ravigottesauce
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-12-10 13:16

Kunne man være så heldig at få en god og gennemprøvet opskrift på
ravigottesauce?
De opskrifter jeg umiddelbart kan finde på nettet indeholder ikke sennep,
og det mener jeg er forkert?!

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er
skråsikre,

Fra : B. Sørensen

Dato : 01-12-10 15:34

Jeg googlede lidt og fandt denne:

RAVIGOTTE SAUCE
2 1 / 2 kopper

2 tsk hakket persille
1 spsk hakket kørvel
2 tsk hakket estragon
2 tsk hakket purløg
2 kopper vinaigrette
1 lille hakket løg
2 spsk bittesmå kapers
1 tsk Dijon sennep

Brug friske krydderurter til denne opskrift.
Kombiner alle ingredienser og blend dem godt.

Fra : padre

Dato : 01-12-10 17:57

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne man være så heldig at få en god og gennemprøvet opskrift på
> ravigottesauce?
> De opskrifter jeg umiddelbart kan finde på nettet indeholder ikke sennep,
> og det mener jeg er forkert?!

Rigtigt eller forkert ved jeg ikke men Escoffiers opskrift er uden sennep:

"1,2 dl hvidvin og samme kvantum eddike nedkoges til halvdelen og tilføjes 8
dl almindelig velouté. Dette holdes nogle minutter i kog. Saucen tages af
ilden og gøres færdig med 90 á 100 gram charlotte smør og 1,5 spiseskefuld
kørvel, estragon og purløg hakket og sammenblandet i lige forhold."

--
padre

Fra : Preben

Dato : 01-12-10 18:08

Den 01.12.2010 kl. 13:16 skrev Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk>:

> Kunne man være så heldig at få en god og gennemprøvet opskrift på
> ravigottesauce?
> De opskrifter jeg umiddelbart kan finde på nettet indeholder ikke sennep,
> og det mener jeg er forkert?!

Det er der vist forskellige meninger om, men her er en med sennep:
http://www.chefdecuisine.com/course/sauce/RAVIGOTTE_SAUCE.php

--
mvh/Preben