havde testet. Ja, det virker bare.

Super!

PS: Jeg så ikke dit indlæg som en decideret anbefaling, derfor spurgte jeg.

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 17:44

> Ja desværre. Men der den mulighed at boote op i en Windows i fx
> virtualbox og ordne det der.

Ja.

Personligt har jeg det bare sådan, at enten afspiller det pr. default
eller også finder jeg andre græsgange.

Det kan godt være det virker lidt sort/hvid men jeg mener pr. definition
at ingen skal bestemme hvad jeg skal køre af software. Det betyder så at
det ikke er alle der kan "sælge" til mig. Det er der så andre der vinder

--
// Martin

Fra : Martin Heller

Dato : 21-12-10 23:55

On 2010-12-20 00:10, Martin [6000] wrote:
> Glem det. Glem disse "frie" sager fra biblioteker og internet-services der er klistret ind i DRM. Det er ikke Linux-venligt og du kan lige så godt vænne dig til at leve uden

Tak. Det regnede jeg også med, men ville blot have det bekræftet.

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-12-10 21:56

Max wrote:

> Jeg kunne aldrig finde på at anbefale et program som jeg ikke havde
> testet. Ja, det virker bare.

Det virker hvis man er villig til at bruge en Windows maskine (omend
midlertidigt).

--
Jesper Lund