Værktøj søges
Fra : LasseNC

Dato : 19-12-10 06:03

Hej

Denne post burde måske ligge i markedet, men der er næsten ingen
aktivitet :(

Jeg søger værktøj i MM. Ringgaffelnøgler, skraldenøgler med toppe, i
sådan en mængde at man har et lille MC basis kit.

Helst nær Århus :)

Mvh. Den studerende

Fra : Thomas

Dato : 19-12-10 16:18

Den 19/12/10 14.03, LasseNC skrev:
> [...]
>
> Jeg søger værktøj i MM. Ringgaffelnøgler, skraldenøgler med toppe, i
> sådan en mængde at man har et lille MC basis kit.

Det har både Harald Nyborg og T Hansen i Århus.

/Ths.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 19-12-10 17:07

Den 19-12-2010 14:03, LasseNC skrev:
> [...]
>
> Jeg søger værktøj i MM. Ringgaffelnøgler, skraldenøgler med toppe, i
> sådan en mængde at man har et lille MC basis kit.

Jeg vil anbefale dig sådan et sæt:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2179&n=20100

Her får du et kvalitetssæt som kan klare de fleste opgaver.

Hilsen Matthias

Fra : Menabra

Dato : 19-12-10 18:16

"Matthias H. Matthiessen" skrev i meddelelsen

> [...]

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2179&n=20100

Her får du et kvalitetssæt som kan klare de fleste opgaver.

Det sæt er 1/2" som er for tungt og kraftig til opgaven, iøvrigt også til
personbiler.
Find istedet et sæt i 3/8"
Det plejer Skrald også at have.
Bacho er o.k.

mvh
Menabra

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 19-12-10 19:08

Den 19-12-2010 18:15, Menabra skrev:

> Hej
>
> Det sæt er 1/2" som er for tungt og kraftig til opgaven, iøvrigt også
> til personbiler.

Forkert.
Der er også 1/4 " i sættet. Og det egner sig udmærket til motorcykler.
Jeg har selv et tilsvarende sæt og bruger det med stor fornøjelse.
Hilsen Matthias

Fra : Menabra

Dato : 20-12-10 09:07

> [...]

Der er også 1/4 " i sættet. Og det egner sig udmærket til motorcykler.
Jeg har selv et tilsvarende sæt og bruger det med stor fornøjelse.

Det er ikke forkert at det er unødigt tungt at arbejde med.
Det er ikke fornuftigt at købe, bare fordi der er et 1/4" sæt i kassen.
Der er mest praktisk med 2 sæt altså ( 1/4" og 3/8")
Min erfaring efter 40 år som automek.
Har både mc og bil.
Se evt. i Den Blå Avis
mvh
Menabra

Fra : LasseNC

Dato : 19-12-10 12:00

On 19 Dec., 19:08, "Matthias H. Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:

> Forkert.
> Der er også 1/4 " i sættet. Og det egner sig udmærket til motorcykler.
> Jeg har selv et tilsvarende sæt og bruger det med stor fornøjelse.
> Hilsen Matthias

Sådan et sæt har min far også, det er ret godt.

Men det jeg nu var ude efter var hvis folk havde noget i overskud, så
ville jeg gerne købe det :)

Fra : Kent

Dato : 19-12-10 23:37

LasseNC <lassenc@gmail.com> wrote:

> Men det jeg nu var ude efter var hvis folk havde noget i overskud, så
> ville jeg gerne købe det :)
Bauhaus oa. sælger i enkelt dele. Køb en skralde og de få størrelser du
behøver til din MC. Resten af et sæt får du alligevel aldrig brug for.

--
Kent

Fra : Cykellapper

Dato : 22-12-10 22:31

Kent wrote:
> LasseNC <lassenc@gmail.com> wrote:

> Bauhaus oa. sælger i enkelt dele. Køb en skralde og de få størrelser
> du behøver til din MC. Resten af et sæt får du alligevel aldrig brug
> for.

Eller:
Køb et billigt sæt med masser af toppe / fastnøgler mm. I samme ombæring
køber du en kvalitets-skraldenøgle og løse toppe i 10, 13, 17 ... (eller
hvilke størrelser DU bruger mest). Tilsvarende med fastnøgler mv. Når noget
går i stykker, erstattes det af en kvalitetsdel.

Dermed _har_ du alle de "skæve" størrelser, man kun bruger 2 gange om året,
og kvalitet til det, man bruger meget. Jeg mener ikke, der behøver stå Bacho
på en 16 eller 30mm ring-gaffelnøgle.

Skruetrækkere ønsker man sig i julegave. Hvert år

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Per Kaaber

Dato : 20-12-10 16:35

LasseNC kom med følgende:

> Men det jeg nu var ude efter var hvis folk havde noget i overskud, så
> ville jeg gerne købe det :)

Man har aldrig for meget værktøj, uanset om man har brug for det eller
ej

--
Venlig hilsen

Per