Sikker reparation af iPhone 4 (frontglas)
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-12-10 10:55

Det flyder med mere eller mindre tvivlsomme tilbud om rep. af iPhone 4.
Jeg kigger efter et sikkert og pålideligt sted, hvor jeg kan få skiftet
glasset på min datters stakkels lille iPhone, gerne et sted på Sjælland,
hvor jeg evt. selv kunne aflevere den.

Med sikkert og pålideligt mener jeg også, at reklamationsretten hos TDC
ikke skal påvirkes af rep.

Evt. henvisning til et godt forum om emnet ville også være fint.

På forhånd tak.

Bjarne

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 05-12-10 11:41

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Evt. henvisning til et godt forum om emnet ville også være fint.

http://www.mobildebat.dk kunne være en mulighed.

Søren

Fra : Søren Blom

Dato : 05-12-10 15:51

"Bjarne S Nielsen" skrev

Med sikkert og pålideligt mener jeg også, at reklamationsretten hos TDC
ikke skal påvirkes af rep.

Tror du så ikke det vil vare mest smart at aflevere den til rep hos TDC ?

Man kan jo endnu ikke blæse og halve mel i munden.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-12-10 16:50

Den 05-12-2010 15:51, Søren Blom skrev:
> "Bjarne S Nielsen" skrev
>
> Med sikkert og pålideligt mener jeg også, at reklamationsretten hos TDC
> ikke skal påvirkes af rep.
>
> Tror du så ikke det vil vare mest smart at aflevere den til rep hos TDC ?
Det indgår naturligvis i overvejelserne. Så længe jeg ikke ved, om det
vil være mest smart. Derfor spørger jeg om råd.

> Man kan jo endnu ikke blæse og halve mel i munden.

Dit svar er ikke videre brugbart.

Bjarne

Fra : emjeppesen

Dato : 05-12-10 17:59

Bjarne S Nielsen skrev:

>Det indgår naturligvis i overvejelserne. Så længe jeg ikke ved, om det
>vil være mest smart. Derfor spørger jeg om råd.

>Dit svar er ikke videre brugbart.

Svaret er perfekt.
Der er da ingen grund til ikke at benytte din reklamationsret hos TDC.
Hvis du går andet sted hen og får det lavet, så ryger
reklamationsretten hos TDC.

Hilsen emj

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-12-10 19:40

Den 05-12-2010 17:59, emjeppesen skrev:

> [...]
> Der er da ingen grund til ikke at benytte din reklamationsret hos TDC.
> Hvis du går andet sted hen og får det lavet, så ryger

Mener du, at reklamationsretten også omfatter en vare, der tabes og går itu?

Bjarne

Fra : Leif Neland

Dato : 05-12-10 19:57

Den 05-12-2010 19:39, Bjarne S Nielsen skrev:

> Mener du, at reklamationsretten også omfatter en vare, der tabes og går
> itu?

Regnestykket har så disse variable:
Pris for rep hos TDC
Pris for rep andetsteds.
Tid for rep hos TDC
Tid for rep andetsteds
Sandsynlighed for der senere opstår en fejl, der er omfattet af
reklamationsretten.
Prisen for at få den senere skade repareret udenfor reklamationsretten.

Da der opstod en skade på min tlf, valgte jeg at betale for at få den
lavet med det samme i stedet for at vente 3 uger på at få det lavet på
garantien.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-12-10 21:06

Den 05-12-2010 19:57, Leif Neland skrev:

> [...]
>
> Da der opstod en skade på min tlf, valgte jeg at betale for at få den
> lavet med det samme i stedet for at vente 3 uger på at få det lavet på

Ud over dine variabler mangler en konstant. Nemlig viden om, hvorvidt
reparation andetsteds indskrænker reklamationsretten eller hvordan man
undgår dette. Ved du noget herom eller gætter du?
Det er i virkeligheden udelukkende det, jeg spurgte om.

Bjarne

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-12-10 07:05

Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> crashed Echelon writing

> Mener du, at reklamationsretten også omfatter en vare, der tabes og
> går itu?

Nej de reklamationsret gælder for fejl og mangler ved produktet.

Men TDC anvender værksteder ligesom alle andre også til de reparationer som
ikke er omfattet af din reklamationsret.

Så du kan sagtens gå ned i en TDC butik og sige, jeg har desværre tabt og
ødelagt det produkt jeg har købt af jer, hvad koster det mig at få
repareret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-12-10 20:37

Den 06-12-2010 07:04, Bjarke Andersen skrev:
> Men TDC anvender værksteder ligesom alle andre også til de reparationer som
> ikke er omfattet af din reklamationsret.

Lige TDC har faktisk eget værksted, mener dog ikke at de selv kan
reparere Apples produkter.. De skal altid sendes til Apple...

- Chano Andersen

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-12-10 19:48

http://iphoneguide.dk/