Sej nederste del af ribbenssteg
Fra : Preben

Dato : 25-11-10 11:57

De fleste ribbensstege, jeg har mødt i mit liv, har været seje i den
nederste del, der hvor kødfibrene vender modsat. Selv om der skæres på
tværs af fibrene, er det ofte ikke til at tygge. En gang imellem lykkes
det dog at finde en ribbenssteg, hvor det hele er mørt, selv den nederste
del. Jeg har dog ikke fundet ud af, hvilken type steg, der så er tale om.
Hvad er årsagen til, at den nederste del ofte er så sej, at den ikke er
værd at spise? Hvad skal man gå efter, hvis man ønsker den "gode kvalitet"?

--
mvh/Preben

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-10 18:53

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
op.vmp3dihlqz68nt@preben-pc.flatrate.dk:

> [...]
> der så er tale om. Hvad er årsagen til, at den nederste del ofte er
> så sej, at den ikke er værd at spise? Hvad skal man gå efter, hvis

Mindst otte timer ved 80 grader. Halvdelen af tiden med sværen nedad i vand.
Derefter vending, saltning og istikning af laurbærblade. Kan med fordel
afsluttes med grill for at få sværen sprød.

Og så LOVER jeg dig, at du aldrig igen vil opleve en ribbensteg, der er sej
i "nederste del". Tværtimod får du svært ved at holde sammen på stegen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Preben

Dato : 25-11-10 21:46

Den 25.11.2010 kl. 18:52 skrev Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com>:

> [...]
> sej
> i "nederste del". Tværtimod får du svært ved at holde sammen på stegen.

Det skal prøves. Hvis den stadig er sej, sender jeg den til dig

--
mvh/Preben

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-10 21:49

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
op.vmqum0j0qz68nt@preben-pc.flatrate.dk:

> Det skal prøves. Hvis den stadig er sej, sender jeg den til dig

Hehe. Husk at pakke den ind i tæt plastik.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : cykelsmeden

Dato : 26-11-10 20:45

Den 25-11-2010 21:49, Jens Bruun skrev:
> Hehe. Husk at pakke den ind i tæt plastik.
Så bliver den da helt sikkert blød

//finn