Hvilken distro til 10 år gammel bærbar?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-12-10 16:08

Hej

Jeg skal sætte en bærbar pc op til min mor. En Dell Inspiron 8400 (så
vidt jeg husker ....) Den er på 500 mhz og har ... 384 mb ram.

Maskinen skal bruges hovedsageligt til lidt websurf og lidt skriveri af
word (-agtige) dokumenter.

Hvilken distro skal jeg kigge på? Det gør ikke noget at det minder en
smule om windows.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-12-10 16:27

On Wed, 01 Dec 2010 16:07:55 +0100
Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> Hvilken distro skal jeg kigge på? Det gør ikke noget at det minder en
> smule om windows.

Prøv at tage et kik på denne:
http://www.linuxmint.com/rel_isadora_lxde_whatsnew.php

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-12-10 15:32

On Wed, 1 Dec 2010 16:26:54 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

>Prøv at tage et kik på denne:
>http://www.linuxmint.com/rel_isadora_lxde_whatsnew.php

Den installerede jeg - den kørte skidt. Fandt fint alt hardware og kom
på netværket, men den skulle have disk-access hele tiden, så den var
meget tung at danse med. Fandt ikke ud af hvorfor.
Den så ellers fin ud til formålet, lignede windows tilpas meget f.eks.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : none

Dato : 01-12-10 16:49

On 12/01/2010 04:07 PM, Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> word (-agtige) dokumenter.
>
> Hvilken distro skal jeg kigge på? Det gør ikke noget at det minder en

Et Fedora spin som f.eks. XFCE eller LXDE. Se
https://spins.fedoraproject.org/ - kører selv LXDE på en HP netbook 2133
der ikke er alt for hurtig.

Fra : oz4wh

Dato : 02-12-10 07:18

On 1 Dec., 16:49, none <""klaus\"@(none)"> wrote:

> Et Fedora spin som f.eks. XFCE eller LXDE. Sehttps://spins.fedoraproject.org/- k rer selv LXDE p en HP netbook 2133
> der ikke er alt for hurtig.

Hej

Puppy Linux

OW

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-12-10 19:36

oz4wh wrote:

> Puppy Linux

Ja, puppy er temmelig god på trods af sin beskedne størrelse og ditto
krav til hardwaren. Lige før det kan køre på min brødrister

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-12-10 15:34

On Thu, 2 Dec 2010 06:18:00 -0800 (PST), oz4wh <olewilly@gmail.com>
wrote:

>Puppy Linux

Den har jeg installeret nu. Den kører glimrende på den maskine. Også den
fandt alt hardware så vidt ejg lige kan se.

Jeg kan dog ikke helt få pakkesystemet til at virke. Og den ligner
windows for lidt til at jeg tør binde an med den.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-12-10 17:15

On 01-12-2010 16:07, Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> word (-agtige) dokumenter.
>
> Hvilken distro skal jeg kigge på? Det gør ikke noget at det minder en

Hvorfor er du gal på din mor?

Kender du Windows 3.11?

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-12-10 19:15

On Thu, 02 Dec 2010 17:14:39 +0100, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Hvorfor er du gal på din mor?
>
>Kender du Windows 3.11?

Jeg troede du var i mit filter - det er du i hvert fald nu.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-12-10 00:24

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> word (-agtige) dokumenter.
>
> Hvilken distro skal jeg kigge på? Det gør ikke noget at det minder en

Slitaz er en anden mulighed udover de nævnte. Slitaz bruger Openbox som
desktop.
<http://slitaz.org/>

--
Jesper Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-12-10 15:35

On 02 Dec 2010 23:23:50 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

>Slitaz er en anden mulighed udover de nævnte. Slitaz bruger Openbox som
>desktop.
><http://slitaz.org/>

Den er hentet og brændt på en cd - vil forsøge at installere den
snarest.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/