ny med HTC
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 14:08

Hej gruppe

Jeg har købt en HTC, og skal nu i gang med at lære den at kende.

Jeg har købt et 100 MB data abonement til telefonen.

Mit spørgsmål er nu følgende.

Jeg kan ikke finde en ´sluk´ knap til internet programmet (som fx på en
pc) - jeg kan bare fjerne det fra skær med, fx ved at trykke på ´home´ (det
lille hus)

Er internettet så slukket ? Eller kan jeg risikerer, at det stadig kører i
baggrunden og bruger løs af mit data-abonnement ?

vh Palle

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-12-10 15:03

"Palle Johansen" <invalid> crashed Echelon writing

> Jeg har købt en HTC, og skal nu i gang med at lære den at kende.

HTC hvad? HTC er et mærke som laver flere forskellige telefoner med
forskellige styresystemer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 16:46

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Palle Johansen" <invalid> crashed Echelon writing

> HTC hvad? HTC er et mærke som laver flere forskellige telefoner med
> forskellige styresystemer.

ahh - selvfølgelig :)

Det er en HTC wildfire med Android 2.1 (tror jeg nok)

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 16:50

"Palle Johansen" <invalid> skrev i meddelelsen

> "Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ahh - selvfølgelig :)
>
> Det er en HTC wildfire med Android 2.1 (tror jeg nok)

Glemte lige at tilføje, at jeg hjemme har wlan som telefonon kører på, og
som den kan hente data fra så tosset som den vil.
Men når jeg er ude, er jeg interesseret i at styre, hvor meget data den
henter via telefon-nettet - og så er det jeg er i tvivl, om den kører i
baggrunden.

vh Palle

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 11-12-10 12:46

> [...]
>Men når jeg er ude, er jeg interesseret i at styre, hvor meget data den
>henter via telefon-nettet - og så er det jeg er i tvivl, om den kører i

Hej Palle

Jeg har selv en Wildfire og har installeret programmet 3G Watchdog fra
Android Market, og den kan sættes op til at advare når du når et bestemt
forbrug, og du kan også sætte den op til - via APNdroid eller
JuiceDefender - at lukke for internet adgang ved f.eks. 99% af din
forbrugsgrænse.

Mvh.

Michael

Fra : emjeppesen

Dato : 11-12-10 13:04

Michael Lund Milo skrev:

> at lukke for internet adgang ved f.eks. 99% af din
>forbrugsgrænse.

Eller abonnere på f.eks. Telmores mobilinternet til 49 kr om måneden -
uanset forbrug. Dog nedsættes hastigheden, når du har brugt over 1 GB
pr. måned, men de lukker ikke for dig eller sætter prisen op.
1 GB rækker langt på mobilen.

Hilsen emj

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-12-10 19:51

Palle Johansen wrote:

> "Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ahh - selvfølgelig :)
>
> Det er en HTC wildfire med Android 2.1 (tror jeg nok)
indstillinger->tråløs og netværk-mobil netværk giver sig selv - så er
der slukket for data transport (og en del strømforbuget) - men ellers:

Man kan udrede meget alene af brugerinterfacet - jeg også har også lige
fået en wildfire :)

Konceptet er lidt anderledes end det kendes fra browsere til
windows/mac/linux. Trykker man home mens man er i webkit (browseren hvis
ikon hedder internet) bliver denne helt klart liggende i baggrunden og
fortsætter den igangværende http request - man kan blot prøve at
aktivere et rimmeligt fyldigt site som f.eks dr.dk - og trykker home
inden siden er loadet - vente et lille stykke tid - aktivere internet
ikonet og voila - i mellemtiden er hele sitet loadet ind.

Der medfølger som standard ikke facilitet til at lukke apps som f.eks
webkit - det er noget styresystemet selv administrerer. Lidt google
antyder at efter en vis idle time, sker det, når der skal bruge
resourcer på afvikling af andre programmer.

Man kan afbryde et request ved krydset til højre for url'en i
adresselinien - det stopper data transport indtil en ny url gives og
aktiveres - også på tværs af app fokusskift. (home)

Det er interessant hvad der sker hvis noget java/javascript ligger og
requester - jeg aner det ikke - heller ikke om det gør en forskel om
telefonen slukker displayet.

