Inventor sketch autoconstraint
Fra : Leo Jensen

Dato : 15-12-10 01:59

Hej

Jeg sidder på 'hjemmekontoret' og arbejder online via VPN, dvs i
princippet som at være på 'pinden'.

Alligevel har min Inventor 2009 har valgt ikke at opføre sig som den
plejer. I sketch i en part kommer der ikke constraints overhovedet.
Hvis jeg tegner et rektangel med lodrette/vandrette linier kan den
bare trækkes fra hinanden. Den indikerer, at linierne er lodrette osv,
men laver ikke constraints.

Det løser jeg selvfølgelig ved at lave en bunke manuelle constraints,
men det er jo ikke ligefrem produktivt. HVordan får man det til at
fungere igen ??

Jeg satser på at I er hurtigere på aftrækkeren end min
Helpdesk...

MVH Leo

Fra : Leif

Dato : 15-12-10 19:49

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

højreklik inde på sketch, vælg Constraint Options,
klik på Select All og OK

(Sidder ikke lige ved en Inv., men mener det er noget lign.
der står i dialogboksen)

Mvh, Leif

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-12-10 14:01

On 15 Dec., 19:48, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> [...]
> bare tr kkes fra hinanden. Den indikerer, at linierne er lodrette osv,
> men laver ikke constraints.
>
> Det l ser jeg selvf lgelig ved at lave en bunke manuelle constraints,
> men det er jo ikke ligefrem produktivt. HVordan f r man det til at
> fungere igen ??
>
> Jeg satser p at I er hurtigere p aftr kkeren end min
> Helpdesk...
>
> MVH Leo
>
> h jreklik inde p sketch, v lg Constraint Options,
> klik p Select All og OK
>
> (Sidder ikke lige ved en Inv., men mener det er noget lign.

Tak skal du have. Det lyder da næsten for nemt....

Nu må vi se om problemet stadig er der når jeg starter op på kontoret
i morgen, for det var der ikke i går (på kontoret).

MVH Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-12-10 01:26

On Dec 15, 10:01 pm, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> Tak skal du have. Det lyder da næsten for nemt....
>
>  Nu må vi se om problemet stadig er der når jeg starter op på kontoret
> i morgen, for det var der ikke i går (på kontoret).
>
> MVH Leo- Hide quoted text -

Autodesk laver sørme nogle spændende produkter. Fejlen er
(selvfølgelig) væk nu hvor jeg er på kontoret, dvs det er en eller
anden opsætning, som er styret af om jeg har adgang til et eller
andet. Fantastisk at det er muligt, men mindre fantastisk at ham der
styrer det her i butikken ikke har tænkt på at man kunne finde på at
arbejde hjemmefra.

Bortset fra det har jeg kun Midpoint vinget af i Constraint options,
og alligevel laver den som default coincident på endepunkter af
sammenhængende linier, horisontal/vertikal osv. Ligesom jeg gerne vil
have det, men det er så ikke Constraint Options, der styrer det...

Jeg savner stadig min SolidWorks

MVH Leo

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 19-12-10 09:45

Hvis du er på via VPN, så er din hjemme pc registreret på firma-domænet og
bruger sine egne indstillinger.
Skærm størrelse og opsætning, det kan se forkert ud, men er rigtigt.

Vi bruger Team Viewer af samme årsag, det har så nogle andre bagdele, så som
at hvis du printer så kommer det ud på arbejdet og ikke på din lokale pc.
Og så kræver det et godt hul igennem, begge veje.

Glædelig jul
Leon

Fra : Leif

Dato : 19-12-10 10:09

> [...]

sammenhængende linier, horisontal/vertikal osv. Ligesom jeg gerne vil
have det, men det er så ikke Constraint Options, der styrer det...

Glemte lige: At med Subscription kan du få en hjemmelicens
uden beregning hos Autodesk. Så kan du jo lave en alm.
installation hjemme og på arbejde eksportere din profil,
indlæse den hjemme og du burde have ens opsætning
begge steder. Spørg din cad -manger om dette - kan han
ikke kjælpe er din forhandler helt sikkert klar med råd.

Med håb om en glædelig juleferie uden cad-bøvl.

Leif

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-12-10 14:13

On 19 Dec., 10:09, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:

> [...]
> begge steder. Spørg din cad -manger om dette - kan han
> ikke kjælpe er din forhandler helt sikkert klar med råd.

Det burde jo ikke være nødvendigt, når jeg slæber min laptop med hjem
og logger på via VPN, men det er da bestemt en mulighed, hvis jeg får
perioder med markant mere CAD-arbejde end lige nu...

> Med håb om en glædelig juleferie uden cad-bøvl.

Tak og i lige måde. Det bliver nu ikke et problem, for der tænder jeg
ikke for PC'en for at arbejde...

MVH Leo