Koble sig på ens internetforbindelse udefr~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 18-12-10 09:42

Hej

Jeg har en Synology NAS server + Dlinkrouter + Stofa kabelmodem til at
stå herhjemme.

Vil gerne kunne koble mig på serveren udefra og derfra gå på
internettet via min internetforbindelse derhjemme. Nogen ideer om det
kan lade sig gøre?

Vh
Michael K

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-10 18:53

mbk112@hotmail.com skrev:

> Vil gerne kunne koble mig på serveren udefra og derfra gå på
> internettet via min internetforbindelse derhjemme. Nogen ideer om det
> kan lade sig gøre?

Det kræver en internetforbindelse - så det vil være at gå over
åen efter vand.

--
Bertel

Fra : Brian Kals

Dato : 18-12-10 19:31

> Det kræver en internetforbindelse - så det vil være at gå over
> åen efter vand.

Det kunne jo tænkes han skulle bruge sin Stofa IP, så han kan se web-tv
udefra, eller drtv fra udlandet.

Mvh
Brian.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 18-12-10 11:44

> Det kunne jo tænkes han skulle bruge sin Stofa IP, så han kan se web-tv
> udefra, eller drtv fra udlandet.

Korrekt.

Stofa streamer kun tv over deres eget net. Jeg vil gerne kunne streame
det videre til min bærbar i sommerhuset, så jeg kan se kanalerne der.

Vh
Michael K

Fra : Rene Skjoldmose

Dato : 18-12-10 22:03

On 2010-12-18 19:43, mbk112@hotmail.com wrote:

> Stofa streamer kun tv over deres eget net. Jeg vil gerne kunne streame
> det videre til min bærbar i sommerhuset, så jeg kan se kanalerne der.

Har du upstream båndbredde til det på din stofanet forbindelse og
downstream nok i sommerhuset?

Hvis du kan svare ja til begge er det nemmeste nok at du sætter squid
eller en tilsvarende proxy op på din stofanet forbindelse.
Du kan evt. forbinde til din via en ssh tunnel hvis du ønsker at
kryptere din trafik, eller kun vil tillade adgang til proxy'en fra dit
"hjemme lan" (jeg antager at du også har en router efter kabelmodem'et).

Mvh. René

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-10 02:40

Rene Skjoldmose <rene.skjoldmose@gmail.com> wrote:

<snip>

> Du kan evt. forbinde til din via en ssh tunnel hvis du ønsker at
> kryptere din trafik, ...

Der er meget man kunne bruge den opsætning til. F.eks hvis man sidder et
sted med en ukrypteret Hot Spot og ønsker at logge på een af de mange
tjenester der ikke selv tilbyder en krypteret forbindelse. Fra Gratis
Danmark i S-tog eller bus, et Folkebibliotek, McDonalds etc, og til
Version2, Datatid osv.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : molped

Dato : 19-12-10 02:31

On 18 Dec., 17:41, "mbk...@hotmail.com" <mbk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Vil gerne kunne koble mig på serveren udefra og derfra gå på
> internettet via min internetforbindelse derhjemme. Nogen ideer om det

Hej!

Prøv www.teamviewer.com

Fjernstyringssoftware, hvormed du kan styre hjemmemaskinen
fra sommerhuset - og dermed også får overført skærmbilledet.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-12-10 03:03

> Prøvwww.teamviewer.com
>
> Fjernstyringssoftware, hvormed du kan styre hjemmemaskinen
> fra sommerhuset - og dermed også får overført skærmbilledet.

Kræver det ikke, at man har en computer hjemme, som står tændt?

Vh
Michael K

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-10 12:03

mbk112@hotmail.com skrev:

> Kræver det ikke, at man har en computer hjemme, som står tændt?

Jo, men det vil andre løsninger også gøre. Han kan ikke blive
klient på sin router udefra.

Problemet er at TeamViewer nedskalerer farverne så det er ikke en
god løsning til at se tv eller billeder med.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 20-12-10 08:32

On 2010-12-19 12:03, Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo, men det vil andre løsninger også gøre. Han kan ikke blive
> klient på sin router udefra.

Jo hvis hvos routeren kan snakke vpn.

Jeg bruger selv openvpn til et tilsvarende setup.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-12-10 04:24

> Jo, men det vil andre l sninger ogs g re. Han kan ikke blive
> klient p sin router udefra.

Kan se, at jeg på min NAS server (Synology 110j) kan logge på udefra
til forskellige services. Burde det være muligt der at opsætte en
proxy eller andet, der gør det muligt at koble på Stofas internet
udefra?

Vh
Michael K

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 19-12-10 12:49

On 19-12-2010 12:24 mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
> til forskellige services. Burde det være muligt der at opsætte en
> proxy eller andet, der gør det muligt at koble på Stofas internet

Mon ikke du kan finde noget i denne tråd:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=1281

Hint: Søg på synology proxy på google!

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-12-10 04:25

> Hvis du kan svare ja til begge er det nemmeste nok at du s tter squid
> eller en tilsvarende proxy op p din stofanet forbindelse.
> Du kan evt. forbinde til din via en ssh tunnel hvis du nsker at
> kryptere din trafik, eller kun vil tillade adgang til proxy'en fra dit
> "hjemme lan" (jeg antager at du ogs har en router efter kabelmodem'et).

Er det på NAS server (Synology 100j) eller router, som jeg bør kunne
sætte det op på?

Vh
Michael K