kat pisser i sengen
Fra : dufur

Dato : 05-12-10 22:42

Det endte med at blive en lang post, men vil prøve at beskrive opførslen
i så korrekte detaljer som muligt.

Har en brugt neutraliseret hunkat på ca 5 år.
Den har boet her i 10 måneder.
Istarten var der lidt problemer med toilet aftalerne... men efter hun
fik egen indgang, har der ingen problemer været.

For en uges tid siden havde hun overpisset min seng, og lå nok så kælen
og hyggelig, ligevedsiden af pølen.
derefter har hun været helt pjattet med at urinere overalt.
kan hoppe op i sofaen og gå igang uden varsel, har gennemvædet flere
bunker vasketøj, dyne, gulvtæppe mm.
nogengange er der lukket helt op for vandingssystemet, og andre gange
begrænser det sig til et par dråber koncentreret ildelugt.
PT er hun forvist til kælderen.
Har været "på besøg" i stuet et par gange, og hver gang er endt med et
par dråber på en tshirt eller lignende, og hvergang er hun taget på
fersk gerning og hårdhændet røget i kælderen igen.
Udover tisseriet er hun kælen som altid, meget imødekommende og har god
appetit.

Nogen forslag?

Hun har ikke brugt kattebakke udover 1. uge og har fri adgang ind og ud.
Efter 1. uheld, er der dog sat en bakke op med tørt grus i, og den
bliver spartansk anvendt.

Fra : Nana

Dato : 06-12-10 20:07

"dufur" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Istarten var der lidt problemer med toilet aftalerne... men efter hun fik
> egen indgang, har der ingen problemer været.

Har du haft hende til dyrelægen? Hvis en kat pludselig begynder at pisse
sære steder, kan den have urnvejsproblemer.

Fra : Heidi

Dato : 06-12-10 20:25

<klip> For en uges tid siden havde hun overpisset min seng, og lå nok så
kælen
> og hyggelig, ligevedsiden af pølen.

Først. hun gør det ikke for at genere dig, tværdigmod :)

Første trin er som Nana skriver, omkring dyrelægen for tjek af
urinvejsinfektion
Hvis den er negativ, må du tale med dyrlægen om hvad det så kan være.
Det er tit katte reagerer på forandringer, er det sket noget i hjemmet?
Kan det være fordi hun simpelthen synes det er for koldt at gøre det
udenfor?
Virker katten ellers stresset?

Man kan forsøge med Feliway som er beroligende duft i en lille behalder man
sætter i stikkontakt
Der findes også et foder med beroligende effekt, det hedder "Calm" fra Royal
Canin

Jeg vil anbefale ikke at straffe hende/skælde ud, for katten ved ikke at du
er sur over tisseriet. Du risikerer højst at gøre den (mere) stresset og
dermed forøge problemet.

Hvormange kattebakker har hun adgang til? jeg ville forøge antallet med 1-3
mere, og med forskelligt grus så hun kan vælge det hun bedst kan li'. Det
behøver ikke være fine dyre bakker, en alm. balje kan købes for 20-30 kr.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : oz3bto

Dato : 15-12-10 19:19

> [...]
> Efter 1. uheld, er der dog sat en bakke op med tørt grus i, og den bliver

Var selv samme show igennem med en hunkat ... Det endte med aflivning
Var forbi dyrlæge osv uden at finde ud af noget

Det var så dog kun min dyne der skulle over pisses hver gang.. Bare døren
til soveværelset stod åben i 10 sek så havde hun pisset på den

Efter 6 mdr.på den måde med flere dyrlæge besøg fik den sprøjten

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-12-10 07:03

Den 15-12-2010 19:18, oz3bto skrev:

> [...]
> til soveværelset stod åben i 10 sek så havde hun pisset på den
>
> Efter 6 mdr.på den måde med flere dyrlæge besøg fik den sprøjten

Det var dog en ualmindeligt grim og uhyggelig historie at starte dagen med.

En lille kat føler sig af en eller anden grund utryg i hjemmet og
reagerer på det. Hvorefter kattens menneske slår katten ihjel.

Mennesket er uden for enhver tvivl det mest modbydelige og grusomme dyr,
der findes.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-12-10 11:40

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> på det. Hvorefter kattens menneske slår katten ihjel.
>
> Mennesket er uden for enhver tvivl det mest modbydelige og grusomme dyr,

En gang imellem ville jeg ønske at katte kunne tale, for der er utvivlsomt
et eller andet galt med den lille mis. Den er utryg, da katte i
almindelighed er så renlige, at der enten er noget psykisk eller også noget
fysisk i vejen, der ikke umiddelbart kan påvises, selv ved dyrlægebesøg.

Jeg har selv haft en periodevis urenlig hankat. Det var dog ikke min dyne
det gik ud over, men gulvtæppet. Jeg rensede og desinficerede troligt tæppet
hver gang, og det er da godt nok meget frustrerende, men en aflivning var
helt udelukket. Han måtte desværre aflives som 10-årig, da dyrlægen fandt ud
af ved hjælp af blod- og urinprøver at han led af en meget svær diabetes,
som desværre ikke kunne kureres med insulin. Han blev mere og mere syg, så
vi måtte gå den tunge gang for at give ham fred.

Jeg tror at jeg i spørgerens tilfælde ville prøve med Feliway, som
indeholder feromoner der kan berolige katten. Det ville da være et forsøg
værd, og koster noget mindre end en dyrlægekonsultation. Katte kan da
sikkert også have dårlige nerver ligesom mennesker.

Jeg kan godt se, at situationen er særdeles uholdbar som det er nu, men jeg
har faktisk oplevet flere tilfælde hvor en urenlig kat pludselig er blevet
renlig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats