Grafikkort i julegave (til WoW)
Fra : Marianne

Dato : 20-11-10 11:31

Hej

Min søn skal have et nyt grafikkort i julegave, for hans nuværende er ikke
ganske godt, når han spiller i grupper, hvor de er 25, der skal nedkæmpe en
boss.

Har set på Wow's hjemmeside, og de anbefaler GeForce FX5700 eller højere.

Jeg har ikke lyst til at købe noget, der er for luset.

Vil dette kort være OK eller skal man vælge noget bedre (meget gerne et bud
på hvad)? Hans pc's processor er core 2 duo 2,8 GHz (4 mb ram).

Jeg vil være glad for kommentarer

mvh
Marianne

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-11-10 16:02

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Vil dette kort være OK eller skal man vælge noget bedre (meget gerne et
> bud på hvad)? Hans pc's processor er core 2 duo 2,8 GHz (4 mb ram).

Du bliver nødt til at finde ud af om hans pc er til PCIe eller AGP kort.

Du kan for næsten ingen penge få kort idag, der er lysår bedre en et Nvidia
GF 5700. (hvis det i det hele taget stadig kan købes)

Hvis det er et AGP kort i skal bruge:
f.eks et AMD (ati) 4670, 4650, 3670 eller 3650 i nævnte rækkefølge. (dyrest
> billigst)
Ville også gerne have kommet med noge Nvidia bud, men så vidt jeg kan se (på
edbrpiser), så er der altså ikke nogle reele bud på et et godt AGP kort fra
Nvidia. (måske jeg har overset noget)

Hvis det er PCIe (og det er det jo nok ikke):
I samme situation ville jeg vælge det største AMD 5xxx kort, der kunne blive
råd til. Alle 5xxx kort fra AMD har Direct11 (ikke at det betyder ret
meget), og de er rimelige med hensyn til strømforbrug. Og så kan de trække
op til 3 monitore.

Bjarne K.

Fra : John V.

Dato : 23-11-10 08:25

Den 20-11-2010 11:31, Marianne skrev:
> [...]
>
> Vil dette kort være OK eller skal man vælge noget bedre (meget gerne et bud
> på hvad)? Hans pc's processor er core 2 duo 2,8 GHz (4 mb ram).

Når der er tale om den processor er der ikke ret store chancer for at
FX5700 i det hele taget kan bruges, da den er af nyere type.
Det er rigtigt at man sagtens kan spille wow på FX5700 (jeg har selv
sådan et på en ældre computer).
Men om man er til ATI eller Nvidia er mest et spørgsmål om smag, jeg
bruger Nvidia GeForce GTX 260, som også er helt fint til formålet - og
ikke støjer ret meget.

I øvrigt har jeg præsis samme processor og 4 GB ram, som nok også er det
din søn har (du skriver 4mb).

Angående det at spille i store grupper (raids) har det intet at sige med
grafikkortets ydelse, det der betyder noget er internetforbindelsen og
de Danske forbindelser er ikke verdens bedste - langt fra.

Reelt kræver Wow ikke ret meget af forbindelsen, men da TDC ikke har
verdens bedste forbindelse vil der nemt opstå forsinkelser, hvilket er
noget shit da ting skal foregå hurtigt i wow, særligt i raids.

Der hvor den store forskel viser sig, på hvilket grafikkort man har, er
om skygger, reflekser i f.eks. vand/metal og hvor langt man kan se kan
indstilles til det bedste.

Fakta er at det er væsentligt federe at spille med et bedre grafikkort,
men man "kan" godt spille med et 200 kroners.

Det jeg vil anbefale du gør, gå ind i en forretning hvor det er unge
mennesker der ekspedere og spørg dem, de ved helt sikkert hvad der er
bedst lige nu, prøv eventuelt 2-3 steder før du beslutter dig, prisen
variere men ikke ret meget, sjældent over 100 kroner. Det kan også være
en god ide at vide hvor meget man vil ofre på sagen, er det 1000 kroner
eller 10.000 begge muligheder er tilstede, men 10.000 er skudt langt
over målet, jeg vil sige et sted mellem 1000 og 2000 kroner så er man
rigtig godt kørende.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Marianne

Dato : 23-11-10 16:38

> Når der er tale om den processor er der ikke ret store chancer for at
> FX5700 i det hele taget kan bruges, da den er af nyere type.

Altså processoren er af en nyere type?

> [...]
> Men om man er til ATI eller Nvidia er mest et spørgsmål om smag, jeg
> bruger Nvidia GeForce GTX 260, som også er helt fint til formålet - og

OK

> [...]

> grafikkortets ydelse, det der betyder noget er internetforbindelsen og de
> Danske forbindelser er ikke verdens bedste - langt fra.

Åh - øv! Vi bor endda i Kbh, og er 'velsignet' med en særlig langsom
forbindelse. Det kan ikke blive bedre, si'r TDC. Vi har den hurtigste, vi
kan få.

> [...]
>
> Der hvor den store forskel viser sig, på hvilket grafikkort man har, er om
> skygger, reflekser i f.eks. vand/metal og hvor langt man kan se kan

Ja, OK. Men det er da også noget ...

> [...]
> 10.000 begge muligheder er tilstede, men 10.000 er skudt langt over målet,
> jeg vil sige et sted mellem 1000 og 2000 kroner så er man rigtig godt

OK. Tak for rådet.

mvh
Marianne

Fra : skibber

Dato : 23-11-10 11:09

On 20-11-2010 11:31:03, "Marianne" wrote:
> [...]
>
> Vil dette kort være OK eller skal man vælge noget bedre (meget gerne et
> bud på hvad)? Hans pc's processor er core 2 duo 2,8 GHz (4 mb ram).

Jeg bruget et Nvidia GeForce GTX 260 og en 2 duo 3.0Ghz
samme ram og kører wow i højeste opløsning.

Ingen problemer der.