defekt ekstern disk
Fra : A

Dato : 24-11-10 21:33

En kollega har fået smadret sin eksterne usb-disk ved at den er blevet
disconnected forkert.

Når jeg tilslutter den, begynder den at snurre og pc´en kan genkende den så
langt, at den "installerer drivere" men intet drev dukker op i stifinderen
eller under diskhåndering i computer management. Har prøvet at tilslutte en
Windows 7 ultimate, Windows 7 enterprise, Windows XP og Ubunto. Har også
forsøgt med et disk recovery værktøj. Indtil nu har intet kunnet bringe mig
i kontakt med de data, som ligger på disken.

Er der nogle muligheder jeg har overset?

A.

Fra : Leo

Dato : 24-11-10 21:58

Åben kassen og forbind harddisken direkte til computerne ?, det kan jo være
det er noget af det styre haløj der måske sidder i kassen som er defekt.

Måske du skulle fortælle hvad det er for en.

Fra : A

Dato : 24-11-10 22:22

Det har jeg faktisk haft forsøgt også - heller ingen bedring.

Der står vist "WD" på den - dog ikke Western Digtal.

--
Besøg min blog på http://linneasunivers.blogspot.com/

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-11-10 22:59

Den 24-11-2010 21:33, A skrev:
> [...]
> intet kunnet bringe mig i kontakt med de data, som ligger på disken.
>
> Er der nogle muligheder jeg har overset?
somme tider hjælper det at gå i "diskhåndtering" og tildele et ledigt
disk-bogstav
//finn

Fra : A

Dato : 30-11-10 22:09

> somme tider hjælper det at gå i "diskhåndtering" og tildele et ledigt
> disk-bogstav
> //finn

Måske jeg kan bruge forslaget en anden gang. Men i dette tilfælde bliver
driver tilsyneladende indlæst men disken præsenterer sig overhovedet ikke i
stifinder eller diskhåndtering. Det er i øvrigt en Western Digital-disk har
jeg fundet ud af.

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-12-10 18:27

Den 30-11-2010 22:08, A skrev:

> [...]
> driver tilsyneladende indlæst men disken præsenterer sig overhovedet
> ikke i stifinder eller diskhåndtering. Det er i øvrigt en Western
Derfor mit forbehold "sommetider"
den virker naturligvis ikke når den ikke ses i diskhåndtering.

en anden "sommetider" mulighed er, på IdEdiske, at flytte master/slave
jumperen hvis den er monteret i en anden usb-cradle.

//finn

Fra : John

Dato : 25-11-10 15:09

"A" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunnet bringe mig i kontakt med de data, som ligger på disken.
>
> Er der nogle muligheder jeg har overset?

Du kunne forsøge at ringe til:
Jens Tingleff
Fa: Quattro Datarecovery
Genskabelse af data fra alle medier.
5550 2581
Sidst jeg brugte ham, var partitionen på mit D-Drev pludselig væk,
alle mine digitale fotos, pu-ha
(årsag kendes ikke)
..Det tog ham 2 min. at genskabe partitionen, og glad var jeg.
Han er en flink og reel fyr, kan varmt anbefales
Hilsen John

Fra : Rado

Dato : 25-11-10 18:42

On Thu, 25 Nov 2010 15:09:10 +0100, "John" <no-name@mail.dk> wrote:

>Sidst jeg brugte ham, var partitionen på mit D-Drev pludselig væk,
>alle mine digitale fotos, pu-ha

Jeg havde selv held med at gendanne en fejlagtigt slettet partition
med TestDisk:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : John

Dato : 26-11-10 20:26

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde selv held med at gendanne en fejlagtigt slettet partition
> med TestDisk:
>
> http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
>

> --
> Rado

Derfor skal man heller ikke nøjes med drev-bogstav,
men give partitionen et sigende navn, den kan jo finde
på at skifte drev-bogstav
Sådan står det hos mig:
XP (C) DATA (D) Kopier (K) o.s.v.
John

Fra : cykelsmeden

Dato : 26-11-10 21:48

Den 26-11-2010 20:26, John skrev:
> Derfor skal man heller ikke nøjes med drev-bogstav,
> men give partitionen et sigende navn, den kan jo finde
> på at skifte drev-bogstav
Det har intet med hinanden at gøre!
Det er helt fint at give disken et sigende navn, men derefter vil den
stadig få et bogstav. Bogstavet kan ændre sig i en anden maskine, men
der kan også ske at disken ikke kan ses hvis det bogstav som er tildelt
findes som device i forvejen på den givne maskine - dette uanset diskens
navn, som reelt kun er en optionel label.

//finn

Fra : John

Dato : 28-11-10 13:16

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som device i forvejen på den givne maskine - dette uanset diskens navn,

Ikke min erfaring ! Disken navn vil altid fremkomme ved
f.eks ved formatering eller genskabelse af disken via "Image"
Vil man yderligere sikre sig, er det en god idé at IKKE há
2 partitioner af samme størrelse.
Jeg har også "kommet til" at formatere den forkerte partition
Jeg kører med 5 partitioner + mulighed for yderligere diske
via USB, og her skal man holde "ørene stive"
Hilsen John