Internet repeter
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 16-12-10 17:59

Jeg har på hjemmesiden BM radio set de her
http://www.bmradio.dk/index.php?cPath=323
Er der nogen der kender disse er noget der gør at man evt ikke skulle
anskaffe sig sådanne gadgets.

Fra : Ole C

Dato : 16-12-10 22:28

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev blandt andet:

> Jeg har på hjemmesiden BM radio set de her
> http://www.bmradio.dk/index.php?cPath=323
> Er der nogen der kender disse er noget der gør at man evt ikke skulle
> anskaffe sig sådanne gadgets.

Kender ikke det aktuelle fabrikat, men i princippet er det en ok løsning -
som dog næppe bør kaldes repeatere....

--
vh
Ole C

Fra : Max

Dato : 16-12-10 23:41

Hej

> http://www.bmradio.dk/index.php?cPath=323

Det er jo enheder der bruger dit elnet til LAN, det
har ikke rigtig noget med en repeater at gøre.

> Er der nogen der kender disse er noget der gør at man evt ikke skulle
> anskaffe sig sådanne gadgets.

Ja, hvis du lytter til kortbølge, eller din nabo gør, så hold dig fra dem.

Max

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 17-12-10 12:09

> [...]
> har ikke rigtig noget med en repeater at gøre.

> Ja, hvis du lytter til kortbølge, eller din nabo gør, så hold dig fra dem.

Betyder det at min nabo kan logge sig trådløst på min forbindelse eller?

Fra : Ole C

Dato : 17-12-10 15:19

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev blandt andet:

> Betyder det at min nabo kan logge sig trådløst på min forbindelse
> eller?

Måske - men det hindrer du blot ved at beskytte netværket med password,
ligesom en trådløs router.

De Home Plugs du linker til er i øvrigt ikke trådløse, men der findes sæt
hvor modtageren har indbygget access point - eller man kan selv tilslutte
et...

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-10 09:07

"\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg har på hjemmesiden BM radio set de her
> http://www.bmradio.dk/index.php?cPath=323
> Er der nogen der kender disse er noget der gør at man evt ikke skulle
> anskaffe sig sådanne gadgets.

Der er tale om Homeplug også kaldet Powerline produkter af nogle firmaer.

Du skal ikke regne med de 85Mbit, som i øvrigt er half-duplex.

Hastigheden svinger alt efter andre strømenheder i din boligs el-net.

Selv får jeg 20Mbit med mine Homeplug Turbo adaptere.

Desuden så tjek edbpriser.dk, der findes homeplug Turbo produkter som er
lidt billigere, evt. overvej HD (200Mbit) udgaven.

--
Bjarke Andersen

Fra : molped

Dato : 17-12-10 03:42

> Du skal ikke regne med de 85Mbit, som i vrigt er half-duplex.
>
> Hastigheden svinger alt efter andre str menheder i din boligs el-net.

Er der ikke også noget med, at enhederne skal være
tilkoblet samme gruppeafbryder i huset for at kunne
"se" hinanden?

Fra : Henning

Dato : 17-12-10 11:47

On 2010-12-17 11:41, molped wrote:

> Er der ikke også noget med, at enhederne skal være
> tilkoblet samme gruppeafbryder i huset for at kunne
> "se" hinanden?

De skal sidde på samm fase for at kunne se hinanden. Ikke nødvendigvis
på samme sikringsgruppe.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-12-10 06:43

>De skal sidde på samm fase for at kunne se hinanden. Ikke nødvendigvis
>på samme sikringsgruppe.

Bare de har fælles 0 er det nok til at der er hul igennem.

Jeg har desværre lige testet det da mit kabel fra hus til udhus er blevet
beskadiget

Eneste forbindelse mellem faserne er den nye måler fra energi midt og en
3-faset motor på stokeren (Men den kører jo kun få % af tiden)

Så jeg satte mine gamle topcom powerlan adaptere på igen. I fyrrummet har
jeg alle 3 faser til rådighed, og jeg testede med alle 3 mod samme punkt i
huset. Der var hastighedsforskelle mellem faserne, men jeg kunne hive mellem
6 og 8 mbit. Valgste så selvfølgelig den fase der gav den højeste
hastighed... Det er mere end 25meter kabelvej blot fra fyrrum til tavle og
så nok yderligere 10 til powerlan adapteren i huset.

Til foråret skal jeg så have omgravet mit ethernet kabel... Næste gang
lægger jeg det nok i mere beskyttelse end blot i sandet under havefliserne
.... Men når fliserne knækkes pga belastning var kablet jo nok gået til selv
i et rør medmindre det var gravet "dybt" ned...

/A