Dele printer
Fra : Vinther2

Dato : 26-11-10 19:03

Hej i gruppen.

Jeg har følgende spørgsmål.

En stationær computer som kører XP og er kablet til en Samsung laserprinter
(højeste styresystem i printer ifølge manuel er XP - 4 år gammel)
Nu er der koblet trådløs router til systemet sammen med en bærbar computer
som kører windows 7.

Hvordan gør jeg for at få den bærbare til at printe ud trådløst hvis den
stationære er tændt. (der er netkort i printeren, men som sagt den kører kun
XP!)

På forhånd tak

Vinther2 og go` weekend til alle.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-10 21:11

Vinther2 skrev:

> Hvordan gør jeg for at få den bærbare til at printe ud trådløst hvis den
> stationære er tændt. (der er netkort i printeren, men som sagt den kører kun
> XP!)

Når man deler en printer på et LAN, skal den installeres på alle
de klienter der skal bruge den. Jeg formoder derfor at du ikke
kan bruge den fra Windows 7.

På en XP-computer kan man åbne "Denne computer" og klikke på
"Printere og faxenheder"og til sidst vælge "Tilføj". Så starter
der en guide til installation af en printer, men på et tidspunkt
beder den om driverne.

--
Bertel