Gmail på X10 mini pro. Det burde være nemt~
Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 17-12-10 19:54

Alt virker som det skal.
God WIFIforbindelse/3Gforbindelse

Når jeg forsøger at oprette min gmailkonto siger den at den vil oprette forbindelse til
Google servere.
Efter 2-3 minutter står der: "Dårlig forbindelse, eller din telefon er ikke optimeret
til datatjenesten". Slut

En googlesøgning (på en PC) finder frem til at der er andre som har haft problemet efter
opgradering til android 2,1

Er der noget man kan gøre?

Fra : emjeppesen

Dato : 17-12-10 21:43

Paul-J 2660Brøndby skrev:

>Når jeg forsøger at oprette min gmailkonto

HAR du en gmailkonto? Ellers opret den på din PC, så skulle det være
ret enkelt at synkronisere med den fra telefonen

Hilsen emj

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 17-12-10 22:57

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> HAR du en gmailkonto? Ellers opret den på din PC, så skulle det være
> ret enkelt at synkronisere med den fra telefonen
>
> Hilsen emj

Jeg skulle have skrevet registrere i stedet for oprette.
Jeg har brugt gmail i flere år på PC.
Så problemet ligger i forbindelsen til gmailserveren, som ikke kan lide den android som
er på min mini pro
Den er ellers downloaded med SonyEricssons update utility. jeg har ikke pillet ved
noget.

Alle andre internetsteder kører problemfrit på mobilen.

Fra : erling

Dato : 18-12-10 09:41

Den 17-12-2010 22:56, Paul-J 2660Brøndby skrev:
> [...]
> noget.
>
> Alle andre internetsteder kører problemfrit på mobilen.

Jeg har også en X10 mini pro og opgraderede til Android 2.1 for ca.
1 måned siden, men har ikke haft problemer med gmail-kontoen.
Tog du en back-up som anbefalet af dine data inden opgraderingen, samt
en efterfølgende restore?
Det gjorde jeg og havde ingen problemer med min gmail-konto på den
nye version.
Prøv evt. til tilføje en ny gmail-konto på selve telefonen og se,
om det virker - hvis det er tilfældet kan der være en fejl i din gamle
opsætning, f.eks. m.h.t. imap, portopsætning, eller forkert servernavn m.m.

mvh
erling

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-10 18:56

Den 17-12-2010, skrev Paul-J 2660Brøndby:
> Er der noget man kan gøre?

Har osse pro, 2,1 og gmail; bruger altid apps'en K9mail til at håndtere
gmail; kører problemfrit!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Steen

Dato : 22-12-10 11:12

"Paul-J 2660Brøndby" <getpaul@get2net.dk> wrote:
> [...]
> til datatjenesten". Slut
>
> En googlesøgning (på en PC) finder frem til at der er andre som har haft problemet efter

Du har selvfølgeligt "enablet" POP/IMAP i kontoen?