Revo SSD & PCI Express x4 ?
Fra : Jane

Dato : 18-12-10 13:54

Hej gruppe!

Jeg har i det sidste forsøgt mig med et 'Momentus XT hybrid'drive', og har
ikke været ganske overvældet, nu er det returneret og jeg vil efter jul,
forsøge mig med et ' OCZ-REVO'drive SSD', dette anvender et PCI Express
x4-stik, og sådan et har jeg kun på den ene PC, det er jo ikke et så ofte
brugt slot, så jeg har tænkt at spørge herinde, om det er kompatibelt med
evt. andre 'slots, der måtte være tilgængelige på boarded ?

Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-12-10 16:58

Jane skrev den 18-12-2010 13:53:
> ... forsøge mig med et ' OCZ-REVO'drive SSD', dette anvender et PCI
> Express x4-stik, og sådan et har jeg kun på den ene PC ...

Generelt skulle et PCI-E kort fungere i et større PCI-E slot, fx burde
et PCI-E x4 indstikskort fungere i et PCI-E x16 slot.

Men jeg vil da foreslå et nøjes med en mere almindelig SSD med
SATA-stik, fx en fra Corsair Force-serien, som har fået en god
bedømmelse hos Storage Review:

http://www.storagereview.com/best_drives

Fra : Jane

Dato : 20-12-10 04:44

Har Du set forskellen i perfomance ? skal jeg alligevel investere, vil jeg
da have det bedste p.t
Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-12-10 22:39

Jane skrev den 20-12-2010 04:43:
> Har Du set forskellen i perfomance ? skal jeg alligevel investere, vil
> jeg da have det bedste p.t

Jamen det forstår jeg godt. Jeg kender to, som har købt SSD'er med SATA
interface, og de er så godt tilfredse, at jeg foretstiller mig, at der
nok ikke er meget mere at hente for de fleste. Men det er måske bare et
spørgsmål om tid, før de vil have noget, der er endnu hurtigere.