Hvor finder jeg arkivet?
Fra : Morten P

Dato : 20-11-10 22:34

Jeg skal have installeret libjson-xs-perl på ubuntu text mode med apt-get så
jeg får opdateringer med.

Men mine repos har det ikke.

Hvordan finder man ud af hvolket repos der har det?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-11-10 22:48

On Sat, 20 Nov 2010 22:33:32 +0100, Morten wrote:

> Jeg skal have installeret libjson-xs-perl på ubuntu text mode med apt-get så
> jeg får opdateringer med.

> Men mine repos har det ikke.

> Hvordan finder man ud af hvolket repos der har det?

F.eks. på packages.ubuntu.com:

* http://packages.ubuntu.com/libjson-xs-perl

Mvh.

Adam

--
Woodhead's Law: "The further you are from your Adam Sjøgren
server, the more likely it is to crash." asjo@koldfront.dk

Fra : Morten P

Dato : 20-11-10 23:02

> * http://packages.ubuntu.com/libjson-xs-perl

Nu har jeg prøvet at skrive disse ind, men det går ikke efter planen:

deb http://se.archive.ubuntu.com/ubuntu binary/
deb http://ie.archive.ubuntu.com/ubuntu binary/
deb http://ftp.halifax.rwth-aachen.de/ubuntu binary/
deb http://de.archive.ubuntu.com/ubuntu binary/
deb http://ch.archive.ubuntu.com/ubuntu binary/

Hvad skal man skrive for at hente fra dem?

Fra : Morten P

Dato : 20-11-10 23:04

> deb http://ch.archive.ubuntu.com/ubuntu binary/
>

> Hvad skal man skrive for at hente fra dem?

natty main hjalp Tak!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-11-10 23:09

On Sat, 20 Nov 2010 23:01:31 +0100, Morten wrote:

> Nu har jeg prøvet at skrive disse ind, men det går ikke efter planen:

> [...]

Et mirror er tilstrækkeligt - 5 er voldsomt overkill...

Hvilken version af Ubuntu kører du?

Du kan læse om formatet på /etc/apt/sources.list ved at skrive "man
sources.list" på en kommandolinie.

Linierne plejer at se ud i stil med dette:

deb http://ftp.se.debian.org/debian/ sid main contrib non-free
^ ^ ^ ^ ^
URL Dist \ Sections /

Har Ubuntu ikke et grafisk værktøj der kan hjælpe dig med det her?
Software Center, eller sådan noget?

Mvh.

Adam