Ang.:Vildtragout
Fra : BM

Dato : 24-11-10 17:50

Hej
Har købt et stykke vildt på ca. 15 kg. Har fået ryg, 4 ben ;09, hals og
2 slag. Hvis jeg skal lave en ragout til ca. 10 pers. hvor meget af
dyret skal jeg så hente op fra fryseren? Er slagene og halsen nok?
Eller?
MVH
Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-11-10 17:59

BM skrev den 24-11-2010:
> [...]
> slag. Hvis jeg skal lave en ragout til ca. 10 pers. hvor meget af dyret skal
> jeg så hente op fra fryseren? Er slagene og halsen nok? Eller?

Jeg synes det lyder af temmeligt lidt. Når du får skåret kødet fra
halsen er der vel til en 3-4 pers. og slaget er ikke ret stort og så er
vi oppe på en 5-6 pers.. Nu skriver du '4 ben', men mon ikke der er
tale om to køller (bagben) og to bove (forben). Jeg ville nok tage
enten en eller begge bove med. En bov vejer vel mellem 1 og 1 1/2 kg og
jeg vil anslå at godt det halve er kød så med eb bov rammer du nok de
ca. 10 personer. Og så ville jeg nok 'just in case' nuppe den anden bov
med - en rest vildtragout er pragtfuld dagen efter eller en glimrende
ting at have i fryseren.

vh
Jan

Fra : BM

Dato : 26-11-10 17:42

On 2010-11-25 17:59:27 +0100, Jan Bøgh <nospam@nospam.net> said:

> [...]
> ca. 10 personer. Og så ville jeg nok 'just in case' nuppe den anden bov
> med - en rest vildtragout er pragtfuld dagen efter eller en glimrende

Hej Jan
Tak for svaret. Jeg snupper de 2 bove, slaget og halsen. Så burde der
være nok - også til dagen efter.
MVH
Ole