Tortillas
Fra : Aksel

Dato : 25-11-10 17:13

Er der nogen, derved, om - og hvor - man kan købe majstortillas i DK ?
Mvh
Aksel

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-10 18:54

Aksel <Aksel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
Zcudnc4OSI2eFnPRnZ2dnUVZ7o2dnZ2d@giganews.com:

> Er der nogen, derved, om - og hvor - man kan købe majstortillas i DK

Dansk Supermarked. Ellers kan du med fordel lave dem selv. Det er faktisk
ganske let.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ralph

Dato : 26-11-10 00:44

> Dansk Supermarked. Ellers kan du med fordel lave dem selv. Det er faktisk
> ganske let.

Vand til den mængde du ønsker, så halvt majsmel og halvt hvedemel plus lidt
salt, det skal have samme konsistens som kærnemælk (en ½ øl gør dem sprøde,
hvis det er det du ønsker), VARM pande.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 26-11-10 11:47

Hej Ralph

> Vand til den mængde du ønsker, så halvt majsmel og halvt hvedemel
> plus lidt salt, det skal have samme konsistens som kærnemælk (en ½ øl
> gør dem sprøde, hvis det er det du ønsker), VARM pande.

Det har mexicanere nu en anden mening om

http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/MikSchack/arkiv2/200010.htm

Max

Fra : Ralph

Dato : 26-11-10 15:50

> Det har mexicanere nu en anden mening om
> http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/MikSchack/arkiv2/200010.htm

Ups, det må jeg prøve næste gang, men mine - lad os kalde dem -
majspandekager er nu heller ikke helt tovlige.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 26-11-10 19:20

Hej Ralph

> Ups, det må jeg prøve næste gang, men mine - lad os kalde dem -
> majspandekager er nu heller ikke helt tovlige.

Netop, tortillas er bagt tynd brød og ikke en pandekage :)

Max

Fra : Aksel

Dato : 27-11-10 11:54

> [...]
> Zcudnc4OSI2eFnPRnZ2dnUVZ7o2dnZ2d@giganews.com:

> Dansk Supermarked. Ellers kan du med fordel lave dem selv. Det er faktisk

Dette svar "smuttede" desværre ikke ind i gruppen:
Nå, ja, jeg er nu ikke helt enig i det med letheden.
Overalt i supermarkeder - Dansk Supermarked incl - , halalbutikker,
specialbutikker fører man kun hvedetortillas - så vidt jeg har kunnet finde
ud af. Jeg har forgæves søgt aktivt efter majsortillas, men maaske har du
været mere heldig - og kan give
mig en konkret positiv tilbagemelding.
Mvh
Aksel

Fra : Aksel

Dato : 26-11-10 22:06

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, derved, om - og hvor - man kan købe majstortillas i DK ?
> Mvh
> Aksel

Nå, det var der altså ikke - men tak alligevel for de positive indlæg.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 26-11-10 23:57

Hej Aksel

> Nå, det var der altså ikke - men tak alligevel for de positive indlæg.

Læser du ikke de svar du får ?

Max