Saphire 3650 AGP = dårlig performance 2D
Fra : Torben

Dato : 04-12-10 00:06

Jeg har købt et Saphire Radeon 3650 på AGP stik til en lidt ældre Pentium 4
maskine med 1Gb ram.

Den kører Win 7

Det overrasker mig at der er utroligt dårligt performance på almindeligt
brug under Win7. Selv om jeg kører med alle effekter slået fra er næsten
alle vinduer synligt lang tid om at blive tegnet.

Jeg spiller ikke spil andet end simple flashspil.

Kan det passe at dette ellers udemærkede kort har så elendig performance i
2D ?

Hvad er det bedste grafikkort til 2D (altså officeprogrammer, webbrowsning
og mail) - givet en maskine med 3 GHz P4, 1Gb PC3200 memory og AGP ? Der er
ikke PCI-E slot i maskinen.
Synes det er meget svært at finde artikler om 2D performance, i en tid hvor
alle snakker spil og 3D framerates.

Fra : Theilo

Dato : 04-12-10 11:57

"Torben" <dam-kat-jensen@gmail-kat-.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er
> ikke PCI-E slot i maskinen.
> Synes det er meget svært at finde artikler om 2D performance, i en tid

Mit bud vil være at det er pc der hænger i bremsen, grafikkortet anbefales
fra en xp3400 og opefter

Theilo

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-12-10 19:14

> [...]
> er
> ikke PCI-E slot i maskinen.
> Synes det er meget svært at finde artikler om 2D performance, i en tid

Det nævnte kort burde (så vidt jeg ved) kunne trække win7's grafik uden
problemer.

Hent de nyeste direkte hos AMD, og se om det hjælper.
Du har husket at afinstallere de gamle drivere først.

Check eventuelt eventloggen for at se om der skulle være nogle fejl i den.

Bjarne K.