Ekspandere variable uden eval?
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-12-10 12:55

Jeg har en fil med linier som:

$BASEDIR/foo
$BASEDIR/baz/bar

Dem vil jeg gerne have læst ind i et array, hvor $BASEDIR bliver
ekspanderet, *uden* at skulle kalde eval for hver eneste linie:

while read line; real_line=$(eval echo $line); done

Findes der en eller anden snedig bash-featrure, der kan evaluere en
variabel uden en subshell?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-12-10 17:13

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> writes:

> Findes der en eller anden snedig bash-featrure, der kan evaluere en
> variabel uden en subshell?

Det tror jeg ikke umiddelbart. Kan du ikke lave dit input om så du har
en masse 'echo "$BASEDIR/foo"' på hver sin linie og så hælde det igennem
sh og så bruge DET som input til din readline?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-12-10 19:24

nospam0002+20101205@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101205) writes:

> Det tror jeg ikke umiddelbart. Kan du ikke lave dit input om så du har
> en masse 'echo "$BASEDIR/foo"' på hver sin linie og så hælde det igennem
> sh og så bruge DET som input til din readline?

Det burde kunne lade sig gøre. I betragtning af at jeg har indset at
det hele også skal køres gennem readlink -e bagefter, kan jeg vel lige
så godt konsolidere de trin til 'readlink -e "$BASEDIR/foobar"', og få
begge dele overstået på en gang.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 06-12-10 19:05

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> writes:

> Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Har du hørt om PNX (pnx.dk), det er en fejl at dk.* ikke står på listen
over grupper, for de (pånær de binære) findes og udveksles i netværket.

..Henrik

--
.... applications which need to address vast amounts of memory
(e.g., big scientific crankers, large databases, emacs) ...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-12-10 19:36

Henrik Christian Grove <usenet@3001.dk> writes:

> Har du hørt om PNX (pnx.dk), det er en fejl at dk.* ikke står på listen
> over grupper, for de (pånær de binære) findes og udveksles i netværket.

Det er der jeg peerer i dag. Men det skader ikke at have et redundant
feed.