Spritny computer blevet enormt langsom
Fra : Mogens

Dato : 26-11-10 20:09

Jeg købte for et par mdr. siden en ny Compaq/HP computer med AMD Athlon
II X2 2700 MHz processor, 3 GB Ram og Win HP 64 bit styresystem. Den
spandt som en missekat og fungerede performancemæssigt fint da jeg
forlod den for et par måneder siden.

Så fik jeg en lejer der på 1. dagen fik strømforsyningen til at gå i
dørken, hvorefter han hos en lokal computerforhandler fik installeret en
ny uoriginal strømforsyning.

Nu hvor jeg er tilbage kan jeg konstatere at PC'en er blevet uhyggeligt
langsom, ja jeg vil sige ubrugelig. Det tager et par minutter for
explorer at åbne, og eks. jp.dk er 35-40 sekunder om at loade.

Jeg har kørt virusscan på den (Trend Micros Housecall), og checket at
RAM'ene stadig er i live, så jeg begriber ikke hvordan den er blevet så
ekstremt langsom.

Nogen som tør give et bud på hvordan jeg fejlsøger dette?

Fra : PA

Dato : 26-11-10 22:30

"Mogens" <myname@mysite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstremt langsom.
>
> Nogen som tør give et bud på hvordan jeg fejlsøger dette?

Prøv systemgendannelse til en dato hvor alt virkede.

støresystem ?? HB 64 bit har jeg ikke hørt om.

MVH per

Fra : Mogens

Dato : 27-11-10 00:33

Den 26-11-2010 22:29, PA skrev:

> støresystem ??
>
> MVH per

Hvad er det?
Har aldrig hørt om det.

Mogens

Fra : Klaus H

Dato : 27-11-10 06:46

Prøv første at installere CCleaner.

Kør rens.
Derefter under værktøjer. Se hvilke programmer der er blevet installeret og slet dem du ikke vil have.
Kontroller under fanen "opstart" hvad der bliver statet og deaktiver det du ikke mener at have brug for, før du selv beder om det.
Evt. åbn "register" og scan efter problemer.

Det kan nemt være nok til at få maskinen tilbage på ret kurs.

Klaus H

Fra : Mogens

Dato : 27-11-10 08:05

Klaus H wrote:
> [...]
> Evt. åbn "register" og scan efter problemer.
>
> Det kan nemt være nok til at få maskinen tilbage på ret kurs.

Tak alle sammen. CCleaner klarede jobbet, men ellers var
systemgendannelse nok også et godt bud.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-10 12:01

Mogens wrote:

> Tak alle sammen. CCleaner klarede jobbet, men ellers var
> systemgendannelse nok også et godt bud.

Ja eller skift lejer

Fra : Ivar

Dato : 27-11-10 23:13

Just skrev:

> Ja eller skift lejer

Skal man skifte lejer i en computer, hvis den er langsom?

Fra : emjeppesen

Dato : 28-11-10 07:49

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev:

>Skal man skifte lejer i en computer, hvis den er langsom?

))

Det er nok lejeren af huset, man skal skifte ud )

Hilsen emj