Foto
IBM760 5420
Teil 3020
ekstern skærm til dslr
Fra : henrik

Dato : 28-11-10 12:36

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-11-10 22:00

On 28-11-2010 12:35, henrik wrote:
> er der nogen der har erfaring med sådan en "fætter", og er der andre
> alternativer (billigere)
>
> http://www.smallhd.com/Store/5-6-HD-Field-Monitors/DP6-SDI-5-6-Field-Monitor

Øh... det ser ud til at den koster det samme som et billigt kamera. Og
nej, jeg har ikke erfaringer med omtalte.

Men hvad er der galt med at kigge i søgeren på dit kamera. Du har
kameraet tættere på kroppen og kan støtte det bedre mod rystelser. Du
har osse et skarpere billede, der ikke er blandet med alt muligt skrue
op for lyset og ændre farver og kontrast. I en rigtig optisk søger ser
du det, som kameraet ser, uden "fortolkninger"

Bo //

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-10 22:35

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> wrote in message

> [...]
> op for lyset og ændre farver og kontrast. I en rigtig optisk søger ser
> du det, som kameraet ser, uden "fortolkninger"

Makro billeder f.eks, det er en milliard gange nemmere at stille fokus når
man har en løs skærm, er kameraet monteret på tripod kan det også være langt
nemmere med en ekstern skærm.

--
MVH. N_B_DK

Fra : henrik

Dato : 29-11-10 10:02

der er selvfølgelig ikke noget galt med søgeren, men tager ofte billeder i
en position, hvor jeg ikke kan stå vinkelret på skærmen, derfor ville en
ekstern skærm, eller et canon 60d være løsningen

henrik

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-10 22:34

"henrik" <nomail@mail.dk> wrote in message
> er der nogen der har erfaring med sådan en "fætter", og er der andre
> [...]

http://cgi.ebay.com/7-HDMI-HD-LCD-TAP-Viewer-Monitor-DC-4-Canon-Rebel-t2i-/380291689266?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item588b26ab32

Har selv overvejet at købe sådan en, men i mellemtiden har jeg selv bygget
en af en 12.1" skærm fra en bærbar.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Per Jensen

Dato : 01-12-10 11:21

On 28/11/10 22.34, N_B_DK wrote:

> Har selv overvejet at købe sådan en, men i mellemtiden har jeg selv
> bygget en af en 12.1" skærm fra en bærbar.

Fortæl fortæl.

Har du købt et løst controllerboard, og hvilket interface fra kamera til
skærm ? HDMI ?

// Per.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-12-10 18:14

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> wrote in message

> Fortæl fortæl.
>
> Har du købt et løst controllerboard, og hvilket interface fra kamera
> til skærm ? HDMI ?

Tog controller boardet fra en defekt computer monitor, og så en del søgen på
nettet for at finde ben forbindelser på både skærm og controllerboard, og så
få inverterprintet til at virke, det er med DVI indgang (med converter til
HDMI)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Per Jensen

Dato : 01-12-10 11:22

On 28/11/10 12.35, henrik wrote:
> er der nogen der har erfaring med sådan en "fætter", og er der andre
> [...]

Hvis ikke éns kamera har noget HDMI ud så er ideen vidst lidt væk.
Composite video på sådan en skærm er ikke rigtig noget at hidse sig op
over... Jeg syntes ikke at producenten af skærmen er så god til at
fortælle om hvordan det skal tilsluttes...

// Per.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-12-10 23:15

>Jeg syntes ikke at producenten af skærmen er så god til at
> fortælle om hvordan det skal tilsluttes...

Tilsluttes til hvad? der står hvilke typer interface den understøtter, det
må da være nok?

--
MVH. N_B_DK