Processor hastighed???
Fra : Lars

Dato : 04-12-10 07:39

Hej...

Det er nu ved, at være nogle år siden jeg havde styr på de forskellige
CPUér

Jeg står og vil ud at købe en ny computer (bærbar) og kan se at der er
mange
nye og forskellige navne på processorne i dag...

Er der nogen der kender et link til en side hvor jeg kan sammenligne
de forskellige CPUér... Jeg vil jo have det bedste....

mvh
Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-12-10 16:21

Lars skrev den 04-12-2010:
> Er der nogen der kender et link til en side hvor jeg kan sammenligne
> de forskellige CPUér... Jeg vil jo have det bedste....

Prøv om der er noget her du kan bruge.
http://www.cpubenchmark.net/

http://www.tomshardware.co.uk/charts/processors,6.html

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-12-10 09:03

Den 04-12-2010 15:39, Lars skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der kender et link til en side hvor jeg kan sammenligne
> de forskellige CPUér... Jeg vil jo have det bedste....

Nu kan det godt være, at lige netop du seriøst har brug for den
allerhurtigste processor, men generelt er det ærgerligt, at
markedsføringen gør forbrugerne så fokuserede på lige netop den del.

Jeg ville aldrig gå efter den hurtigste processor, men i stedet forsøge
at få oplyst batteritiden, samt få noget ekstra RAM i tingesten.
De der 3 milliarder regneoperationer i sekundet er ikke gratis, hvad
strømforbruget angår.

Et eksempel fra det virkelige liv var den server, jeg engang havde
stående i kælderen. Den fungerede fremragende som FTP-server og med 3 -
4 computere tilsluttet. Processorhastigheden var: 64 MHz!

Bjarne