Hallo Veteranmotorcykelfolk
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 05-12-10 11:23

Et nødråb! - Som sikkert ikke hører hjemme i denne gruppe. - Men jeg
vover.

Mangler et magnetkugleleje - størrelse E- eller A 15. Sidder i Lucas
magnet på BSA M20 - 1938.

Dette leje måler: Yderdiam.35 eller 37 mm - inderdiam. 15 mm. - bredde
08 mm.

Jeg kan klare mig med yderringen. Den er desværre bortkommet hos
firmaet som havde
magnethuset til opmagnetisering.

Det ville være skønt, om en eller anden skulle ha' noget liggende.

Bedste hilsen - og 'Merry Cristmas',

Palle . . . . . Djursland. Mail: burini(a)mail.dk Tel.

Fra : Grunnet

Dato : 05-12-10 12:29

http://80.166.224.214/produkter/04/04-08/04-08-02

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-12-10 15:05

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev >>

> http://80.166.224.214/produkter/04/04-08/04-08-02

Men hvad e r et magnetkugleleje?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-12-10 15:17

Den 05-12-2010 15:04, Preben R. Sørensen skrev:

> "Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev >>

> Men hvad e r et magnetkugleleje?

Et leje der sidder i en tændingsmagnet. I dette tilfælde en magnet fra
Lucas. Intet mindre.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 05-12-10 20:00

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev >>

> [...]

Et konisk kugleleje som kan justeres for radial/axial tolerance - sagt
med jævne ord tilpasses for stramt eller for let løb.

At lejet har fået tilføjet betegnelsen magnet, kunne jo tyde på at
oprindeligt fortrinsvis anvendtes som leje for ankeret -
den roterende del - i en tændingsmagnet.

Palle

P.S. - Og hvad er så en tændingsmagnet??