Hvis man i webkit aktiverer url'en 127.0.0.1 reagere den temmelig
hurtigt med 'side ikke fundet' - nej der kører - som standard - ikke
nogen lokal webserver på den htc-kernel;)

Det lille workarond, har jeg netop lavet på min:

i webkit->menu->flere->indstillinger->indstil startside-http://127.0.0.1

Når webkit så piskes derud af med kreative sites himmelflugt og man bare
'vil slukke': menu->flere->start - ikke særlig præsentabelt men det
virker umiddelbart

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-12-10 17:26

Den 10-12-2010 19:50, Benny Andersen skrev:
> [...]
> antyder at efter en vis idle time, sker det, når der skal bruge
> resourcer på afvikling af andre programmer.

Det er ikke helt korrekt. For det første er WebKit en browser engine,
ikke selve browseren, der er lagt en brugerflade oven på WebKit. Af
andre browsere der benytter WebKit enginen kan nævnes Apples Safari(Også
den på iPhone) og Googles Chrome.

Mine tests i forbindelse med at jeg har leget lidt med at programmere
til Android viser, at hvis man trykker på tilbage knappen tilstrækkeligt
mange gange til at komme helt ud til forsiden, så stoppes applikationen.
Ikke at den lukkes helt ned, men al aktivitet sættes på standby.

Hva' angår automatisk lukning, så sker det i følge
udviklingsdokumentationen, kun når andre applikationer har behov for de
resurser der bruges af den applikation der lukkes. Det er så i
forbindelse med valget af hvad der skal lukkes, at idle time kommer ind
i billedet.

- Chano Andersen

Fra : erling

Dato : 09-12-10 15:24

Palle Johansen:
> [...]
>
> Er internettet så slukket ? Eller kan jeg risikerer, at det stadig kører i
> baggrunden og bruger løs af mit data-abonnement ?

Alt afhængig af, hvilken HTC du har købt -
muligvis kan du bruge dette:
indstillinger - forbindelser - fjern hakket i Mobilt netværk.
Så skulle det stoppe.
Hvis du så har dit wi-fi tændt, skulle du alligevel kunne hente
data via dit trådløse internet - hvis du har et sådant.
Ovennævnte kan laves på en HTC Tattoo, men mon ikke det er noget
lignende på de andre modeller.

mvh
erling

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-12-10 21:01

Den 09-12-2010 15:23, erling skrev:
> Palle Johansen:

> indstillinger - forbindelser - fjern hakket i Mobilt netværk.
> Så skulle det stoppe.

Hvis man holder den fysiske "power" knappen ned i toppen
telefonen,kommer der en menu frem hvor man udover at slukke, kan vælge
mobilt netværk til eller fra . Det er samme funktion , blot lidt
hurtigere at tilgå.

Man kunne godt ønske sig at funktionen også var en del af "strømkontrol"
widget'en (som er et absolut must at have på sin startside).

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 16:53

[...]

_____________________

Hej Palle.

Hvis det er en Legend, kan du lave en genvej til start/stop mobilt netværk
på en startskærm. ( tror det er nogenlunde ens på legend, wildfire og
desire..)
Gør følgende: på den skærm du vil tilføje genvejen, trykker du på det lille
+ - dernæst tilføj widget - find indstillinger og åbn den - her finder du
genveje til: GPS, Bluetooth, Mobil netværk, og Wifi. Klik på den du vil
tilføje til startskærmen.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 11:58

"CMP" <nomail> skrev i meddelelsen

> [...]
> lille + - dernæst tilføj widget - find indstillinger og åbn den - her
> finder du genveje til: GPS, Bluetooth, Mobil netværk, og Wifi. Klik på den

TAK - jeg kikker på det :)

vh Palle

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-12-10 18:15

Palle Johansen tastede følgende:
> Jeg har købt et 100 MB data abonement til telefonen.

Ikke 1.000 MB?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 11:58

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Palle Johansen tastede følgende:
>
> Ikke 1.000 MB?

I første omgang er det vist kun 100 mb.
Jeg tror det meste af mit forbrug kan klares via den lokale wlan
forbindelse.

vh Palle

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-12-10 18:21

Efter mange tanker skrev Palle Johansen:
> I første omgang er det vist kun 100 mb.
> Jeg tror det meste af mit forbrug kan klares via den lokale wlan forbindelse.

Mnjoo :)

Med mit pt-forbrug lander jeg på 3,2% af de 1'000 MB jeg har til
rådighed :)

Jeg studsede bare over at nogen udbydere tilbød 100 MB; jeg gir 49 kr.
for 1000; hvad gir du?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-12-10 06:32

Sune Storgaard skrev:

> Man kunne godt ønske sig at funktionen også var en del af
> "strømkontrol" widget'en (som er et absolut must at have
> på sin startside).

Jeg kan anbefale “MySettings”:

· http://www.appbrain.com/app/mysettings/jqsoft.apps.mysettings

Mvh,