Low Profile Low Power GFX til 3 monitore
Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 22-11-10 23:13

Kære gruppe,

Jeg har en HP DC 7900 SFF der har 1 PCI express X1 og 2 PCI experss x16
slots, 245W strømforsyning som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til at finde
et GFX der kan håndtere 3 monitore og bruger så lidt strøm som muligt.

Har i et bud?

Mvh Sophus

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-11-10 13:55

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> wrote in message
> [...]
> slots, 245W strømforsyning som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til at
> finde et GFX der kan håndtere 3 monitore og bruger så lidt strøm som

Radeon 5xxx serien kan alle (så vidt jeg ved) trække tre monitore.

Den mindste 5450, kan vist ikke fåes med blæser køling, som jeg klart vil
anbefale i et sff kabinet.

Den næstmindste 5550, kan fåes med køling, men jeg tror det bliver meget på
et hængende hår, at din strømforsyning er kraftig nok, til at trække kortet.
(Sapphire skriver minimum 400watt strømforsyning).

f.eks http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=5550&sp=all&pid=4217385

Den viste model har low profile bracket med eller er desideret low profile
(kan ikke se det på siden), men den ville kunne bruges.

De mindste kort fra Nvidia (210 og GT220), kan så vidt jeg ved kun trække 2
monitore, men jeg kan sagtens tage fejl.

Ellers skal du måske ud i noget matrox halløj.

Bjarne K.

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 24-11-10 08:52

"Bjarne K." skrev i meddelelsen

> [...]

monitore, men jeg kan sagtens tage fejl.

Ellers skal du måske ud i noget matrox halløj.

----

Prøver at kigge nærmere på det 5550.

Mvh Sophus

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-11-10 11:44

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Den mindste 5450, kan vist ikke fåes med blæser køling, som jeg klart vil
> anbefale i et sff kabinet.

Hov 5450 kan fåes med fan køling og low profile..

http://www.shg.dk/Grafikkort/XFX-Radeon-HD-5450-(1-GB)-2208850.html&ref=edbpriser

Bjarne K.

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 27-11-10 10:55

--

Tak også for det input.

Hvad med Radeon 4550?
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814102819

Mvh Sophus

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-11-10 19:57

> Tak også for det input.
>
> Hvad med Radeon 4550?
> http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814102819
>
> Mvh Sophus

Selvom der er tre udgange, kan det kun trække 2 monitore. (Er jeg ret sikker
på, men google vil kunne fortælle mere)

Bjarne K.

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 27-11-10 21:45

> [...]
>
> Mvh Sophus

Selvom der er tre udgange, kan det kun trække 2 monitore. (Er jeg ret sikker

Jeps det ser ud til at det skal være Radeon 5550.

Mvh Sophus